90 Reacties
7 maanden geleden
Ik las nu dat alle kruidenthee ook niet meer mag omdat ze niet zoals medicatie onderzocht zijn op nadelige effecten tijdens zwangerschap. Nou caffeine en suiker mag ook niet. Spa rood ga je van ruften, nou dan blijft alleen nog kraan water over. Proost
7 maanden geleden
Reactie op Saskiabergh
Ik las nu dat alle kruidenthee ook niet meer mag omdat ze niet zoals medica ...
Ja echt hoor! Ik heb kruidenthee bij de verloskundige gevraagd en die zei: alleen vrouwenmantel en frambozenblad mag niet, de rest kan prima. T wordt anders wel heel karig inderdaad!
7 maanden geleden
Nou riep ik hard dat ik niet zo kritisch ben in de zwangerschap, is ook, maar heb net een paar stukken droge worst gegeten, waarvan mn buurvrouwtje zei; beter niet , zeker niet eerste trimester. Ik ff gegoogld en idd. Kan dit nou kwaad? ( vierde zwangerschap), klinkt beetje bleu dus, maar voel me wel ietwat schuldig. Omdat t nog zo pril en in de maak is. ( 8wk)
7 maanden geleden
Reactie op BabyboyL
Welkom bij de loedermoeder-club, het is erg gezellig 😂
Maaar even serieus. ...
Waarom mogen we nou weer geen schapen aaien? 🤣🤣
7 maanden geleden
Reactie op SnnevL
Vanwege toxoplasmose en andere ziektes die die beesten bij zich kunnen drag ...
Jaaa had het nagevraagd bij de VK gisteren want ik vind het stom😂 Wij woonde bij de vorige zwangerschap dichtbij een bekende schapenboerderij, daar wandelde vaak en aaide dan heel vaak de schapen haha! En nu gaan we er graag heen met mijn zoontje.
VK gaf aan dat je ze beter niet kan aaien inderdaad, maar hierbij ook gewoon gezond verstand moet gebruiken. Dus niet bij de schapen in het hooi erbij staan en als je ze aait, direct daarna je handen wassen. Of handschoenen aandoen haha! Maar niet teveel overdenken zei ze zelf ook😝
7 maanden geleden
Ik ben nu 9wk zwanger van de eerste. Toen ik alle boekjes en folders doorlas wat je beter niet kunt eten en drinken dan wordt het toch echt water en brood haha. Mijn vk gaf zelf ook aan dat bijvoorbeeld de zwangerhap app erg zwart wit is, maar we mogen leven in het grijze gebied. Gezond verstand gebruiken en je mag op z’n tijd echt wel een blikje tonijn in je eten verwerken. Ook met bijvoorbeeld Redbull, het is rommel, maar 4 bakjes koffie bevat meer cafeïne.
Ik ben er vrij nuchter in dat met mate het meeste gewoon kan, bij deze sluit ik mij ook aan bij de loedermoederclub😂
7 maanden geleden
Ehhh... Paaseitjes met smaakjes van Jamin schijnen dus alcohol te bevatten kom ik net achter. Ook smaken waarvan je denkt.. whut? Zoals 'puddingbroodje' smaak. Nu zal het niet veel zijn, maar toch.. ondanks dat ik niet zo kritisch ben is alcohol wel echt en no go voor mij. Weet iemand hier misschien meer over de hoeveelheid alcohol in eitjes?
7 maanden geleden
Reactie op Myra219
Ehhh... Paaseitjes met smaakjes van Jamin schijnen dus alcohol te bevatten ...
Als elke vorm van alcohol een no go is: https://www.nouveau.nl/happy-50/health/voedingsmiddelen-die-wat-alcohol-bevatten-zonder-dat-je-het-weet.
Dan vallen brood en sap en nog veel meer af
7 maanden geleden
Nou ik ben dan helemaal een loeder moeder, ik drink geen koffie en thee maar zo heeel af en toe vind ik een gekleurd blikje redbull harstikke lekker ben nu 9 weken zwanger en heb er nu al 2 gehad😜 wat erg jongens 😬😬😬😬
7 maanden geleden
Reactie op Saskiabergh
Als elke vorm van alcohol een no go is: https://www.nouveau.nl/happy-50/hea ...
Zo, dat een banaan 0,4% kan zijn! Ik baalde laatst dat ik alcoholvrije wijn had gekocht waar bij thuiskomst toch 'minder dan 0,5%' op bleek te staan. Maar ik eet vrij veel bananen, dus misschien kan ik nog beter die wijn drinken:'D
Maar voelt toch niet helemaal goed.
7 maanden geleden
Reactie op Saskiabergh
Als elke vorm van alcohol een no go is: https://www.nouveau.nl/happy-50/hea ...
Hahaha ik moest lachen om de bananen in het artikel :P ik eet dus echt heeeel vaak overrijpe bananen. Nja dan laat ik het paaseitjes topic maar even rusten haha, zal wel meevallen dan hoop ik maar
7 maanden geleden
Hier ook een loedermoeder uit het Oosten. Vanzelfsprekend geen sigaretten, alcohol en rauwe toestanden. Maar verder vind ik het wel gezegend. Het is echt niet zo dat ik ineens een gezondheidsgoeroe wordt. Alsjeblieft. Ben al druk genoeg met de heerlijke kwaaltjes 🤢.
7 maanden geleden
Reactie op Sosaev
Nou riep ik hard dat ik niet zo kritisch ben in de zwangerschap, is ook, ma ...
Dat kan wel als je het 4 dagen van te voren in de vriezer hebt gehad. Ik eet van te voren ingevroren rauwvlees. Het voedingcentrum zegt al jaren:
Het invriezen van vlees bij -12 °C voor ten minste 4 dagen zal de parasiet Toxoplasma gondii doden.
7 maanden geleden
Hier de 3e, je word er echt makkelijker in. En mn kindje is waarschijnlijk al verdoemd, ik hoop dat mn kindje nog een hoopje cellen was toen ik die halve fles alcohol op een feestje had genuttigd 😳
7 maanden geleden
Ik heb het dit weekend aan mijn ouders verteld en ben er meteen achter gekomen dat mijn ouders nog veel meer loederouder waren dan hoe ik dat nu bij mezelf ervaar 😂
Mijn vader kwam gisteren tijdens de paasborrel met twee Leffe Bruin aangelopen. Eén voor mijn zusje (zij is vorige maand bevallen) en één voor mij. Goed voor de zwangerschap en borstvoeding, zei hij 😂😂
Ik heb heel hard moeten lachen en gezegd dat dit volgens mij achterhaalde informatie is.