90 Reacties
6 maanden geleden
Ik eet ook smeerworsr enzo ik heb een gyno met wie ik heel hard kan lachen ze zegt zelf ach meid hou op je moet niet heel brood met 3 bollen smeerworst eten maar elke dag broodje kan geen kwaad ik eet waar ik trek in heb t zijn hoop bang makerij dingen gaf t zh ook al aan net als salami em cervelaat net als in t gewoon leven alles waar TE voor staat is niet goed rauwvlees ook niet al ken ik vrouwen die toch wel broodje filet aten elke 2 weken ofzo .. straks mag je alleen nog brood water en sla
6 maanden geleden
Reactie op Ashley1401
Ik eet ook smeerworsr enzo ik heb een gyno met wie ik heel hard kan lachen ...
Tja, alleen bij dingen als rauw vlees en vis gaat het niet om de hoeveelheid, maar om de kans he.. ook van 1 broodje filet Americain in de hele zwangerschap kun je precies lysteria krijgen. Maar goed, de kans is natuurlijk niet megagroot, en iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Maar ik zou wel realiseren dat het bij dit soort dingen niet gaat om 'een klein beetje kan geen kwaad'.
6 maanden geleden
Nee hoor, 5e zwangerschap en er is zoveel bij gekomen laatste jaren dat ik echt denk whuuuut. Ik neem t met korreltje zout. Wat je zeg, geen sigaretten alcohol en rauw vlees maar verder eet ik alles van de verboden lijst met mate én lekker! Zelfs kroepoek was een no go? Nou 2x per week hier met de rijst.
6 maanden geleden
Reactie op kimvheertum
Ik moet heel hard lachen om alle reacties. Ik ben zwanger van mijn 1e kindj ...
Haha, voor ons is het de eerste, maar ik ben er ook niet al te moeilijk in. Als m'n eitje niet helemaal hard is eet ik m toch op. Alcohol en sigaretten zijn een dikke no-go en ik weet wel een beetje wel kruiden écht niet best zijn, maar verder laat ik het lekker los. Gewoon een beetje logisch nadenken is voor ons voldoende en daar hebben we echt geen apps voor nodig :)
6 maanden geleden
Reactie op kristab88
Tja, alleen bij dingen als rauw vlees en vis gaat het niet om de hoeveelhei ...
Het is wat ze je wijs maken vroeger was dit niet zo stel dat je morgen oversteekt en plat gereden word kand is even groot google ff last van je arm morgen is je laatste dag je arm word geamputeerd .. ik neem t met ee. Hele zak niey eens met een korreltje
6 maanden geleden
Heerlijk topic dit! Wat ik dus nooit doe: rauwe groenten en fruit uit de supermarkt wassen. Doe ik ook nooit als ik niet zwanger ben en ben er echt nog nooit ziek van geworden... Ben dan wel weer zo dat ik, zeker nu, alleen biologisch probeer te kopen. Want al dat gif dat ze tegen insecten gebruiken kun je er niet af wassen (zelfs al zou je ze dus wel wassen) en lees toch steeds vaker berichten over hoe ongezond dat is. Maar als biologisch dan een keer niet lukt, dan maak ik me daar ook niet al te druk om...
Verder valt het bij mij wel mee, omdat ik plantaardig eet. Ik dacht dat dan alleen kiemgroenten niet mochten (waar ik bij mijn vorige zwangerschap pas in het laatste trimester achter kwam en die ik dus volop gegeten heb), maar lees dus net ook dingen over kruiden die niet mogen. Dat wist ik dus niet eens 😅
6 maanden geleden
Reactie op Cv-ketel
Heerlijk topic dit! Wat ik dus nooit doe: rauwe groenten en fruit uit de su ...
Ok misschien beetje off topic. Eet ook plantaardig, dacht lekker makkelijk ik mag alles eten dan. Alleen rustig aan het de caffeine. Maar mag kiemgroente officieel niet? Ik lees het nu, nou oops dat wist ik niet.
Maar waarom komen daar wel bijv salmonella op, maar op sla niet? Dat eet je toch ook rauw? Snap het niet.
En ehm kruiden ook niet? Op de zwangerhap app mag het allemaal, pff het wordt toch ook wel ingewikkeld zo!
6 maanden geleden
Reactie op ZimZoom
Ok misschien beetje off topic. Eet ook plantaardig, dacht lekker makkelijk ...
Ja kiemgroenten worden onder veel vochtigere omstandigheden gekweekt. Dus de kans op bacteriën erop is veel groter.
Voor kruiden geldt: alles mag wel, maar sommige met mate. Basilicum en kaneel bijvoorbeeld.
6 maanden geleden
Reactie op Ashley1401
Het is wat ze je wijs maken vroeger was dit niet zo stel dat je morgen over ...
Tja, vroeger hoefde je ook geen autogordel om. Maar goed, iedereen moet zijn eigen keuze maken, wilde alleen benadrukken dat sommige dingen meer van het type 'een keertje kan best' zijn vanwege bijv teveel pfas of kwik dan andere dingen.
6 maanden geleden
Reactie op 1-Willeke
Los van wat ik wel en niet mag eten. Zie ik mensen zich ook al druk maken o ...
Wij hebben bij de eerste niet eens een babykamer gehad (omdat we gingen verhuizen) en na de ervaring van vorige keer, gaan we er dit keer ook geen maken 😅
Denk wel al iets eerder babyspullen zichtbaar in huis, vorige keer werden een week voor de uitgerekende datum foto's van het huis gemaakt (voor de verkoop) en zat alles tot die tijd weggestopt in dozen. Dat vond ik niet zo leuk met mijn nesteldrang. Maar nu vind ik inderdaad ook nog wel heel vroeg...
6 maanden geleden
Reactie op Cv-ketel
Heerlijk topic dit! Wat ik dus nooit doe: rauwe groenten en fruit uit de su ...
Als je toch groente of fruit hebt wat niet biologisch is (appels is zeker een dikke tip want dat laagje daarop, bahbah), dan kun je deze in lauwwarm water met baking soda laten weken voor 10-15 min om alle bestrijdingsmiddelen los te weken. Als je het dan afdroogt zul je zien dat dat laagje eraf is :).
Neemt niet weg dat biologisch het beste blijft omdat er veel meer goede stoffen en bacteriën inzitten voor je darmen!
6 maanden geleden
Derde zwangerschap hier! De eerste was in 2017 en inmiddels mag er nog minder gegeten worden. Bij elke zwangerschap valt er weer wat af. Ik heb de app even doorgekeken en het ter kennisgeving aangenomen en dat is het.
Alcohol en roken is een no brainer. Rauwe vlees en vis lust ik toch al niet. Maar verder wil ik me echt niet te druk hier om maken.
6 maanden geleden
Reactie op Deligrace
Voor mij de 3e zwangerschap en de obvious dingen doe/eet ik niet, maar geni ...
Drop??? Ik heb van de week een hele zak zachte zoute drop in twee dagen weggewerkt. 😅
Hier tweede zwangerschap. De eerste zwangerschap wel de zwangerHAP app gedownload maar dat deze keer niet eens gedaan. Beetje gezond verstand gebruiken en dan komt het wel goed! (Ja oké, een hele zak drop in twee dagen is niet gezond… 😜)