90 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op EMBO

Heb soms echt moeite met de adviezen voor vis… Ik at voor de zwangerschap ...
Ik heb nu op vakantie 1x paella met schaaldieren gegeten en 1x dorade. Voel me er niet echt prettig bij maar omdat ik ook nog vegetariër ben, kan je hier aan de Spaanse kust anders echt bijna niks eten. Bij die soorten vis staat vooral dat de concentratie kwik te hoog kan zijn, lijkt me niet direct een groot probleem als je dat 2x in de hele zwangerschap neemt. Thuis probeer ik 1x in de week zalm te eten.

6 maanden geleden

Reactie op kristab88

Ik heb nu op vakantie 1x paella met schaaldieren gegeten en 1x dorade. Voel ...
Was vroeger echt een zalmfanaat (tijdens mijn traject zelfs 2x per week voor extra vitamines 🫠) maar moet er al mijn hele zwangerschap van overgeven 🤮 Maakt vis eten dus niet echt makkelijk…. Qua schaaldieren heb ik ook wel al eens paella gegeten en garnaalkroketjes. Had daar zo’n zin maar voelde me ook best schuldig achteraf… Vanavond zouden we dorades op de grill eten, maar zag inderdaad dat dit ook al niet “mag”… dan maar kabeljauw, ookal zou dat ook maar om de 2 weken mogen? 🤔 😅 Makkelijk he, 2x per week vis op de menu…. 🙃

6 maanden geleden

Reactie op EMBO

In mijn vorige twee zwangerschappen mochten dorades en zeebaarsen nog wel. Er zat wel een beperking op (volgens mij eens in de 2 weken oid). En kabeljauw was al helemaal geen probleem zover ik me herinner. Het verandert echt oprecht elke keer. Je mag steeds minder. En er zal vast een goede onderbouwing zijn, maar heel eerlijk, ik kan bijna niet geloven dat die vissen nu zo anders zijn. Ik ga ze niet elke dag eten, maar als het een keer zo uitkomt, wil ik er ook niet te moeilijk over doen.

5 maanden geleden

Pasta carbonara op gemaakt met sausje van rauw ei. Groot probleem?

5 maanden geleden

Reactie op Sosaev

Pasta carbonara op gemaakt met sausje van rauw ei. Groot probleem?
Ik zou niet zeggen groot probleem maar het word niet geadviseerd omdat het niet altijd duidelijk is of je de saus wel genoeg verwarmd waardoor het ei niet meer rauw zou zijn. Wel echt heeeeeel lekker, ik mis het 💔 Mogelijk als je de saus wat langer verwarmd en eventueel daarna weer een beetje aanlengd met pastawater, zal het wel goed zijn.

5 maanden geleden

Ach ja mijn moeder dronk gewoon tijdens de hele zwangerschap van mijn zus wijn, want toen wisten ze nog niet beter blijkbaar 😳🫢 Ik eet geen rauwe dingen en drink/rook niet maar ga niet hysterisch zitten doen. Ik denk dat wanneer je afwisselend eet je gewoon goed zit🙂

5 maanden geleden

Reactie op EMBO

Heb er ook echt moeite mee, ik at ook super veel vis. Nu af en toe gebakken zalm en pangius. Maar man, wat mis ik m'n andere visjes 🥹

5 maanden geleden

Ik heb vandaag in de jacuzzi gezeten en kroepoek gegeten en een hap van een ei wat niet door en door gaar was en een biertje gedronken met 0,2% man man ik voel me zo'n rebelse loedermoeder 😅🫠🙈

5 maanden geleden

Reactie op o0O0o_Mies

Ik heb vandaag in de jacuzzi gezeten en kroepoek gegeten en een hap van een ...
Haha dat had ik van de week ook, m’n vriend had een broodje gemaakt met vanalles en nog wat (lees hele ciabatta) en die kreeg hij niet helemaal op, of ik de rest wilde.. heerlijk broodje was het! Bedacht me alleen bij hap 4 dat het een zacht ei was wat er op zat, ik heb van hap 5 en 6 ook maar zitten smullen.