13 Reacties

één maand geleden

Gewoon bij je gekozen naam blijven!! De enige verwarring die misschien ontstaat is als een andere collega vraagt aan een van jullie (waar de ander bij is) ‘hè, hoe is het met xxx?’. En ik zou misschien als jullie zoontje geboren is gewoon uitleggen dat dit voor jullie de naam was en voor hen toevallig ook. Jullie hebben allen blijkbaar een goede smaak ;)

één maand geleden

Gewoon doen! Als het voor jullie dé naam is zou ik zeker doen. Misschien werken jullie over een jaar wel niet meer samen en zie je elkaar nooit meer. Zonde om het daarvoor te laten. Desnoods kan je nog wel even je collega mededelen dat jullie deze naam ook van plan zijn te geven aan jullie kindje, dan weet ze er vast van

één maand geleden

Tuurlijk kan dat, het is niet alsof jullie kinderen elkaar vaak zullen tegenkomen toch?

één maand geleden

Ik heb dat ook aan de hand gehad, met mijn eerste kindje, maar dan met een collega wiens dochter al een puber was. Ik heb ervoor gekozen om hem te laten weten dat dat voor ons de naam was die we het liefst wilden, omdat ik er best mee in m'n maag zat en het fijner vond dat hij t niet pas op het geboortekaartje zag. Hij vond het heel lief dat ik het vooraf peilde bij hem en voelde zich enorm vereerd dat wij onze dochter dezelfde naam wilde geven! 😊 Het is natuurlijk wel nogal wat om vooraf de naam aan iemand bekend te maken, dat is wel iets waar je achter moet kunnen staan en alleen kunt doen met iemand die je 110% vertrouwt..

één maand geleden

Wij hadden het nog sterker: we hadden een naam die dezelfde naam was als die van een collega (onze zoon heet Ezra, alleen de collega heette Esra). Maar we vonden de naam zo leuk en ik werkte niet heel intensief met haar samen. Uiteindelijk zag ik na mijn verlof een bericht dat ze een nieuwe baan had dus inmiddels geen collega meer is. Dus blij dat we ook gewoon bij de naam zijn gebleven ☺️ Zou de naam gewoon houden.

één maand geleden

Het is puur toeval, je had de naam al voordat je dit wist 😊 Zou het daarvoor niet aanpassen. Ik kwam erachter dat iemand die ik al lang ken, we hebben een gezamenlijke vriendin, DE naam heeft. Ik wist niet precies hoe haar kinderen heette 😂 En nu spreek ik haar wat meer omdat ze heel lief is tijdens mijn zwangerschap. Haar kind is 4 denk ik. Ik hou het gewoon bij de naam, helaas pindakaas en ik wil 'm super graag die naam 😂😉

één maand geleden

Kind van een collega, ik zou gewoon de naam kiezen die je wil. Die kinderen zien elkaar toch nooit. En de kans dat een van jullie tzt een andere baan krijgt is ook groot.

één maand geleden

Bij je gekozen naam blijven. Onze zoon heeft ook dezelfde naam gekregen als een toen collega van mij waar ik goed mee kon. Ook getwijfeld. Maar nu is het geen collega meer dus ben blij dat ik niet naar dat gevoel heb geluisterd !

één maand geleden

Dit bedoel ik met alle warmte; Maar meid, lekker nuchter blijven. De naam van je kind hoor en gebruik je nog je hele leven en gaat het hele leven van je kindje mee. Over een paar jaar heb je een nieuwe baan of nieuwe collega.. jammer als je dan een tweede keus naam hebt gekozen. Gewoon even na de geboorte die collega een berichtje sturen dat het misschien wat gek over komt, maar dat je de naam al had en jullie blijkbaar dezelfde smaak hadden voor die mooie naam. 😉

één maand geleden

Mijn beste vriendin en ik kwamen er tijdens onze eerste zwangerschap toevallig achter dat we dezelfde naam hadden bedacht , die heb ik wel veranderd omdat zei eerder uitgerekend was 😅 Maar voor een collega? Zou ik denk ik niet voor veranderen.

één maand geleden

Het is "maar" een collega en niet het kindje van je broer/zus ofzo. Dan zou ik zeker gewoon bij jullie naam blijven. Jullie kindjes gaan elkaar waarschijnlijk toch nooit tegen komen.

één maand geleden

Wij zijn druk bezig met een zoektocht naar een koophuis en hebben daarvoor ook een aankoopmakelaar, bijna dagelijks contact en zien hem vaak met bezichtigingen, leuke man verder, nu heeft ie 2 weken geleden een kindje gekregen en wat blijkt, zelfde naam als dat wij hebben uitgekozen… Nu staat voor ons de naam al heel lang vast en hadden wij deze al bedacht voordat hij de naam bekend maakte. Nu denk ik ook zo, als wij straks een huis hebben spreken wij de man nooit meer🫣 Ik denk als die collega van jou ontslag neemt, zal je haar ook nooit meer spreken of misschien heel af en toe, daarvoor moet je niet jullie ‘droom’ naam gaan veranderen😇 Als het bijvoorbeeld je zus of broer was geweest was het misschien een ander verhaal geworden. Vooral niet te moeilijk denken, uiteindelijk zijn er duizenden kindjes die hetzelfde heten.

één maand geleden

Gewoon doen hoor!