47 Reacties

één maand geleden

Misschien iets van een tablet voor wat achtergrond muziek , en ik weet niet of je moet blijven maar dan toilettas met tandenborstel enz

één maand geleden

Tip: voordat je een extra kilo of 2 meetilt, check of ze op de bevalkamer in het ziekenhuis niet al een zoutlamp hebben. Wilde er ook eentje meesleuren, maar dat bleek volgens VK niet nodig!

één maand geleden

Reactie op Dua.aaaa

Tip: voordat je een extra kilo of 2 meetilt, check of ze op de bevalkamer i ...
Waarvoor een zoutkamp in het ziekenhuis eigenlijk? Bij m'n eerste bevalling in het ziekenhuis niet meegemaakt..

één maand geleden

Telefoonoplader en fotocamera, toilet spullen?

één maand geleden

Reactie op Selmx

Waarvoor een zoutkamp in het ziekenhuis eigenlijk? Bij m'n eerste bevalling ...
Om tijdens de bevalling voor een rustige sfeer te zorgen. Dan dimmen ze de lichten en doen ze de zoutlamp aan. Sommige ziekenhuizen hebben ze liggen

één maand geleden

Reactie op Dua.aaaa

Om tijdens de bevalling voor een rustige sfeer te zorgen. Dan dimmen ze de ...
Uiteraard als je er zelf naar vraagt is geen standaard procedure zegmaar

één maand geleden

Reactie op Dua.aaaa

Uiteraard als je er zelf naar vraagt is geen standaard procedure zegmaar
Ik ben er niet mee bekend op een bevalkamer, ben er ook niet over geïnformeerd. Weet wel dat ze de lichten kunnen dimmen. Alleen een zoutkamp lijkt me wel heel weinig licht, ook voor jezelf denk ik. Ieder zijn voorkeur 😊

één maand geleden

Reactie op Selmx

Ik ben er niet mee bekend op een bevalkamer, ben er ook niet over geïnforme ...
Geeeen idee moet het allemaal nog mee gaan maken haha

één maand geleden

Snacks en drinken, ik lig zelf al sinds maandag in het ziekenhuis met gebroken vliegen en buiten de boterham maaltijden ochtend/middag en avondeten is er nauwelijks tot niets te snacken😅

één maand geleden

Ik ben vorig jaar bevallen van mijn eerste dochtertje. Ik heb geen pijnstilling genomen en was de 7 uur dat ik er was bezig met mijn weeën! Ik had gelukkig niet mega veel mee, zonde van de ruimte. Belangrijkste was, een los beval shirt Kleding voor de baby en jezelf erna, Dekentje, en de autostoel. Voor de rest had ik zo een pijn dat muziek, ipad e.d. niks had geholpen. Of überhaupt de tijd voor had. Dit keer neem ik een ruggenprik en zal wel wat meer tijd hebben om te chillen op mijn telefoon, verder zijn mijn moeder en mijn vriend er en zullen we hopelijk lekker kletsen/snacken haha.

één maand geleden

Wat ik heb ingepakt: Voor mezelf - 1x bevalhemd - 1x pyjamahemd - 1x voedingsbh - 3x ruime onderbroeken - 1x warme sokken en 1x normale sokken - pantoffels - 1x joggingbroek - 2x t-shirts - 1x trui - toiletspullen Overig - peri bottle - koptelefoon - e-reader - medicijnen - bevalplan - cordring - invulboekje van de kraamzorg Voor baby - 1x inbakerdoek - 2x boxpakje maat 50/56 - 1x pyjamasetje maat 50 - 2x mutsje - 2x paar sokjes

één maand geleden

Reactie op Dua.aaaa

Geeeen idee moet het allemaal nog mee gaan maken haha
Waqfa sahla 🤗

één maand geleden

Reactie op Selmx

Waqfa sahla 🤗
🥰

één maand geleden

Verlengsnoer! Bij de eerste lag ik 6 dagen in het ziekenhuis voordata ik beviel, en bij deze weet ik dat ik 24 uur zal moeten blijven na de bevalling. En de stopcontacten zaten/zitten net te ver om mn telefoon te kunnen opladen en er nog normaal bij te kunnen 😂 En omdat ik eventjes blijf, neem ik wel douchespullen mee🤭 Maar goed, bij de eerste bevallen en na 2 uur stond ik alweer buiten. En zelfs toen heb ik daar nog even lekker gedoucht😂

één maand geleden

Iets voor je lippen, mega droge lucht! En door alle hormonen heb je het wss heeeeel heet (had ik haha).

één maand geleden

Ik ga mijne dit weekend inpakken, maar ik ga met een comfy outfitje, elastiekjes, warme sokken, zoogcompressen en (na het lezen van dit topic) met snacks 🤭

één maand geleden

Een tip die ik kreeg van mijn zwangerschapsyoga instructrice: kerstverlichting of nep-kaarsen op batterijen. Klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik heb hier oprecht zo veel aan gehad bij mijn eerste bevalling! Ziekenhuisverlichting is over het algemeen niet zo gezellig en vaak heel fel. Met die kaarsen kan je een kléin beetje licht maken wanneer je bijvoorbeeld 's nachts moet voeden, naar de wc wil, of gewoon in het algemeen een beetje licht wil om naar je baby te staren (ik heb echt uren zo doorgebracht). Was echt ideaal, gaat bij mij nu weer de vluchtkoffer in!

één maand geleden

Reactie op Eva F

Een tip die ik kreeg van mijn zwangerschapsyoga instructrice: kerstverlicht ...
Leuke tip idd! Maar ligt er ook een beetje aan hoe de bevalling verloopt en volgens mij welke regels het ziekenhuis volgt. Alls alles goed is verlopen wordt je na 2 a 3 uur na de bevalling alweer naad huis gestuurd. Ik weet nog dat ik ok 02.00 snachts thuis kwam. Zo een 2.5 uur na de bevalling het ziekenhuis verlaten. Maar je weet het nooit dan zijn kaarsen op batterij wel een mooi idee!

één maand geleden

Muntje voor de rolstoel, hier gaat er 2 euro in bij ons in het ziekenhuis.

één maand geleden

Heeft iemand nog extra tips voor wat er in de tas moet bij een (geplande) keizersnede? Vandaag is de versie helaas mislukt, dus ik bereid me alvast voor op een keizersnede.