47 Reacties
één maand geleden
Reactie op Dua.aaaa
Uiteraard als je er zelf naar vraagt is geen standaard procedure zegmaar
Ik ben er niet mee bekend op een bevalkamer, ben er ook niet over geïnformeerd. Weet wel dat ze de lichten kunnen dimmen.
Alleen een zoutkamp lijkt me wel heel weinig licht, ook voor jezelf denk ik. Ieder zijn voorkeur 😊
één maand geleden
Ik ben vorig jaar bevallen van mijn eerste dochtertje.
Ik heb geen pijnstilling genomen en was de 7 uur dat ik er was bezig met mijn weeën!
Ik had gelukkig niet mega veel mee, zonde van de ruimte.
Belangrijkste was, een los beval shirt
Kleding voor de baby en jezelf erna,
Dekentje, en de autostoel.
Voor de rest had ik zo een pijn dat muziek, ipad e.d. niks had geholpen.
Of überhaupt de tijd voor had.
Dit keer neem ik een ruggenprik en zal wel wat meer tijd hebben om te chillen op mijn telefoon, verder zijn mijn moeder en mijn vriend er en zullen we hopelijk lekker kletsen/snacken haha.
één maand geleden
Wat ik heb ingepakt:
Voor mezelf
- 1x bevalhemd
- 1x pyjamahemd
- 1x voedingsbh
- 3x ruime onderbroeken
- 1x warme sokken en 1x normale sokken
- pantoffels
- 1x joggingbroek
- 2x t-shirts
- 1x trui
- toiletspullen
Overig
- peri bottle
- koptelefoon
- e-reader
- medicijnen
- bevalplan
- cordring
- invulboekje van de kraamzorg
Voor baby
- 1x inbakerdoek
- 2x boxpakje maat 50/56
- 1x pyjamasetje maat 50
- 2x mutsje
- 2x paar sokjes
één maand geleden
Verlengsnoer! Bij de eerste lag ik 6 dagen in het ziekenhuis voordata ik beviel, en bij deze weet ik dat ik 24 uur zal moeten blijven na de bevalling. En de stopcontacten zaten/zitten net te ver om mn telefoon te kunnen opladen en er nog normaal bij te kunnen 😂
En omdat ik eventjes blijf, neem ik wel douchespullen mee🤭 Maar goed, bij de eerste bevallen en na 2 uur stond ik alweer buiten. En zelfs toen heb ik daar nog even lekker gedoucht😂
één maand geleden
Ik ga mijne dit weekend inpakken, maar ik ga met een comfy outfitje, elastiekjes, warme sokken, zoogcompressen en (na het lezen van dit topic) met snacks 🤭
één maand geleden
Een tip die ik kreeg van mijn zwangerschapsyoga instructrice: kerstverlichting of nep-kaarsen op batterijen. Klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik heb hier oprecht zo veel aan gehad bij mijn eerste bevalling! Ziekenhuisverlichting is over het algemeen niet zo gezellig en vaak heel fel. Met die kaarsen kan je een kléin beetje licht maken wanneer je bijvoorbeeld 's nachts moet voeden, naar de wc wil, of gewoon in het algemeen een beetje licht wil om naar je baby te staren (ik heb echt uren zo doorgebracht). Was echt ideaal, gaat bij mij nu weer de vluchtkoffer in!
één maand geleden
Reactie op Eva F
Een tip die ik kreeg van mijn zwangerschapsyoga instructrice: kerstverlicht ...
Leuke tip idd! Maar ligt er ook een beetje aan hoe de bevalling verloopt en volgens mij welke regels het ziekenhuis volgt.
Alls alles goed is verlopen wordt je na 2 a 3 uur na de bevalling alweer naad huis gestuurd.
Ik weet nog dat ik ok 02.00 snachts thuis kwam.
Zo een 2.5 uur na de bevalling het ziekenhuis verlaten.
Maar je weet het nooit dan zijn kaarsen op batterij wel een mooi idee!
één maand geleden
Muntje voor de rolstoel, hier gaat er 2 euro in bij ons in het ziekenhuis.