47 Reacties
één maand geleden
Ik moet zelf minimaal 3 nachten blijven (keizersnede in het buitenland) en ik vond het heel fijn om een tas voor vuile kleren te hebben.
Ik had een paar plastic boodschappentassen mee en gaf zo mijn man iedere avond al de vuile was mee naar huis.
Misschien overdreven maar ik had ook slingers mee mijn vorig bevalling vooral om de kamer iets leuker te maken voor mijn oudste kind, ik ga dat nu weer doen.
De kamer krijg ik toegewezen een paar uur voor de geplande keizersnede dus ik kon mezelf hier nog even mee vermaken.
één maand geleden
Heb niet alles gelezen maar ik heb dit nog extra.
Oplader met lang snoer
Lippenbalsem
Kambukka fles zodat je praktisch plat liggend kan drinken.
Oordoppen zodat als je eigen kind stil is je die anderen niet hoort schreeuwen door de muren heen 😅
Mijn eigen kussen
E reader
Camera of je telefoon zonder vergrendeling zodat ze foto's kunnen nemen voor je.
Ondergoed en setje voor je partner.
één maand geleden
Reactie op Escha32
Leuke tip idd! Maar ligt er ook een beetje aan hoe de bevalling verloopt en ...
Oh ja in Nederland is dat anders inderdaad. Ik woon in België en hier blijven we standaard 3 nachten in het ziekenhuis bij een vaginale bevalling. Maar ja, je weet maar nooit inderdaad!
één maand geleden
Tandenborstel en tandpasta voor jezelf en/of kauwgom voor je partner als die met een lange bevalling naast je staat aan te moedigen 😂
één maand geleden
Verder heb ik precies hetzelfde als jou, alleen geen badjas en zoutlamp
één maand geleden
O mocht je ziekenhuis vrij ver uit de buurt zijn. Kan het handig zijn de documenten mee te nemen om geboorte aangifte te doen. Zoals de erkenning en achternaam papieren. Je moet aangifte doen in plaats van geboorte. Wij moeten 25 min rijden voor het ziekenhuis. Best irritant als je voor een paar papiertjes heen en weer moet.
één maand geleden
- 2x pyjama jurk met knoopjes van boven tot onder.
- 1x pyjama broek met blouse
- 5x grote oma onderbroek hoge taille
- joggingpak
- 2x tandborstel en tandpasta
- lippenbalsem
- haar elastiek
- setje voor mij man; ondergoed, sokken en tshirt
- baby kleding in maat 50 en maat 56
- baby jasje/vestje
- baby slofjes en sokken
- baby dekentje voor in het autostoeltje
- opladers voor telefoon
-peri bottle
Ik denk dat dat het is... moet het nog in de koffer doen namelijk.
één maand geleden
Reactie op First Time Mommy88
- 2x pyjama jurk met knoopjes van boven tot onder.
- 1x pyjama broek met bl ...
Oohja sokken voor mijzelf en ik doe denk ik mijn badjes gwn aan over mijn pyjama als we naar het ziekenhuis gaan
één maand geleden
Kauwgom/smintjes voor je partner - die wil je niet meepuffend naast je hebben met koffie en/of ochtendadem.
één maand geleden
Reactie op Floun
Geboorte aangifte kan tegenwoordig ook online, toch? Scheelt ook weer een r ...
Misschien bij jullie wel. Maar hier waar wij wezen moeten niet. Wij hebben wel online al de afspraak kunnen maken zodat er geen wachttijd is in het gemeentehuis zelf. Maar verder moet mijn partner gewoon met alle papieren nog naar het gemeentehuis toe voor de aangifte zelf.
25 dagen geleden
Ik heb als extra op de 'standaard' dingen nog een kaartspel, boek en oortjes voor tijdverdrijf (maar ik word dan ook ingeleid, dus waarschijnlijk veel geduld nodig). Oja en een setje kleren voor m'n partner, hij heeft het snel warm dus een schoon tshirt en een fijne korte broek.
25 dagen geleden
Ik had een kruik voor mezelf mee. In eerste instantie voor eventuele weeën maar uiteindelijk juist na de bevalling voor m'n rug en naweeën gebruikt in de nacht. Heeft me een hoop verlichting gegeven!