31 Reacties
2 maanden geleden
Ik ben fan van baby's only dekens! Met m'n dochtertje ook gebruikt, wij hebben in de slaapkamers nooit de verwarming aan dus voor de baby een laken en daaroverheen zo'n deken. Komen in het begin natuurlijk ook nog kruiken bij. Nieuw zijn ze best duur dus ik koop het wel tweedehands via Vinted voor prima prijsjes.
https://www.babysonly.nl/ledikantdeken-soft-classic-zilvergrijs-BO-020.012.002.50?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw9Km3BhDjARIsAGUb4nwau5cVHSzUPZPjt0imMH8JOdcdMJ0EOMZTNmCLYBRb6HtMUiQUwlMaAoT0EALw_wcB
https://www.babysonly.nl/ledikantdeken-teddy-sense-vintage-blue-BO-024.013.038.50?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw9Km3BhDjARIsAGUb4nw2GRug2RXlvGL8Pv9V9L-SKeN48sxN7d_PilS4J3G6rCRWHqVadIQaAux6EALw_wcB
2 maanden geleden
Ik heb voor de cosleeper een deken van Meyco Teddy Wafel.
https://www.babypark.nl/meyco-wafel-teddy-wiegdeken-75-x-100-cm-sand.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAADqk4c8T1AVRK88uzwzsM99fM-0Zf&gclid=Cj0KCQjw9Km3BhDjARIsAGUb4nzPJuqOsIRuRGx2ypZ2IVvjfHligYJqc-UUKcci68ViAkXCS9flrV8aAtJsEALw_wcB
2 maanden geleden
Geen verwarming? Dat wist ik helemaal niet. Is dat zo? Dacht lekker die kamer op temperatuur te houden zodat het nooit te koud wordt. Ik heb om gevoerde dekentjes gekocht 🤷♀️. En krijg van familie nog 2 handgemaakte dekens van wol. Zou juist denken dat is fijn 😜
2 maanden geleden
Zeker wel wol! Ik heb een wollen dekentje van disana, heerlijk zacht en temperatuur regulerend!
2 maanden geleden
Reactie op bellooo
Ik heb voor de cosleeper een deken van Meyco Teddy Wafel.
https://www.bab ...
Die heb ik ook!
2 maanden geleden
Ik heb voor in co sleeper een wollen dekentje (handgemaakt) omdat wol heel goed reguleert.
Snap jou wel dat je het gek vind om je beebje onder twee katoentjes te leggen in november;) zou dat ook niet doen zelf.
2 maanden geleden
Ik heb 1 mousseline met teddy van Koeka en 2 wafelstof met katoen van Koeka.
2 maanden geleden
Zoals meerdere mensen al zeggen wol regeleert juist heel goed dus wat een gekke advies van de kraamzorg 😅
Wij hebben 2 wollen dekentjes van hvid.
Bij ons vorige dochtertje ook altijd wollen dekentje gebruikt 😊
2 maanden geleden
Geen verwarming?
Wat gek, nou bij ons moet dat wel anders is het echt heeeeel koud. Wij hebben een deken van wol en ik heb van little dutch dekens met katoenen lakens
2 maanden geleden
Ik heb een mintgroen ledikant dekentje van Jollein gehaald 🤭 verder heb ik nog een slaapzakje gehaald, maar even per dag aanzien wat ik doe.
Btw i.v.m wiegendood is het beter om geen zwaar deken te doen in het begin begreep ik.
2 maanden geleden
Gevoerd als in dekbed?
Wij hebben een wollen dekentje van Disana (wol reguleert warmte) en een zacht gevoerde deken.
2 maanden geleden
Wij hebben zo ie zo een hygrometer op elke kamer. Staat netjes de temperatuur op.
Ligt een beetje aan je kraamzorg. Het aanzetten van een kachel tijdens het slapen word zeker niet altijd als gezond gezien. Dit komt voornamelijk doordat mensen er niet genoeg bij ventileren waardoor de warmte in combinatie met de luchtvochtigheid op je longen kunnen slaan. Baby longen zijn kwetsbaar en zo zeggen sommigen dat je beter de kachel uit kan laten.(denk dat het hierom gaat). Zelf ben ik ernstig longpatient en ik kan zo ie zo niet slapen met een kachel aan. Beetje stof en huisstofmijt bij de warmte van de kachel en ik reageer allergisch en lig in het ziekenhuis met een longexacerbatie of met pech een infectie of zelfs ontsteking.
Onze eerste zoon heeft altijd en slaapt nog met het raam open. Mits het richting de 10 graden gaat. Staat de kachel uit in de slaapkamers. Staat deze aan staat nog het raam open om te ventileren. Overdag staat de kachel dagelijks 2 a 3 uur aan om de luchtvochtigheid goed te houden en geen schimmelvorming te krijgen op de kamers. Alleen op deze manier kan ik snachts slapen. En zo slaapt onze zoon nu ook.
In het ledikant hebben wij even een wollen deken gehad. Echter in onze co sleeper hadden wij een gevoerde of ongevoerde ledikant deken. Deze was 1 of 2.5 tog. Wij keken dan wat naar dit schema als richtlijn. De lange mouw romper gebruikten we overigens alleen onder de 15 graden ivm iets meer warmte. Checken in het nekje van je baby.
Sokjes hadden wij de hvid booties van wol voor. Bedje deze we voorverwarmen met flessen water van 35 graden.