31 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb juist wollen dekentjes gehaald omdat ons huis zo koud blijft. En wol goed reguleert. Men is altijd wel voorzichtig met warmte. Liever te koud dan te warm ivm warmte stuwing. Zonder verwarming kan het afkoelen naar 13 graden in de winter. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

2 maanden geleden

Voor iedereen die zegt dat wol wordt afgeraden: dat gaat over wollen dekbedjes. Dat is iets heel anders dan wollen dekentjes. Een (echt, geen acryl) wollen dekentje kan prima (en is zelfs heel fijn!)

2 maanden geleden

Welk merk wollen dekentjes raden jullie aan?

2 maanden geleden

Even een ander deken gerelateerd vraagje, hoe dekentjes hebben jullie voor de wieg of cosleeper?

2 maanden geleden

Reactie op bellooo

Even een ander deken gerelateerd vraagje, hoe dekentjes hebben jullie voor ...
Hoe wat? Je bent een woordje vergeten 😅 Als je vraag is hoeveel; ik heb er 2. Was ook voldoende voor de eerste, die de eerste weken 2 dekentjes tegelijk nodig had. In principe blijven de dekentjes gewoon schoon namelijk, door het lakentje wat je eronder hebt.

2 maanden geleden

Reactie op bellooo

Wij hadden 1 winterdeken. 2 moltons, 2 hoeslakens, 2 lakens. Tegen de tijd dat het zomer werd rolde hij en zijn we over gegaan op slaapzakken.

2 maanden geleden

Reactie op bellooo

2 wieg dekens, 1 ledikant deken, 3 moltons, 4 hoeslakens, 1 laken.

2 maanden geleden

Reactie op bellooo

Ik heb 2 dekentjes. 1 voor de co sleeper en 1 voor de wieg. Maar omdat je de wieg laag in moet dekken kan je die van de cosleeper ook in je wieg gebruiken 😊👍 Zo werkt het ook met de lakentjes.

2 maanden geleden

Reactie op kimvheertum

Ik heb 2 dekentjes. 1 voor de co sleeper en 1 voor de wieg. Maar omdat je ...
Wieg is ledikant. Lekker duidelijk weer 🙈 Dus cosleeper/ wieg kan je de dekens voor gebruiken in het ledikant als je deze in de breedte gebruikt.

2 maanden geleden

Reactie op Kopjethee

Ik heb juist wollen dekentjes gehaald omdat ons huis zo koud blijft. En wol ...
Heel slim! Onze dochter (ook van november) had het in het begin altijd koud kwam ik na een tijdje achter en sliep daardoor continu slecht en kort. Terwijl ze volgens de tog waarden gekleed was etc. Later toen we hierachter waren en haar warmer toestopten ging het veel beter. Wollen deken lijkt me wat dat betreft dus ideaal ivm goede warmte regulatie

één maand geleden

Nou mijn dochter is 20 maanden. En wij moesten de verwarming juist opschroeven. Thermometer gaf te koud aan. Wij gingen kapot van de warmte binnen. Ik zei nog tegen haar. Onze dochter voelt gewoon lauw in haar nekje. Was ons 4de kindje. Maarnee ze was te koud. Bleek paar dagen later dat mijn nieuwe thermometer niet helemaal correct aangaf. Levensgevaarlijk zo warm. Arm kind