9 Reacties
21 dagen geleden
Wij hebben allebei in huis gehaald. Volgens mij was hier ook al eerder een topic over, zou je even moeten zoeken.
Er zijn namelijk wisselende adviezen over of je baby de eerste weken al meteen wel of niet veilig in een slaapzak kan slapen. Sommige kraamzorgbureaus raden het sterk af of weigeren zelfs te werken met slaapzakken. Anderen vinden het geen probleem. Dus ik zou die van jou sowieso even een berichtje sturen voor de zekerheid.
21 dagen geleden
Ik had de puckababy piep gekocht maar helaas is die nog te groot. Ik gebruik nu meyco inbakerdoek met een dekentje en dun lakentje. Ligt er ook een beetje aan hoe je kindje zich warm houd etc.. Bij ons zei de Kraamzorg bij de intake ook geen slaapzakjes eerste tijd maar onze kleine is zo onrustig dat ze daar gauw op terug kwamen.
21 dagen geleden
Reactie op ClaudiaMC
Ik wist t ook niet, dus k heb lakens, dekens, slaapzakken en pyjama's...
Ik ook 😅 we zien het wel...
21 dagen geleden
Newborns zijn meestal nog te klein voor de kleinste slaapzakjes.
Mijn ervaring met ons eerste zoontje is dat hij het ook juist prettig vond om heel strak ingestopt te worden met een lakentje en dekentje. Hoe strakker hij ingestopt zat, hoe beter hij sliep. Inbakeren vond hij dan weer niet fijn.
Dus hier beginnen we weer met een dekentje en lakentje. Heb er eventueel een tweede dekentje bij en twee kruiken om hem warm te houden als het nodig is. Bij de eerste waren die allemaal nodig namelijk, oktober kindje.
21 dagen geleden
Hier hebben wij alleen dekentjes en lakens in huis gehad. Volgens mij mag dekbed niet gebruikt worden voor babies, maar ik kan me hierin vergissen. Slaapzakken hebben we hier alleen in grotere maten liggen, waar onze kleine nog niet in past. De kraamverzorgster heeft deze week geadviseerd om een puckababy aan te schaffen omdat onze baby nogal beweegelijk is en ik daar zelf niet door kan slapen (ik reageer op elk geluid, controleer of alles ok is ed) Maar ik merk dat hij door zijn beweegelijkheid ook de dekens nogal makkelijk wegschopt dus ik ga me toch verdiepen in slaapzakken. Maar eerst de puckababy uitproberen.