13 Reacties

5 maanden geleden

Als je met iedereen rekening moet houden kun je bijna geen naam meer kiezen! Ik zou gewoon voor lucas gaan

5 maanden geleden

Luuk en Lucas is toch wel anders.

5 maanden geleden

Snap je helemaal! Maar als jullie allebei het al erover eens zijn dat het Lucas moet worden, dan is het gewoon pure toeval dat jullie vrienden voor Luuk hebben gekozen. Denk dat ze er alleen maar om kunnen lachen! 😊

5 maanden geleden

Mij zou het niets uitmaken. Je hoort meer mensen met dezelfde naam.

5 maanden geleden

Reactie op ZimZoom

Mij zou het niets uitmaken. Je hoort meer mensen met dezelfde naam.
Ow en Luuk en Lucas zijn idd beiden wel echt anders vind ik.

5 maanden geleden

Ik zou er ook schijt aan hebben. Klinkt stom maar je weet nooit of vrienden over 10 jaar nog in je leven zijn. En dan heb je de naam die je mooi vond niet gekozen vanwege hen..bovendien vind ik het ook echt een andere naam hoor.

5 maanden geleden

Ik zou het zeker gewoon doen. Als je er echt over twijfelt, kan je het eventueel ook overleggen? Mijn dochtertje heeft dezelfde naam als het meisje van een vriendin. Wij kregen de naam gewoon niet uit ons hoofd. Zij vond het alleen maar heel erg leuk en een eer. En ook leuk dat zij het nu als allereerste wist. Dit is dus overigens echt dezelfde naam, vind die van jullie ook best verschillend.

5 maanden geleden

Ik vind het verschillende namen en als jullie zo’n sterk gevoel erbij hebben, dan zou ik het zeker doen!

5 maanden geleden

Zijn verschillende namen, mijn moeder en haar vriendin hadden toen der tijd ook dezelfde naam(cindy) in hun gedachten, uiteindelijk heet ik en haar dochter allebei zo nadat ze het besproken hebben.

5 maanden geleden

Gewoon doen!

5 maanden geleden

Ik weet niet hoe close jullie zijn maar persoonlijk vind ik Luuk en Lucas wel anders. Maar als jullie heel hecht zijn kan je het nog bespreken? Misschien maak jij je er nu druk om en vinden zij dat totaal geen probleem 😉

5 maanden geleden

Ik zou voor je eigen gekozen naam gaan! Zoals hierboven al gezegd; Luuk en Lucas zijn wel wezenlijk andere namen. Bovendien zijn beide namen ook vrij veel voorkomend. Als je je kind zo’n naam geeft dan weet je eigenlijk voordat die geboren wordt al wel dat er meerdere kinderen in zijn of haar omgeving zullen zijn met dezelfde of bijna dezelfde naam. En hoe erg is dat eigenlijk?! Zelf heb ik één van de meest populaire namen en vind het alleen maar heel handig. In elke taal is m’n naam duidelijk en iedereen snapt direct hoe ik heet. M’n zus heeft een unieke naam en krijgt altijd vragen over hoe ze heet of hoe je het schrijft als ze zich voorstelt. En het wordt vaak verkeerd geschreven. Niks mis met een veel voorkomende naam dus, en ook niet als er in je omgeving (bijna) naamgenoten zijn 😉

5 maanden geleden

Ik zou het juist leuk vinden.