14 Reacties

13 dagen geleden

Ga je in het ziekenhuis bevallen of thuis? Anders kan je moeder toch gewoon in jullie huis blijven met de kinderen? Of kan je moeder ze komen halen?

13 dagen geleden

Wil je thuis bevallen? Want jouw ouders in jullie huis lijkt me het meest voor de hand liggend. Of dat je ouders ze in ieder geval zelf ophalen zodat je vriend niet de auto in hoeft…

13 dagen geleden

Ik zou je eigen ouders die je 100% vertrouwt bij jouw thuis laten oppassen/slapen met jouw kids. Zodra de weeën beginnen meteen bellen naar je ouders. Bestel een taxi/ uber voor ze, zodat je vriend bij jou kan blijven en je kids lekker in hun eigen vertrouwde omgeving kunnen blijven. Ik heb al een afspraak voor een keizersnede november. Mijn kids gaan die dag in de herfstvakantie overdag naar de BSO en daarna past oma bij ons thuis op.

13 dagen geleden

Mijn moeder woont ook 30 minuten van ons af. Bij de bevalling van onze tweede heb ik mijn moeder gebeld op het moment dat mijn vliezen gebroken waren. Zij is toen hierheen gekomen om onze oudste op te halen en heeft haar meegenomen weer naar haar huis. Maarja het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe snel de bevalling gaat of je daar tijd voor hebt. Ik heb mijn buurvrouw ook nog als back up mocht een van onze ouders toch langer duren. Dan kan ik haar altijd bellen.

13 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ga je in het ziekenhuis bevallen of thuis? Anders kan je moeder toch gewoon ...
De bedoeling is thuis bevallen...maar ik ga bijna neigen naar ziekenhuis omdat dat makkelijker is ivm onderbrengen kids

13 dagen geleden

Reactie op samantha1710

Ik zou je eigen ouders die je 100% vertrouwt bij jouw thuis laten oppassen/ ...
Ja dit zou ik ook doen. Beste oplossing voor stel je zou écht naar t ziekenhuis gaan.

13 dagen geleden

Lastig dit. Misschien beval je wel snachts in je eigen huis en hebben je eigen kids helemaal niks door gehad. Maar kan je wel alvast een plannetje hebben voor het geval het anders uit pakt. Dus inderdaad jou ouders naar jou toe laten komen.

12 dagen geleden

Zijn je ouders in staat om je kinderen te komen halen? Dan zou ik ze bellen zodra het begint te rommelen, dan ben je op tijd, maar kan je man gewoon bij jou blijven. Kunnen ze dat niet, dan evt taxi bellen om ze op te halen. Kost geld, maar geeft wel geruststelling. En in principe zijn er weinig bevallingen binnen 1 uur van start tot baby…. Dus zou je genoeg tijd moeten hebben.

12 dagen geleden

Bij ons is ook alle familie half uurtje rijden. Wij kiezen ervoor om ze naar ons toe te laten komen. Geeft mij meer rust dat de kids in eigen omgeving kunnen blijven! En dat mijn vriend 1 uur op en neer zou moeten rijden vind ik zelf ook helemaal niks..

12 dagen geleden

Mijn schoonmoeder woont een uur rijden (zit dan met chemotherapie dus die kan niet helpen dan). Mijn ouders wonen 1,5uur rijden. Wij hebben met een buurvrouw afgesproken dat onze zoon dan 1,5uur dus even bij haar zit zodat mijn ouders deze kant op kunnen komen. En mijn ouders kunnen dan hier in ons huis gewoon slapen uiteraard.

12 dagen geleden

Is het geen optie om zodra je denkt dat je bevalling begint je ouders bij jou thuis te laten komen? Ook meteen vertrouwde omgeving voor de kids ?

12 dagen geleden

Ik heb echt een bloedhekel aan mijn schoonmoeder maar ze is onze enigste optie omdat ze niet werkt en een rijbewijs heeft. Ze woont alleen wel 2 uur hier vandaan. Onze nood optie is dat we mijn zoon naar mijn opa en oma brengen als er spoed is. Alleen die zijn 85 en kunnen geen trappen lopen. Dus dat is echt nood dat hij daarheen gaat. Voor de geplande keizersnede komt mijn schoonmoeder (helaas) hier in huis. Gelukkig wil mijn schoonvader vrij nemen en komt die dan mee. Dat verzacht de pijn van deze keuze enigzins. Zo is onze zoon gewoon thuis met oppas. Gezien ik minstens 2 nachten moet blijven. Zodra ik naar huis mag en wij thuis zijn pakken mijn schoonouders wel direct in en vertrekken. Is zoiets bij jullie ook niet mogelijk? Dat je ouders bij jou thuis komen? En als er echt iets heel erg mis gaat wat snel moet je je kids naar de schoonmoeder brengt waar je ouders ze dan ophalen?

12 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Ik heb echt een bloedhekel aan mijn schoonmoeder maar ze is onze enigste op ...
Wowwwww ik vind dit dus echt mega heftige uitspraken ‘bloedhekel aan mijn schoonmoeder’ hoe durf je? Ze staat notabene wel voor je klaar als jij moet gaan bevallen?

12 dagen geleden

Reactie op tdkramer

Wowwwww ik vind dit dus echt mega heftige uitspraken ‘bloedhekel aan mijn s ...
Prijs je gelukkig dat je mijn schoonmoeder niet kent. 👌 Je hebt geen idee wat er allemaal al gebeurd is door de jaren. In eerste instantie heeft mijn partner direct nee gezegd op haar aanbod. Maar nadat mijn schoonvader beloofd heeft mee te komen hebben we ja gezegd omdat ze zich dan over het algemeen wel netjes kan gedragen. Dat heeft ze in de familie app ook beloofd naar iedereen. Mijn schoonmoeder weet zelf dat ze in de hele familie niet echt geliefd is door haar akties. Haar laatste aktie de bruiloft van mijn schoonzus (haar dochter) verkloten staat nog vers in het geheugen van iedereen.