45 Reacties

één maand geleden

Reactie op A-Li

Nog niet, zijn nu samen begonnen met een online bevalcursus van een verlosk ...
Dit gaat ook vast helpen om er samen uit te komen! Ik merkte bij mijn vriend dat meer informatie enzo echt hielp.

één maand geleden

Hier hadden we ook beide een andere mening. Ik wil thuis en hij ziekenhuis. Wij zijn een samengesteld gezin en we hebben beide al 2 kinderen uit een vorige relatie. Ik ben 2x medisch bevallen in het ziekenhuis ivm een laag ijzergehalte. Slik daar nu ook tabletten voor en word er goed mee in de gaten gehouden. Het waren voor mij 2 positieve en vrij makkelijke bevallingen. Hij heeft 2 eerdere heftige bevallingen meegemaakt waarbij allerlei poespas aan te pas is gekomen. Daarom begrijp ik ook zijn redenering. We hebben het er veel over gehad en hebben afgesproken zolang het niet medisch is thuis en anders word het ziekenhuis. Ook hebben we het met de verloskundige er over gehad en zij heeft hem uitleg erover gegeven en het laatste beetje rust erover kunnen geven. Belangrijkste is praat er met elkaar over en ook met de verloskundige. Hopelijk komen jullie snel eruit waar jullie je beide prettig bij voelen

één maand geleden

Mijn mam wilde tijdens d eerste zwangerschap ook liever dat ik in het ziekenhuis zou bevallen. Wel gaf hij aan dat het mijn keuze is, daar ik beval. Maar na een gesprek met de verloskundige toen begreep hij uiteindelijk dat het even veilig thuis als in het ziekenhuis zou zijn om te bevallen en voelde hij zich ook goed bij mijn keuze.