14 Reacties
6 maanden geleden
Hi! Voor mij geen seconde twijfel. Ze hebben al 50 jaar ervaring met die prik. En er zijn geen aanwijzingen voor een toegenomen kans op aangeboren afwijkingen of andere nadelige effecten. Liever ik een prik en in het slechtste geval 3/4 dagen niet helemaal lekker dan dat mijn kindje zich de longen uit het lijfje hoest. En helemaal top dat door mijn prik die kleine er eentje minder hoeft!
6 maanden geleden
Ik heb de prik gehad bij mijn jongste twee.
Heb zelf nergens last van gehad. Alleen wat stijf op de prikplek. En mijn kindjes mochten een prik minder omdat ik hem al had genomen. En ze zijn vanaf de geboorte al beschermd. Heb er geen seconden over na hoeven denken. Bij deze ga ik het weer doen.
6 maanden geleden
Ik wou hem sowieso al nemen, maar na het lezen van de reacties nog meer 😁
6 maanden geleden
Ik ga het niet doen. Ik heb een wetenschappelijke achtergrond (MSc.) en wetenschap blijft een discussie. Ik ben niet anti vaccin want ik reis veel, daarnaast wil je niet dat je kind tetanus of mazelen krijgt dus zal mijn kinderen ook vaccineren. Maar heb zo mijn eigen redenen na lang onderzoek en afwegingen om het niet te doen met kinkhoest vaccin. Zelfde met suikertest. Maar vind het dan ook niet raar als mensen wel kinkhoest vaccin nemen. Zou nooit zeggen NIET DOEN! Het is gewoon een persoonlijke afweging en ook eentje waar ik niet over in discussie zou willen gaan.
6 maanden geleden
Dit is mijn eerste zwangerschap, en vanuit mijn werkachtergrond weet ik 100% zeker dat ik de vaccinatie neem.
Je kindje heeft dan al antistoffen en zal veel minder ziek worden dan als je de vaccinatie niet neemt.
Nu met de kinkhoest uitbraak… zeker een aanrader!😉
6 maanden geleden
Volgens mij mogen topics helemaal niet over discussies over vaccins...
Ik heb ook wetenschappelijke achtergrond (MSc). Zie veel meer benefits en weinig risico's. En dan moet je denken, elke medicatie interventie is niet 100% gegarandeerd , bijv ook niet een keizersnede (de risicos zijn daar veel groter van, met meer gevolgen voor het kindje bekend dan vaccin), maar zal wel een keizersnede doen als dat nodig is.
Ik ben oprecht bang voor kinkhoest, dat er al vier babies dood zijn gegaan hieraan dit jaar, en het nog maar mei is. En dat mijn kindje er mogelijk aan dood kan gaan. Erger dan doogaan wordt het niet, of een permanente hersenbeschadiging door zuurstofgebrek (waardoor mogelijk iemand verstandelijk of lichamelijk beperkt wordt rest van zijn leven). Ik vind dan vaccinatie nodig.
Maar wil ook geen discussie verder aangaan. Dit is wat ik persoonlijk vind.
6 maanden geleden
Ik heb er geen moment aan getwijfeld, maar ik ga het vaccin nemen tijdens mijn zwangerschap.
Baby is dan direct beschermd tegen kinkhoest en scheelt voor de kleine ook een vaccin na de geboorte. In de 1e 2 maanden na de geboorte (voor de 1e vaccin) kan een kindje helaas al besmet worden met kinkhoest. Dit wil ik graag voorkomen.
6 maanden geleden
Reactie op ZimZoom
Volgens mij mogen topics helemaal niet over discussies over vaccins...
Ik ...
Hoi, heb net even de regels erbij gepakt en ik denk dat je gelijk hebt. Ik had geen idee dat het niet mocht. Heb er zelf even een melding van gemaakt. Het was iig niet bedoelt om een discussie aan te wakkeren maar meer om te weten hoe andere mama’s erover denken. Dit is mijn eerste zwangerschap waarbij de prik word aangeboden. Bij mijn zoontje bestond het nog niet, hij heeft alle vaccins na zijn geboorte gekregen. Mijn twijfels zijn vooral over doe ik het tijdens de zwangerschap of erna..
6 maanden geleden
Hey,
Topics over vaccinaties zijn inderdaad niet meer toegestaan. Topics over bijvoorbeeld bijwerkingen na een vaccinatie staan we wel toe. Wij merken dat deze topics onrust veroorzaken op het forum. Het is een erg gevoelige discussie, en wij denken dat het beter is als jullie je hierover laten informeren door professionals en mensen die hier echt verstand van hebben.
Ik sluit daarom het topic.
Liefs,
Eliza