26 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Smos
Ik wilde ook geen ruzie, maar als ik geen raam open kan zetten omdat de bur ...
Zeker mee eens. Op het moment zitten mijn buren constant op het balkon (van beide kanten) en roken ze zo regelmatig dat het niet eens haalbaar is om mijn raam een uurtje open te zetten aan die kant... 🫣
2 maanden geleden
Reactie op Jaaaa
Als je in die situatie zou zitten zou je dan toch gewoon kunnen vragen of z ...
In het geval van ts wellicht niet, maar bij mij thuis wel.
Het zal je verbazen hoeveel mensen vinden dat je dan maar gewoon altijd je ramen dicht moet houden zodat zij hun gang kunnen gaan.
2 maanden geleden
Reactie op Jaaaa
Als je in die situatie zou zitten zou je dan toch gewoon kunnen vragen of z ...
Klopt maar ik reageer op iemand anders die reageert dat je dan maar even een raampje dicht moet doen als er gerookt word omdat die persoon in haar eigen tuin staat. En die het overdreven vind en vind dat we zo een situatie als topicstarter verteld gewoon moeten accepteren van elkaar. Daarop kwam mijn reactie. 🤷♀️
2 maanden geleden
Reactie op Dua.aaaa
Ja dat is waar.. ik moet het maar eerst gewoon aankaarten
Ja joh gewoon doen, vooral als je band met je buren goed is is dit echt wel iets wat je kan aangeven! Ik rook dan wel niet maar mocht ik dit doen en mijn zwangere buurvrouw zou hier last van hebben is het voor mij een kleine moeite om een stukje verderop te gaan roken toch. Komt goed niks onbeschofts aan hoor! 😊
2 maanden geleden
Update: ik zat op de bank en hoorde de aansteker flikkeren. Ik verzamelde mijn moed, deed de voordeur open en zei: “hoi, mag ik je wat vragen? Ik ben zwanger en mijn keukenraam staat open, zou je misschien iets verderop kunnen roken?” Waarop m’n buurmeisje antwoordde: “ja tuurlijk!” en direct begon te lopen. Mijn reactie: “dankjewel schat!”. Dus geen appje of wat dan ook voor nodig. En ik denk dat ze het voor de volgende keer wel onthoudt. Ik ben opgelucht en blij :).