5 Reacties

één maand geleden

Huh, waarom zou je dit moeten slikken dan? Ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord en bij mijn eerste kreeg ik dit ook niet voorgeschreven. Nu ook niet.

één maand geleden

Zoals ik heb begrepen om melkproductie en stuwing tegen te gaan. Vorige keer ben ik gestart met borstvoeding maar kwam dit niet op gang. Heel veel pijn gehad hierbij dus na een aantal dagen gestopt.

één maand geleden

Hey, ik heb dit een soort van experimenteel gekregen na m'n tweede punctie om de symptomen van overstimulatie te beperken. Ik ben er heel beroerd van geworden. Vooral heel duizelig en niet lekker. Dit zijn bekende/normale bijwerkingen (en ironisch genoeg ook de bijwerkingen die t moest beperken🥲) Ik had gelezen dat ze dit vooral voorschrijven bij vrouwen met een stilgeboorte, dus misschien willen ze het daarom niet voorschrijven?

één maand geleden

Ik zou me eerder afvragen waarom de verloskundige het aanraad. In principe moet je lichaam prima kunnen stoppen met de productie, zeker als je het vanaf de geboorte al meteen niet stimuleert.

één maand geleden

Zeker ervaring met Dostinex, ik ben namelijk 3 keer zwanger geworden dankzij het gebruik van Dostinex. Mijn prolactin hormoon is verhoogd waardoor ik geen regelmatig eisprong krijg. Dostinex verlaagd dit prolactin hormoon waardoor je een regelmatige cyclus krijgt. Normaal is het dat je prolactin hormoon verhoogd is wanneer je borstvoeding geeft, ga je dit hormoon verlagen dan zal de borstvoeding stoppen, en ga je weer regelmatig menstrueren. Maar zoals eerder gezegd heeft zelfs een half pilletje al behoorlijk wat bijwerkingen, heel misselijk en echt ziek voelen. Bij mijn tweede heb ik geen borstvoeding gegeven en ga dit nu ook niet doen, maar door geen stimulatie en koud kompres op mijn borsten is mijn melk productie ook nooit op gang gekomen.