15 Reacties

2 maanden geleden

Wij hebben een doek voor de eerste periode en gaan dan over op een zak. Beide van babylonia. Fijne vam deze draagzak is dat de rug flap te wisselen per leeftijd van het kindje

2 maanden geleden

Ik heb ze beiden. Draagdoek van bykay en draagzak babybjorn. Ik heb er nog geen ervaring in maar ik heb me laten vertellen dat het ook een beetje uitzoeken is wat jullie beiden fijn vinden.

2 maanden geleden

Ik denk dat is heel persoonlijk. Ik raad je aan om naar een draagconsulente te gaan en het gewoon uit te proberen. Wij hebben toen gekozen voor een draagzak van lenny lamb. Heel tevreden mee.

2 maanden geleden

Ik wil een draagdoek, maar moet nog gaan aanschaffen, dus lees wel even mee naar de merken 🤭

2 maanden geleden

Ik heb een draagdoek vam bykay. Vind het heel fijn voor de geborgenheid en ondersteuning van een klein baby'tje. In het begin wel even puzzelen hoe je goed knoopt en hoe strak je moet knopen (best strak). Ik krijg echter snel last van mijn rug met een knoopdoek. Wil nu bij de 3e ook een draagzak aanschaffen maar weet nog niet welke. Veel draagzakken zijn in mijn ogen niet geschikt voor een hele kleine baby, ook al is het gewicht dan al wel voldoende volgens de handleiding.

2 maanden geleden

Reactie op Sina Alea

Ik denk dat is heel persoonlijk. Ik raad je aan om naar een draagconsulente ...
Wij hebben bij de eerste ook een draagconsult gedaan en ik vond dit echt een aanrader. Ik dacht een draagzak te willen, maar na het consult wilden we beiden (in ieder geval voor het begin) een draagdoek. Wij hebben uiteindelijk vanalles: een stretch draagdoek van bam&boe, een stretch draagdoek van lodger (daar kon ze pas vanaf een maand in, maar is daardoor wel weer wat langer door te dragen), een ringsling (die had ik standaard mee in de kinderwagen of auto, omdat ze eigenlijk nooit langer dan 10 minuten in de kinderwagen wilde). Vanaf ongeveer 9 maanden zijn we overgestapt op draagzakken, omdat we geweven draagdoeken niet handig vonden en ze toen te groot werd voor de stretch. We hebben twee draagzakken die we nog steeds af en toe gebruiken: De tula light travel draagzak (echt ideaal om als backup mee te nemen of op momenten dat je weet dat je maar korte stukjes gaat dragen) en de ergobaby omni breeze 360. Daar hebben we dan nog een softshell cover bij van little frog voor in de winter, die gaan we nu waarschijnlijk ook over de draagdoeken heen gebruiken. Verder is een paar wollen beenwarmers (wij hebben die van hirsch) en lekkere warme slofjes wel aan te raden voor de winter :)

2 maanden geleden

Ik had beide gekocht en alleen de draagzak gebruikt. Denk inderdaad heel persoonlijk 😊

2 maanden geleden

Hier de ergobaby draagzak vanaf de geboorte! Vooral erg fijn omdat je een zak met een klik dicht hebt en heel makkelijk afstelt. Ook hoor ik vaak over rugklachten met een doek, en dat geknoop lijkt me een gedoe. Zo’n doek doe je dus korter mee en zijn ze sneller uit gegroeid en die draagdoeken zijn nauwelijks goedkoper dan een draagzak. Hier team draagzak dus 😉

2 maanden geleden

Reactie op zoefzoef

Hier de ergobaby draagzak vanaf de geboorte! Vooral erg fijn omdat je een z ...
Als je dat knopen 2 keer geoefend hebt, is dat net zo makkelijk als een draagzak omdoen. Rugklachten zou niet moeten kunnen als je goed knoopt. Dus wat dat betreft nogmaals: een draagconsult is echt de moeite waard :) Grote voordeel van een doek in het begin is dat je hem veel nauwkeuriger af kan stellen op je baby en je baby er steviger/stabieler in zit, zeker als ze nog klein zijn. En een stretch draagdoek kost echt maar de helft of een derde van een ergobaby draagzak, dus waar je vandaan haalt dat ze even duur zijn, weet ik ook niet 😅 Niet als aanval bedoeld. Alleen om de feiten even goed te krijgen. Er is trouwens ook nog een tussenversie tussen een draagzak en een doek: een mei tai ;)

2 maanden geleden

Ik ben zwanger van mijn derde en geniet zo van het baby dragen. De eerste 3 a 4 maanden gebruiken we alleen een draagdoek, ik heb de solly wrap en verheug mij er nu alweer op om deze te gebruiken. Ik heb 2 draagzakken de baby Bjorn mini heb ik altijd in de auto en ideaal wanneer je even snel een winkel in moet, super snel aan te doen en je hebt je handen vrij. Voor wanneer we gaan wandelen heb ik de baby Bjorn Bjorn one air. Deze kun je ook op je rug dragen en heb mijn kinderen tot 2 jaar echt met grote regelmaat zo gedragen :) Misschien kun je van iemand een draagdoek lenen, ik heb de mijne ook meerdere keren uitgeleend. Maar ik zou ook geen keuze kunnen maken tussen draagdoek of draagzak allebei super fijn.

2 maanden geleden

Bij de eerste veel gebruik gemaakt van een geweven draagdoek van LittleFrog, was er heel blij mee!

één maand geleden

Bij de eerste veel plezier gehad van de tula free to grow. Hele fijne draagzakken. Wil nu kijken van een artipoppe, maar meer omdat ik hem zo mooi vind.

één maand geleden

Wij gaan voor de hoppediz primeo draagzak (is een full buckle) en een geweven doek als draagdoek. In stretch doeken vond ik het gewicht van de baby zwaarder lijken, de geweven doek voelde steviger aan.

één maand geleden

Ik had moeite met kiezen dus ben uiteindelijk gegaan voor een tula half buckle, deze is op ik geloof hun eigen website nu de halve prijs. Het komt maandag binnen ben benieuwd..

één maand geleden

Eerst doek dan zak