17 Reacties

3 dagen geleden

Heel lastig. Onze zoon wordt tussen 19u en 5/6u minimaal 3x wakker en start de dag áltijd voor 6u maar vaak rondom 5u en zelfs eerder. We zijn kapotttttt. Geen tips maar wel gedeelte smart🫠

3 dagen geleden

Je zou naar je dagritme kunnen kijken. Vaak kan je daar wat aan veranderen

3 dagen geleden

Hier 4 kids en van alle vier uitslapers gemaakt door ze steevast na het wakker worden terug te blijven leggen. Wel met een paar slokken melk. Kon soms wel weken duren met terug blijven leggen maar had uiteindelijk altijd effect. Consequent blijven. Nu word hij pas rond 9 wakker. Wel vaak rond 5 a6 nog voor een voeding. Zodra je ze eraf gaat pakken word dat hun ritme. Tussen je in werkte hier ook nooit. Dan bleven ze wakker. Mijn ervaring is als ze om die tijd al wakker zijn dat dat voor zichzelf ook niet fijn is. Tis te vroeg en ze zijn daardoor binnen een uur alweer over de rooie. Maar met ritme kun je echt wel schuiven
Hier ook. Eerder nam ik hem dan ook mee naar ons bed en dan sliep hij verder door hem nog even aan de borst te leggen, maar uiteindelijk nam hij daar geen genoegen meer mee en ging hij rechtop zitten. Nu geef ik hem nog even de borst in de schommelstoel en probeer ik hem weer in zijn eigen bed te leggen. Heel vaak lukt dit en slaapt hij minstens nog een uur en soms zelfs tot half 9. Dus misschien dat een slokje melk helpt.. Ik vind half 6 ook wel echt pittig, de dag is dan erg lang

Reactie op CharmanteVuurwerk507705

Hier ook. Eerder nam ik hem dan ook mee naar ons bed en dan sliep hij verde ...
Dus het wakker worden rond die tijd blijft bij mij, maar daarna kan ik wel weer in bed kruipen

3 dagen geleden

Misschien helpt het om het ochtendslaapje in te korten?

3 dagen geleden

Hier naar de toilet en dan met een slok melk weer terug naar bed. Bij de oudste is papa hem helaas mee uit bed gaan nemen, waardoor hij standaard rond (half) 7 uur uit bed en naar beneden wilt.

3 dagen geleden

Onze dreumes werd vandaag ook ineens half 6 wakker. Hoop niet dat dit blijft. Succes!

3 dagen geleden

Hier ook. En vaak ‘s nachts ook nog. Hier gewoon nog wat melk erin en slaapt dan wel vaak tot een uur of 7

2 dagen geleden

Hier vanaf 4 uur 😅 Ik zou tekenen voor half 6

2 dagen geleden

Ben benieuwd hoeveel dutjes doet hij nog en om hoe laat en hoe lang? Hoe laat breng je hem naar bed voor de nachtslaap?

2 dagen geleden

Heeft ie niet gewoon trek? Ons zoontje wordt soms ook vroeg in de ochtend huilend wakker en dat is dan voor voeding. Daarna slaapt ie gerust nog 2 uurtjes door.

2 dagen geleden

Kan iets tijdelijks zijn. Slaapregressie. Vaak op het moment dat ze veel leren. Praten, stapjes zetten. Hier een hele tijd verwend met uitslapen tot 07.30/08.00 uur en opeens weer om 06.00 uur wakker 😅. Het is gelukkig vaak maar tijdelijk. Niks ondertussen veranderd dus maar even doorheen.

2 dagen geleden

Ik probeer haar trouwens altijd even te laten liggen zolang het geen krijsen is. Soms valt ze dan nog weleens in slaap.

2 dagen geleden

Reactie op GoudenWalvis329298

Ben benieuwd hoeveel dutjes doet hij nog en om hoe laat en hoe lang? Hoe la ...
Hij doet nog 2 dutjes op een dag, heel soms nog maar 1 als hij zijn middag dut weigert. Hij slaapt om 9-11 en dan van 2-3

2 dagen geleden

Reactie op Luuuun

Hij doet nog 2 dutjes op een dag, heel soms nog maar 1 als hij zijn middag ...
En ik breng hem tussen 19-20 weer naar bed

2 dagen geleden

Reactie op Luuuun

En ik breng hem tussen 19-20 weer naar bed
Ah bedankt voor het overzicht! Ik heb hier ook heel lang last van gehad en van alles geprobeerd. Hier heeft het geholpen om na 20u het laatste flesje te geven, althans ik denk dat dat heeft geholpen. Niet echt lekker voor de melktanden maargoed