14 Reacties

één maand geleden

Volgens mij moet dat wel uiterlijk voor 32 weken...

één maand geleden

Als je de spuit niet hebt gehad, heeft je kleine eenzelfde rhesus factor als de jouwe en hoef jij geen extra spuiten 😊 Ik ben ook a- en heb de eerste 2 zwangerschappen ook de spuiten gehad, en bij deze hoeft het niet 😊

één maand geleden

Reactie op Deligrace

Als je de spuit niet hebt gehad, heeft je kleine eenzelfde rhesus factor al ...
Ja, maar ze hebben hiervoor wel geen bloed getrokken of zo om dit na te gaan?

één maand geleden

Reactie op Lariissaa

Ja, maar ze hebben hiervoor wel geen bloed getrokken of zo om dit na te gaa ...
Bij je allereerste bloedonderzoeken wordt de rhesusfactor al bepaald. Ik denk dus net als deligrace dat de kans groot is dat je nu gewoon geen rhesusspuit nodig hebt gehad. Bel vooral morgen even het ziekenhuis om het na te gaan!

één maand geleden

Reactie op Jet/

Bij je allereerste bloedonderzoeken wordt de rhesusfactor al bepaald. Ik de ...
Dat zou geruststellend zijn. Kan ik dit ergens terugvinden op de eerste bloedonderzoeken?

één maand geleden

Dat hoeft alleen als je baby resus positief is. Deze bloedafname heeft als het goed is al plaats gevonden. Maar ik zou dat morgen even navragen. Bij mij stond het ook bij lab uitslagen in mijn ziekenhuis dossier trouwens.

één maand geleden

Reactie op Lariissaa

Dat zou geruststellend zijn. Kan ik dit ergens terugvinden op de eerste bl ...
Bij mij staat het in het ziekenhuis dossier. Die lab uitslagen kan ik dus gewoon in zien. Wie weet jij ook!

één maand geleden

Op hoeveel weken is deze bloedafname genomen bij jullie? En wat staat er dan in? Jou bloedgroep? Die van het kindje kunnen ze toch nog niet afnemen/weten?

één maand geleden

Bij mij hebben ze na de 27 weken speciaal bloed laten prikken voor de rhesus, dit was bij de eerste zwangerschap ook zo en doen ze naar mijn idee niet eerder. De eerst volgende controle afspraak bij de verloskundige kreeg in de anti D prik. Heb je recentelijk bloed laten prikken? Wellicht dat je baby inderdaad ook een positieve rheusfactor heeft, anders morgen even de gynaecoloog bellen en zeker navragen! Kan nooit kwaad om te dubbel checken.

één maand geleden

Reactie op Lariissaa

Op hoeveel weken is deze bloedafname genomen bij jullie? En wat staat er d ...
Ze kijken of er anti stoffen in jouw bloed zitten, dan zou je die maken tegen het bloed van de baby.

één maand geleden

Ja, ik heb na 27w geen bloed laten afnemen en dus zeker ook niet waar het kan instaan.. dus ik denk dat ze in de praktijk gemist hebben. Hopelijk is het niet te laat 🥲🫣

één maand geleden

Reactie op Lariissaa

Ja, ik heb na 27w geen bloed laten afnemen en dus zeker ook niet waar het k ...
Bij mij is die bloedafname al bij 11 weken gedaan. Het gaat dus overal anders. Bel ze vooral straks even, dan weet je het zeker 😊

één maand geleden

Volgens mij is het protocol zo: Rond 10 weken bloedafname voor eigen bloedgroep en rhesus. Indien rhesus negatief bij 27 opnieuw prikken. Dan bepalen ze rhesusfactor baby en of je antistoffen hebt. Indien baby ook rhesus negatief dan geen prik, Indien baby rhesus positief dan prik met 30 weken en na bevalling.

één maand geleden

Reactie op Mommytobe12344

Volgens mij is het protocol zo: Rond 10 weken bloedafname voor eigen bloed ...
Precies, hier ging het ook zo! Dus als je rond de 27 weken niet nogmaals bloed hebt laten prikken lijkt me dat ze de rhesusfactor van de baby niet hebben kunnen bepalen. Zou wel heel slecht zijn als ze dit zijn vergeten. Snel bellen!