23 Reacties

2 maanden geleden

Pasta met spinazie a la crème en kip

2 maanden geleden

Hahahaha oh pizza en patat zo herkenbaar! Hier zijn dit de default makkelijke maaltijden (ooit mezelf geleerd tijdens een burn-out): 1. Kipstukjes/biefstukpuntjes/vega + zakje voorgesneden wokgroenten + woksaus (half flesje kant&klaar, of zelf maken met oestersaus, sojasaus, sesamolie, knoflook, pepertje en gember) + voorgegaarde woknoedels. 2. Kant-en-klare stoommaaltijden van de supermarkt zijn tegenwoordig best goed te eten. Of gewoon zo’n kant en klaar salade (even zoeken welke je lekker vindt) 3. Ovengerechten als lasagna en moussaka, of sauzen als pasta bolognese of stoofvlees kan je heel goed in bulk maken en porties invriezen. Voor je gaat slapen of ‘s ochtends ontdooien en dan hoef je alleen nog maar op te warmen (en rijst of pasta bij de saus te koken). 4. Stamppot kan prima het hele jaar door. Aardappelen zelf schillen bij beetje fut, zakje voorgesneden of puree bij geen fut. Andijvie of spinazie zijn ook top in de zomer! (Vega) spekjes/amandelen/kaas/worst/waar je ook maar trek in hebt erbij en klaar. 5. Verspil-me-niet-pasta basis van de Lidl (tomatensaus die bij de groente staat) met (vega) gehakt en pasta. Eventueel verse basilicum om hem sjieker te maken. Soep zou je ook veel mee kunnen maar zijn wij niet zo van, misschien heeft iemand anders tips. Als je iets meer puf hebt zijn groenten als courgette, paprika, pompoen, zoete aardappel e.d. in reepjes snijden, beetje olie en zout erover en dan in de oven bakken echt super lekker met gebakken halloumi of saté ofzo met zomers weer.

2 maanden geleden

Reactie op Guinda

Pasta met spinazie a la crème en kip
Of hamblokjes en een uitje ipv kip 👌🏼

2 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Hahahaha oh pizza en patat zo herkenbaar! Hier zijn dit de default makkelij ...
Bedankt! Heel fijn dit! Ja, ik ben op door de bekkeninstabiliteit, griep en schooltentamens. Ik eet nu vaak buiten of haal een maaltijdsalade. Begin ik ook zat te worden. Broodje gekookt ei met kaas en dan als snack komkommer en tomaatjes met hummus ben ik ook zat. Ik leef een beetje van craving naar craving, met in mijn achterhoofd de boodschap dat het ook enigszins voedzaam moet zijn. Voedzaam eten kost me kracht merk ik. Fijn dat deze topic uitkomst biedt :)

2 maanden geleden

Wat het hier altijd goed doet is een aardappel tortilla. Ik frituur wat frietjes (kan ook aardappel schijfjes bijv) en dan in een pan bak ik wat ui en paprika. Dit kan je aanvullen met wat je maar wilt, stukjes gehakt, kip, groentes etc. Dan klop ik wat eieren met wat melk, kruiden na wens en als je wilt wat geraspte kaas en dan gooi ik de frietjes erdoor zodat ze wat eimengsel opnemen en de groentes wat je bakken hebt. Dan even goed mengen en in een koekenpan doen met deksel en langzaam laten garen, met behulp van een bord even omdraaien en aanbakken daarna in punten snijden. Kind doet de was😜

2 maanden geleden

Hamblokjes bakken (als je zin hebt uitje snijden en meebakken) pesto erbij, kookroom erbij, cherrytomaatjes erbij en pasta koken en erbij gooien. Klaaaar!

2 maanden geleden

- Gnocchi met diepvrieserwten en vegan kipschnitzels uit de broodrooster - Verse, gevulde pasta (liefst met groenten uiteraard) met pastasaus of pesto en een blik van je favoriete peulvruchten erdoorheen - (groenten)wrap met hummus, sla, rauwkost (net wat je in huis hebt, tomaat, komkommer, radijsjes, geraspte wortel, etc), falafel (maak ik ook in de broodrooster) - pasta met witte bonen in tomatensaus en spinazie erdoorheen - hamburgers met zoete aardappelsfrietjes uit de oven en witte kool salade (ik koop gesneden witte kool en doe hier een appeltje, rozijntjes en een yoghurt dressing doorheen) - Bonenmix uit een stazak van hak met rijst of op een wrap Ik eet zelf geen vlees en vind het echt een lifehack dat je alle vervangers dan gewoon in de broodrooster bereidt. Wel het schuifje onderin iets vaker schoonmaken, maar scheelt enorm veel gedoe met pannen of een oven die moet voorverwarmen 😄

2 maanden geleden

-Wraps met vissticks of kip(schnitzel) met sla, komkommer en tomaat. En eventueel nog een sausje bij de kip doe ik vaak wat roomkaas. - lasagne kant en klaar van de Aldi met een stokbrood. Ook niet het gezonds maar beter dan patat en pizza -pita broodje met kipfilet, sla, komkommer en tomaat

2 maanden geleden

Zak krieltjes , ovengroente en voorgesneden kipfilet halen. Allemaal op een bakplaat gooien en in de oven, kost je nog geen 5 minuten werk😊😇

2 maanden geleden

Soep vind ik een handige als je echt weinig tijd kwijt wil zijn 🤭 (binnenkort niet zo ideaal als het warmer gaat worden maargoed) Tomatensaus uit blik, je favoriete bonen (linzen en kikkererwten vind ik vaak het lekkerste in tomatensoep tho) en wat heet water. Natuurlijk niet vergeten je favoriete kruiden toe te voegen en eventueel wat uien, koriander en selderij als je zo'n hebt om een beetje te snijden 😁 Pasta of aardappels met wat groente en vleesvervanger vind ik ook wel makkelijk en snel gedaan. Maar denk wel dat zo'n soep het minste energie kost 🤭

2 maanden geleden

Lahmacun (vriesvak supermarkt) en dan vullen met feta, sla, tomaat, komkommer, ui of wat je ook lekker vind ertussen

2 maanden geleden

Pasta, courgette, gerookte zalm, pesto en roomkaas. En knoflook, peper en zout. Is heeeel makkelijk en snel en onze dochter is er ook dol op😎

2 maanden geleden

Wrap of pitabroodje met falafel, feta, ijsbergsla/paprika tomaatjes en knoflooksaus en hete saus. Andere vullingen kunnen natuurlijk ook nog..

2 maanden geleden

Ik heb een instant pot en slowcooker en daarvoor staan vet veel van die dump en go recepten op pinterest. Vet ideaal!

2 maanden geleden

Gnocchi met groenten uit de oven! Evt met (vega) balletjes. Heel simpel; pakket gnocchi in de ovenschaal. Knolfook en gesneden groenten (ik doe vaak paprika, courgette en kerstomaatjes) evt vega balletjes (gehalveerd of in kwarten). 30 minuten in de oven op 200 graden

2 maanden geleden

Reactie op Linlan

Gnocchi met groenten uit de oven! Evt met (vega) balletjes. Heel simpel; pa ...
En dan geen saus of zo?

2 maanden geleden

Reactie op kristab88

En dan geen saus of zo?
Nee! Door het vocht uit de groenten (met name de tomaten) wordt het vanzelf een beetje sauzig :)

2 maanden geleden

Meiden ik zweer erbij; quiche. - Bladerdeeg uit de vriezer in een bakvorm duwen (aantal bladen afhankelijk van je bakvorm). - 600gr bladspinazie laten slinken in een pan, alle vocht eruit drukken in een zeef nadat het is geslonken - 200 gr crème fraiche mengen met 4 middelgrote eieren en 2 theelepels gedroogde oregano - bladspinazie samen met 150 gr geitenkaas verdelen over het bladerdeeg, eiermengsel erover gieten, 200 graden 30 minuten in de oven duwen en voilà; een maaltijd waar iedereen gek op is. (let erop dat de bovenkant van de quiche een beetje goudbruin is gekleurd en je met een satéstokje er even inprikt om te checken of hij doorbakken is). you’re welcome 🤗

2 maanden geleden

Butter chicken ( zelf gemaakt) met naan

2 maanden geleden

Vorige week gemaakt via Instagram: Orzo met spinazie a la crème Ui snipperen en bakken Spinazie blokjes meebakken 450 gr Orzo erbij 300 gr 600 ml bouillon in delen bij schenken Zongedroogde tomaatjes in stukjes er bij En wat Parmezaanse kaas er over.