21 Reacties

één maand geleden

Ik heb mijn placenta aan de voorkant, maar heb ook dat ik haar de hele dag door voel schoppen of met haar vuistjes. Heb me ookal afgevraagd of het wel goed is 😂

één maand geleden

Heb ik ook! Volgens mijn verloskundige is een bewegelijke baby een blije baby

één maand geleden

Dit kan net mijn verhaal zijn! Ik herken alles wat je zegt en ben precies even ver. Ook mijn verloskundige zei beweeglijke baby = blije baby. Dus daar ga ik dan maar vanuit!

één maand geleden

Precies hetzelfde! Ik ben nu 26 weken maar voel haar hele dag door en soms is het zelfs gewoon pijnlijk als ze beweegt. Buik is ook al redelijk groot, iedergeval krijg er genoeg opmerkingen over

één maand geleden

Bij mij wisselt het heel erg, maar ik herken wel het ‘een bewegelijke baby is een blije baby’ want bij mij beweegt de kleine vooral de hele dag als ik zelf een relaxte dag heb. Als ik een drukke/stressvolle dag op werk heb dan voel ik juist heel weinig beweging. Dus voor mij ook een goede graadmeter in hoe relaxt ik zelf ben!

één maand geleden

Yep hier ook een stuiterballetje.

één maand geleden

Ik maak me juist zorgen als ik een uur of langer niks voel:P

één maand geleden

Hier ook! Mijn buik beweegt alle kanten op, als ik anderen erop wijs zien zij zonder moeite ook mijn buik bewegen 😅 Soms inderdaad echt al pijnlijk en soms duw ik ook voetjes even opzij, omdat hij op een vervelende plek zit te schoppen.

één maand geleden

Jup, same here! Houd me soms ook wakker, maar dan denk ik maar ach, dan zijn we gezellig met z’n tweetjes wakker 🥹😊

één maand geleden

Hier ook. Heb mijn vk gevraagd of een baby ook tevdruk kan zijn. Nee, kan niet volgens haar. Lekker van genieten.

één maand geleden

Herkenbaar. Alleen in de avond vind ik het wel vervelend, want dan houdt ze me wakker 😅

één maand geleden

Ik had dit ook bij de eerste. Die ging letterlijk als een malle te keer in de buik, dag en nacht. Het was een baby die moeilijk in slaap kwam, heeeeel weinig sliep, mega alert en altijd wakker was, en de ontwikkeling gaat in sneltreinvaart. Inmiddels is het een peuter met bàkken energie, ratelt de hele dag door met alle verhalen die ze te vertellen heeft en merkt àlles op en heeft àlles door, en heeft een stevig temperamentje. Maak je borst maar nat dus 😂

één maand geleden

Hier nog een mij meid is ook heeel druk enorm bewegen zodra me man ze hand op me buik legt is ze stil ik moet er soms om lachen ik ben bijna 28 weken mr buik alle kanten op

één maand geleden

Mijn zoontje is ook enorm druk en overal las ik dames die vroegen of het normaal is dat ze een dag de baby niet voelden dus ik begon me zorgen te maken dat ik hem teveel voelde. Heb dit uiteindelijk aan mijn gynaecoloog gevraagd en zij zei dat een baby nooit teveel kan bewegen. Wij hebben nu ook een agressief antistof probleem waardoor mijn lichaam zijn bloed af breekt wat zorgt voor bloedarmoede en het enige symptoom daarvan is verminderde beweging dus nu ben ik al helemaal blij dat meneer zo beweeglijk is 🥰

één maand geleden

Ik ben 27 weken zwanger en vanaf week 22 voel ik hem ook elke dag op bepaalde tijden. Mijn verloskundige zei: drukke baby is een blije baby 🥰

één maand geleden

Ik heb het ook zo, super druk! Verloskundige zegt dat de baby het dan fijn heeft in de baarmoeder

één maand geleden

Hier ook een druktemaker. Dit is rond de 27 weken wel iets minder geworden als in: minder ribben trappen en iets fijnere bewegingen. Wie weet verandert dat weer.

één maand geleden

Volgens mijn VK is je baby bij 28 weken zo’n 10x per dag voelen “normaal”. (Ze zijn heeeeel nuchter, dus zie het s.v.p. niet als “fout” als dat anders is. Dit is gewoon de algehele richtlijn). Bij mij is het ‘s ochtends binnen een minuut al 20x raak. Al sinds zo’n 18 weken. Ook mijn vriend voelt alles als ik tegen m aanlig, ook al heeft hij z’n hand niet op de buik. Ben nu 27 wkn. Beweging is gezond en blij! En zegt volgens de VK ook iets over de gezondheid in de zin dat er dus genoeg voeding en energie is voor je spruit (hij heeft energie over en zal dus goed op gewicht e.d. zijn). Dus hoe vervelend soms ook (ik wil m inmiddels wel eens uit kunnen zetten 🙈): het is heel goed nieuws!

één maand geleden

Hoe drukker ik ben geweest, hoe drukker zij is op momenten dat ik ontspan😂😂 Ik heb ook luie dagen tussendoor en dan is ze ook wat rustiger. Zolang je maar bepaalde herkenning vindt en iedere dag voelt vanaf 28w. Soms vind ik het echt heerlijk al die schopjes en bewegingen. Soms heb ik iets mag iets minder als ze op m’n blaas aan dansen is 😂😂

één maand geleden

Er is toch niets raarders dan in een serieus gesprek op werk zitten terwijl je baby aan de binnenkant aan het judoen is? Ik kan mezelf dan echt niet meer serieus nemen :P