14 Reacties
12 dagen geleden
Als je het zelf niet vertrouwd zou ik altijd gewoon bellen, misschien kunnen ze je geruststellen
12 dagen geleden
Het is nu overdag, ik zou zeker even bellen. De verloskundige is nu toch al op pad voor kraamvisite e.d.
Als ze er niks mee kan/wil, dan zal ze je dat ook vertellen. Maar geef het ook aan als je wilt dat ze even langs komt, het is ook allemaal rete spannend en zeker de eerste keer
12 dagen geleden
Wat zei de verloskundige zelf toen je emotioneel werd? Waarschijnlijk iets als: is niet erg? Of kreeg je het gevoel dat ze het wel erg vond.
Liever te vaak bellen dan te weinig. Het is je eerste kindje en als jij je meer relaxed voelt wanneer je hebt gebeld, gewoon doen!
12 dagen geleden
Gewoon bellen! Ook als je je wanhopig voelt of fysiek geen houding weet te geven, kunnen ze je daarmee helpen. En het is hun werk om mama’s door deze hele achtbaan te helpen loodsen, je bent niemand verplicht een perfecte soepele vlotte bevalling te hebben.
Al rommelt het 3 dagen (ik hoop het natuurlijk niet voor je!) dan nog mag je zoveel als jij nodig hebt een beroep op ze doen! En na het contact gisteren is ze misschien wel benieuwd hoe je de nacht doorgekomen bent :)
12 dagen geleden
Echt gewoon doen, het is oké! Ze zijn er om jou hierbij te helpen! Mijn vk zegt dat ze liever een keer te vaak komt dan net die ene keer te weinig. Mocht er toch nog geen ontsluiting zijn kan ze je misschien tips geven om wat comfortabeler te zijn🍀 veel succes mama!
12 dagen geleden
Aaaaah… Vind het heel vervelend voor je en snap je gevoel. Ik ben gister zelf bevallen en heb toen gebeld toen ik om de 3 minuten weeen had en dat voor een uur lang. Ik denk dat als je nu gaat bellen ze daar niks mee gaan doen, maar bij twijfelt altijd bellen 🤗
12 dagen geleden
Gewoon bellen! Ik had bij de eerste ook ‘s avonds voor niks gebeld, weeën stopten toen ze kwam. Mocht weer bellen als ze om de 3 minuten kwamen en sterker waren. 3 uur later waren de weeën terug en enorm sterk, maar kwamen ze heel erg onregelmatig (soms 10 of 15 minuten ertussen). Toch gebeld, ze kwam en ik had 9 cm!
Moraal; het loopt niet altijd volgens het ‘boekje’, ze zijn er voor jou, volg je gevoel en je lichaam!❤️
12 dagen geleden
Ik snap je helemaal! Bij mijn eerste was het ook zo gegaan. Ondanks dat er meer tijd tussen zat waren de weeën sterker geworden en was ik toch echt aan het bevallen. De onzekerheid helpt ook niet met in de rust proberen de weeën op te vangen.
Onze verloskundige zegt altijd ik heb liever dat je een keer te veel belt dan te weinig.
En als ik je zo hoor denk ik dat het echte weeën zijn.
12 dagen geleden
Bellen!! Zij maken de beoordeling, dat kun je niet zelf. Beter een keer teveel bellen dan te weinig.