26 Reacties
één maand geleden
Zoals de verloskundige destijds al tegen mijn moeder zei...
Er is er nog nooit eentje blijven zitten 😆
Met een beetje geluk draait ie nog gewoon netjes om (desnoods met hulp) en anders vast mentaal voorbereiden op een niet-standaard bevalling 😅
Ga je pas drukker maken ná 35 weken, stress is voor niemand goed 😉
één maand geleden
Reactie op Chibi24
Zoals de verloskundige destijds al tegen mijn moeder zei...
Er is er nog no ...
Oaah haha super lief! Maar helemaal geen stress. Vond het gewoon leuk om te horen tot hoelang ze zo kunnen blijven liggen. Bevallig is sws niet te plannen dus overal op voorbereid 🤗
één maand geleden
Mijn twee dochters zijn allebei ronde de 35 weken nog gedraaid. Ook deze baby ligt weer dwars. Voor nu maak ik mij er niet zoveel zorgen om.
Als ze niet draait ja dan niet. Dan wordt het een keizersnede. Zou ik jammer vinden maarja is niet anders. Een draai poging is bij mij geen optie ivm de vorm van mijn baarmoeder en een stuitbevalling doen we zeker niet.
één maand geleden
Mijn kleine jongen ligt precies zoals jouw baby 😅 ik ben 28+5 ver nu.. Mijn dochter lag met 20 weken al goed en is zo blijven liggen tot einde zwangerschap. Ik had stiekem gehoopt dat het terug zo zou gaan, maar helaas 🤪 hoewel er nog tijd genoeg is om te draaien moet ik toegeven dat ik het wel spannend vind..
Hier niet zo'n pijnlijke kicks als bij jou, eerder heel de tijd kleine plofjes. Heb wel de placenta langs voor liggen deze keer, en tweede kindje, dus hij heeft sowieso al wat meer ruimte.
één maand geleden
Onze baby lag vorige week op een echo ook dwars en 2 dagen later weer in stuit.. hij ligt doorgaans al in stuit sinds de 20 weken echo ofzo dus ik vind het ook heel spannend. Ik hoop dat ie nog draait, maar ga me toch ook al inlezen over een keizersnede. Ook eerste kindje hier overigens 😛
één maand geleden
Reactie op Vennetje91
Onze baby lag vorige week op een echo ook dwars en 2 dagen later weer in st ...
Aanvulling: ik ben nu iets over de 30 weken
één maand geleden
Hoi, vierde kindje hier. 30 weken zwanger, heeft tot vorige week dwars gelegen en nu verkeerd om met de billetjes onder, hoofdje boven. Mijn andere kinderen zijn op tijd goed gaan liggen en ik ben op de natuurlijke wijze bevallen. Je kindje heeft nog tijd genoeg om te draaien tot week 35. Gebeurt dat niet, dan heb ik er toch geen invloed op en komt het vast ook wel goed. Ik zou me er nog niet te druk over maken.
één maand geleden
Hier eerste kindje (nu ruim 29 weken) en ook een dwarse ligger/ stuitligger! Ene moment maak ik me er zorgen om, andere moment totaal niet.
Ergens heb ik het gevoel dat die kleine niet gaat draaien, omdat ze naar mijn idee al langer zo ligt.. en aan de andere kant zegt iedereen ze heeft nog alle tijd…
Afwachten maar..!
één maand geleden
Mijn eerste lag tot 33 wk ook in stuit. Toen heeft ze een nacht en een dag lang over de draai naar hoofd ligging gedaan (voelde heel erg gek, soort schuivende enorme druk die heeel langzaam door je buik beweegt), en toen kwam het dus goed 😊 👍🏼
Ze ging helemaal uit zichzelf, had geen oefeningen of stimulerende activiteiten gedaan. Was ook de eerste en ik ben klein, dus baby had ook geen “zeeën aan ruimte”.
één maand geleden
Wat leuk en interessant om allemaal te lezen! Nog tijd genoeg dus, lijkt me gewoon zo ingewikkeld om nog helemaal te draaien haha. Maar lijkt er dus op dat dit goed gaat komen. Mocht het niet zijn, ook geen probleem. Belangrijkste is dat het kindje veilig geboren wordt :) De schopjes zijn al niet meer pijnlijk dus ik heb het vermoeden dat hij al iets verschoven is. We gaan het zien, over 3 weken weer echo!
één maand geleden
Reactie op Lindebloesem
Mijn kleine jongen ligt precies zoals jouw baby 😅 ik ben 28+5 ver nu.. Mij ...
Jaaa snap ik. Het spannendste vind ik vooral dat je dan geplande keizersnede krijgt. Niet de keizersnede zelf maar dat je echt die afspraak hebt staan. en dat hij dan een weekje eerder gehaald wordt meestal. Ik heb nu het idee dat ik tot 42 weken ga lopen haha. We gaan het zien, alles is goed :) zolang het maar goed met het babytje gaat toch
één maand geleden
Reactie op Danniekk
Jaaa snap ik. Het spannendste vind ik vooral dat je dan geplande keizersned ...
Dat hoeft niet perse hoor! Je kunt ook andere afspraken hierover maken. Zolang er geen medische noodzaak is om je kindje eerder te halen, kan een keizersnede ook uitgesteld worden. Je loopt dan alleen het risico dat de bevalling zelf begint en het dan een (semi)spoedkeizersnede wordt ipv volledig gepland.
één maand geleden
Reactie op Danniekk
Inlezen kan sws nooit kwaad! ben benieuwd of jullie kindje nog gaat draaien ...
Zal ik zeker doen 😁 ben ook benieuwd of die bij jou nog gaat draaien 🙃 we hebben gelukkig nog wel even maar het is toch spannend