127 Reacties

23 dagen geleden

Ach sterkte en succes! Ik heb gisteren te horen gekregen dat hij weer in dwarsligging is gaan liggen. Maandag de versie in het ziekenhuis. Ben 37 weken trouwens!

23 dagen geleden

Ooh wat balen he, hopelijk lukt het! Jij ook alvast succes!

23 dagen geleden

Reactie op SnnevL

Ooh wat balen he, hopelijk lukt het! Jij ook alvast succes!
Dankjewel! Vanwaar dat ze wss 3 kwart moeten draaien? Je zou juist denken dat ze nu ‘maar’ een kwart hoeven..

23 dagen geleden

Reactie op sterre1996

Dankjewel! Vanwaar dat ze wss 3 kwart moeten draaien? Je zou juist denken d ...
Ja dat weet ik niet precies, vergeten te vragen. De verloskundige vertelde dat ze altijd een bepaalde richting opdraaien? Hij ligt bij mij nu met z'n hoofd tegen m'n heup, dus je zou denken klein stukje.. maar wat ik begreep werkt het dus niet zo.

23 dagen geleden

Hey! Ik ben 39 4 en onze baby ligt ook nog steeds dwars. Veel extra echos gehad de laatste weken en het wisselt tussen helemaal dwars, beetje scheef met het hoofd naar beneden of hoofd boven het bekken maar niet ingedaald. Ze hebben bij mij al een geslaagde versie gedaan, alleen is de baby snachts gelijk weer gedraaid. Ik heb simpelweg nog teveel ruimte dus de baby kan alle kanten nog op.

23 dagen geleden

Reactie op Stephanie 1989

Hey! Ik ben 39 4 en onze baby ligt ook nog steeds dwars. Veel extra echos g ...
Ohh dat is al helemaal stom, na een geslaagde versie.. wat gaan ze nu doen aangezien jouw bevalling ook elk moment kan beginnen. Wat dan?

23 dagen geleden

Ik heb 3x een versie gehad en na de 3e keer ligt ze (vooralsnog) goed! Ik ben nu 39+3. De laatste versie was trouwens bij 38+4.

23 dagen geleden

Reactie op ESFB

Ik heb 3x een versie gehad en na de 3e keer ligt ze (vooralsnog) goed! Ik b ...
Wat fijn dat ze nu goed ligt! Hoe vond je het? Viel het je mee? Wel precies waar ik bang voor ben, dat het niet in 1x lukt😬

23 dagen geleden

Reactie op SnnevL

Ohh dat is al helemaal stom, na een geslaagde versie.. wat gaan ze nu doen ...
Ik woon gelukkig super dicht bij het ziekenhuis. Dus ik mag het risico nemen. Als mijn vliezen breken moet ik liggenderwijs naar het ziekenhuis, zodat de navelstreng niet eerst komt. Ze hopen dat de baby dan gewoon meespoelt met het vruchtwater 😅 Onze vorige lag ook niet ingedaald en dat is op die manier gewoon goed gekomen. Met een beetje mazzel mag ik dan zelf gewoon weer naar huis om daar te bevallen.

23 dagen geleden

Ai, dat is balen zeg, zeker als je zo hoopt op een vaginale bevalling. Ik had vorige week ook ineens een dwarsligger uit het niks, dat zag ik ook totaaaal niet aankomen. De versie stond gepland, maar ik ben thuis zodra de baby actief was steeds op handen en knieën gaan zitten. Zo kon mijn buik lekker 'hangen' en had de baby optimaal de kans om te draaien in het beschikbare vruchtwater (heb niet veel vruchtwater en de baby is nu natuurlijk al vrij groot). Na een dag voelde ik de baby draaien. Dat was niet prettig, maar wel uit zichzelf! We hadden gisteren controle en de kleine ligt nog goed. Wellicht nog een tip om te proberen dus, hopelijk werkt het voor jou ook!

23 dagen geleden

Hey! Ik ben 39 4 en onze baby ligt ook nog steeds dwars. Veel extra echos g ...
Ik heb dit precies zo! Vandaag 39.3. Gisteren een (tweede) geslaagde versie gehad maar ik denk zelf dat de kleine gisteren alweer dwars is gaan liggen. Ook nog steeds te veel ruimte en wisselende posities. Vanuit het ziekenhuis geven ze geen duidelijk advies in wat te doen en er zijn veel verschillende scenario's.. Wacht jij dus gewoon af tot de bevalling zich aankondigd? Ik merk dat ik het vandaag moeilijker begin te vinden met 'waar goed aan te doen'.

23 dagen geleden

Hier al weken in goede ligging en nu bij 36 weken ook ineens in stuit. Volgende week versie , hoop dat hij voor die tijd gedraaid is

23 dagen geleden

Reactie op lindaaav

Ik heb dit precies zo! Vandaag 39.3. Gisteren een (tweede) geslaagde versie ...
Ja eigenlijk wel. Als de vliezen breken dus gelijk naar het ziekenhuis. Als ik met weeën begin gewoon melden als ze regelmatig worden. Ze gaan op dat moment beoordelen of het dan goed ligt. Ik wil gewoon heel graag een hands off bevalling en het liefst thuis. Ik woon wel echt maar op twee minuten van het ziekenhuis, anders had het van de gynaecoloog niet gemogen en wilden ze denk ik inleiden. Snap dat je het moeilijk vind, dat had ik zelf eerst ook wel. Het is natuurlijk een risico wat we nemen maar ik heb zelf heel sterk het gevoel dat mijn lichaam en de baby dit samen op gaan lossen. Komende dinsdag heb ik weer controle bij de gynaecoloog als het er nog niet is. Dan hebben ze het drie weken aangekeken. Ik denk wel dat de kans dan groter word dat ze op een inleiding aan gaan sturen..

23 dagen geleden

Ja eigenlijk wel. Als de vliezen breken dus gelijk naar het ziekenhuis. Als ...
We staan er wel echt hetzelfde in dan. Verschil is alleen dat ik 20min van het ziekenhuis woon. Versie en direct inleiden is bij mij ook al voorgesteld (voor afgelopen woensdag o.a. al) maar ik zie een inleiding echt niet zitten en hoop ook nog steeds thuis te kunnen blijven. Gezien ik denk dat de kleine binnen een paar uur ook alweer dwars draait, zie ik het nut van een inleiding ook niet zo omdat het in die tussentijd wellicht dus alweer dwars ligt. Straks controle bij de eigen vk en als het dan idd weer dwars ligt wil ik eens vragen wat de optie is voor een versie en direct strippen. Zodat ik wel weer naar huis kan. En als strippen nog niet mogelijk is, zegt dat voor mij ook wel iets over een mogelijke inleiding? Vind het wel steeds lastiger worden nu de uitgerekende datum zo dichtbij komt.

23 dagen geleden

Ik woon gelukkig super dicht bij het ziekenhuis. Dus ik mag het risico neme ...
Ja dat is fijn! Top dat je ook zelf dat vertrouwen hebt. Ik ben helaas sowieso medisch vanwege eerdere keizersnede en ziekenhuis is 25min rijden. Ik ben heel benieuwd wat ze straks gaan voorstellen, denk dat het niet lang meer duurt voordat we onze kleine gaan ontmoeten.

23 dagen geleden

Ooh spannend voor iedereen! Ik heb ook een dwarsligger in de buik en gisteren met 38 weken een “geslaagde” versie gehad. Als in, echo (lag nog dwars) daarna alle voorbereidingen en toen de versie startte was baby alweer zelf goed gaan liggen.. maar volgens mij is hij ook alweer terug dwars gaan liggen nadat ik weer naar huis mocht. Hopelijk maken ze allemaal nog een mooie koprop en eindigen ze in ons bekken 🤞🏼 ik vind het echt spannend

23 dagen geleden

Reactie op SnnevL

Wat fijn dat ze nu goed ligt! Hoe vond je het? Viel het je mee? Wel precie ...
De eerste 2 keer ging ik bijna door het dak 🙃 ook 2 keer bijna flauwgevallen door (denk ik) de mix van spanning en pijn? De derde keer was helemaal pijnloos! Was een andere arts en zij was veel geduldiger en liever denk dat dat ook een grote rol heeft gespeeld. Voelde me erg op mn gemak bij haar ☺️

23 dagen geleden

Reactie op lindaaav

We staan er wel echt hetzelfde in dan. Verschil is alleen dat ik 20min van ...
Wat misschien ook een optie is is versie en dan vliezen breken. Hopen dat je kindje daarmee indaalt. In principe zou je als dat lukt de rest van de bevalling thuis kunnen doen. Nadeel is dat als dat niet lukt je waarschijnlijk wel aan die inleiding vast zit. Lastige keuzes !

23 dagen geleden

Reactie op ESFB

De eerste 2 keer ging ik bijna door het dak 🙃 ook 2 keer bijna flauwgevall ...
Ja dat scheelt vast veel, als je een wat zachtaardiger iemand hebt haha. Ik ben benieuwd, ga het meemaken zo.

23 dagen geleden

Ik wens voor je dat het succesvol is! Ik heb de vorige keer een versie gehad die succesvol was. Geen pretje, wel succesvol,dus.