127 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op SnnevL
Ja dat scheelt vast veel, als je een wat zachtaardiger iemand hebt haha. Ik ...
Succes! Hopelijk lukt het en blijft je kindje dan lekker goed liggen
23 dagen geleden
Nou, toen de vk ging voelen dacht ze dat hij weer recht lag, nou top dacht ik. Zet ze de echo erop, ligt hij in stuit. Blijkbaar heeft hij nog zoveel ruimte, dat een versie waarschijnlijk ook niet zinvol is.
Volgende week terug, kijken hoe hij ligt, en dan een plan maken. Stuitbevalling raden ze niet aan ivm litteken van baarmoeder. Hopelijk ligt hij dan wel goed, anders evt. draaien en vliezen breken, dit kon nu nog niet, bmm nog volledig gesloten. En anders moet ik toch weer aan een keizersnede geloven.🥲
23 dagen geleden
Reactie op SnnevL
Nou, toen de vk ging voelen dacht ze dat hij weer recht lag, nou top dacht ...
Wat balen zeg… Ik ga heel hard voor je duimen!
23 dagen geleden
Das inderdaad balen! Uiteindelijk kiezen we natuurlijk allemaal wat het beste is voor ons kindje en ons eigen herstel. Maar die twijfel inde tussentijd wat nou precies het beste is is echt heel irritant!
22 dagen geleden
Hier ook een dwarsligger, soms ligt ze ineens goed soms ligt ze net links of recht van de bekken. 4e zwangerschap en teveel vruchtwater dus nog veel te veel ruimte voor haar.
Hier dringen ze vanuit het ziekenhuis en de praktijk wel aan op een inleiding. Dan gaan ze goed leggen inleiden en in de gaten houden, bij ontsluiting vliezen breken dan zakt ze hopelijk goed in de bekken. Mochten mijn vliezen nu breken en ze ligt niet goed dan word ik liggend naar het ziekenhuis vervoerd en meteen een keizersnede. Mocht de bevalling beginnen met weeen dan hopen we dat ze goed gaat liggen maar dat hebben ze liever niet.
Een inleiding is volgens hun veiliger voor ons beiden dan een keizersnede. Hier ook nog eens bloedarmoede en met een keizersnede verlies fors meer bloed dus dat is ook iets om rekening mee te houden. Ben nu 38 weken en de inleiding staat voor dinsdag gepland alleen nu wel grieperig dus ik stel het liever uit naar einde van de week. Daar moet ik maanden even voor bellen weer.
Heel lastig allemaal wil echt echt geen keizersnede en met een inleding wel meeste kans op een vaginale bevalling dus daarom was mijn keuze ook wel snel gemaakt.
22 dagen geleden
Hier lag ze vorige week vrijdag ineens overdwars met 35 weken terwijl ze al een hele poos goed lag, dinsdag naar de gyn, bijna volledige stuit. Gisteren voor versie: was ze zelf weer goedgedraaid.
Ik heb op advies van m’n verloskundige wel de spinning baby’s oefening gedaan, en de avond voor de versie maakte mijn man mij enorm aan het lachen terwijl ik op z’n kop hing. Daarna was ze megadruk dus ik denk oprecht dat ze toen gedraaid is 😂
Nu maar hopen dat ze netjes blijft liggen 👌🏻
22 dagen geleden
Reactie op @1991
Hier ook een dwarsligger, soms ligt ze ineens goed soms ligt ze net links o ...
Spannend! Hopelijk knap je nog op. Ik snap dat je daarvoor kiest. Helaas is het dus na een eerdere keizersnede wat gecompliceerder, en zijn de opties wat beperkter.
Daar ben ik dus bang voor, dat nu m'n vliezen breken en het hele circus erbij komt kijken met ambulance enzo😂
22 dagen geleden
Hier ook een dwarsligger! Fijn om te lezen dat er meer dames zijn met deze ellende 🥲 Ze wordt met de dag bewegelijker terwijl ik inmiddels 36+6 weken ben. Gisteren een versie gehad die veel te gemakkelijk ging en met een uurtje lag ze dus weer overdwars. Ze heeft naar mijn idee en volgens de verloskundige ook wel weken ‘goed’ gelegen want anderhalve week gelegen lag ze ineens in stuit en nu dus ook steeds overdwars. Gynaecoloog weet ook niet hoe dit kan, tis gewoon pech. Vind al die scenario’s doodeng. Heb me verzoend met een keizersnede, dit wil je natuurlijk liever niet maar ik denk echt dat dat het gaat worden. Ga maar van het ‘slechtste’ uit. Ik vind het idee van draaien, inleiden, vliezen breken etc ook heel eng en onvoorspelbaar. Al met al doet deze onzekerheid mij steeds minder goed 🥲 vrijdag weer naar de gynaecoloog, ze volgen ook gewoon een soort protocol dus dan weer draaien. Blehhh
22 dagen geleden
Reactie op @1991
Hier ook een dwarsligger, soms ligt ze ineens goed soms ligt ze net links o ...
Spannend zeg!! En wat een timing dat je dan net nu grieperig bent. Hopelijk voel je je snel fitter. Heel benieuwd hoe het voor jullie gaat verlopen! Sterkte en succes!
22 dagen geleden
Reactie op SnnevL
Nou, toen de vk ging voelen dacht ze dat hij weer recht lag, nou top dacht ...
Het is toch bizar, ik had echt nog nooit van deze ligging gehoord, hoe treffen we het 🥲 duimen dat hij goed ligt volgende week! 🤞🏻 wanneer zit je op 39 weken? Ik hoop voor ons allemaal dat we er over een tijdje wel positief op terugkijken. Het is mijn eerste kindje maar merk wel dat ik het heel lastig vind deze onrustige laatste fase. Sowieso wel een pittige zwangerschap gehad.. voelt als een never ending story. Hoe is dat voor jullie? Succes en sterkte in ieder geval!
22 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Het is toch bizar, ik had echt nog nooit van deze ligging gehoord, hoe tref ...
Pff ja echt, tot vorige week lag hij altijd goed. Ik zit al over de 39 weken🙈 Woensdag uitgerekende datum, dat maakt voor ons juist spannender, ook aangezien bij onze dochter m'n vliezen braken op 39+3. Zegt niks voor deze zwangerschap natuurlijk haha, maar dat is nu niet het beste scenario😂
Ja ik had deze ook niet zien aankomen maargoed, we moeten het er maar mee doen he😜
22 dagen geleden
We treffen het maar met onze dwarse babys! Dit is onze derde en de vorige lag ook niet ingedaald dus ben wel wat gewend maar begin nu wel zenuwachtig te worden. Morgen is de uitgerekende datum..
22 dagen geleden
Hier maandag de uitgerekende datum. Ik vind het ergens fijn om te lezen dat er meer zijn die met dit termijn dus nog afwachten. Maar ik vind het ook echt steeds spannender met alle scenario's. Wil ook geen onnodige risico's lopen en spoedsituatie krijgen. Ben heel benieuwd hoe dit bij ons allen gaat aflopen!
22 dagen geleden
Reactie op lindaaav
Hier maandag de uitgerekende datum. Ik vind het ergens fijn om te lezen dat ...
Precies dit. Als ik uiteindelijk toch een keizersnede moet is het zo, maar ik wil inderdaad ook graag voorkomen dat het weer een spoedje wordt.. maar wil de bevalling ook weer niet forceren. Lastig haha.
22 dagen geleden
Reactie op SnnevL
Precies dit. Als ik uiteindelijk toch een keizersnede moet is het zo, maar ...
Ik ben ook wel benieuwd wat mijn rechten zijn? Stel ik krijg meer rust door een geplande keizersnede, mag dat dan? Dat wil je natuurlijk liever niet, maar al deze stress en onzekerheid is ook niet fijn. En mocht het toch natuurlijk komen dan is de kans op een ks nog steeds groot.. ik vind het allemaal maar wat 😅
22 dagen geleden
Hoe het precies zit met je rechten weet ik niet. De gynaecoloog vroeg bij mij wel duidelijk van de week of ik het nog een week ging volhouden om het af te wachten of dat ik liever wel iets ging inplannen.
Dus ik denk dat er wel veel bespreekbaar is, geen idee alleen of ze ook gelijk voor een keizersnede willen gaan. Denk dat het ziekenhuis dan eerder aanstuurt op een inleiding
22 dagen geleden
Reactie op Stephanie 1989
Hoe het precies zit met je rechten weet ik niet. De gynaecoloog vroeg bij m ...
Ja ik denk dat het misschien ook persoonsafhankelijk is. Voor mij is het de eerste, dat maakt het misschien ook weer anders. Heb wel al bij de verloskundige aangegeven dat ik écht geen stuitbevalling ga doen en dat stond groot in mn dossier zei de gyn. Dat durf ik echt niet aan. Dus vraag me af of ze bij mij gaan voorstellen om te draaien, inleiden etc… zal het vrijdag vragen.
22 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Ik ben ook wel benieuwd wat mijn rechten zijn? Stel ik krijg meer rust door ...
Jij mag kiezen voor een keizersnede, al helemaal als je geen stuitbevalling wilt doen.
Ik denk dat ze bij jou ook gewoon nog af willen wachten, net zoals bij mij. Misschien evt. Nog een versie, maar als jouw baby aan het eind nog niet is gedraaid, kan het zijn dat ze als het kan, de baby draaien en dan je vliezen breken. En anders misschien wachten tot het begint, dan kijken hoe hij ligt, want er zijn ook babys die last minute toch nog draaien, als dit niet het geval is, kunnen ze de keizersnede doen.
Maar jij blijft de baas uiteraard. Zij kunnen, tot op zekere hoogte, alleen adviseren.
22 dagen geleden
Een keizersnede lijkt bij mij wel het laatste waar ze in het ziekenhuis aan denken. Ze zeiden ook dat stel dat zou toch ingepland worden, ze op dat moment dan nog het echo apparaat er op zetten en als het dan toevallig goed zou liggen de keizersnede niet door gaat omdat er geen indicatie voor is. Snap dat wel, maar wellicht ligt het een uur later thuis dan gewoon weer dwars. Maarja, bij een geslaagde draaipoging en vervolgens inleiding kan het tegen de tijd dat het op gang komt evengoed alweer dwars zijn gaan liggen. Dan kom je ook in vervelende situaties terecht.