127 Reacties

15 dagen geleden

Reactie op @1991

Wat goed zeg! Echt heel fijn. Ik wordt maandag ingeleid maar ben nog steeds ...
Wat goed van je om die keus te durven maken! Groot gelijk en succes 🤞🏼

15 dagen geleden

Reactie op @1991

Wat goed zeg! Echt heel fijn. Ik wordt maandag ingeleid maar ben nog steeds ...
Oh jeetje wat vervelend dat je zo ziek bent joh, hoe kan het hè deze timing 😥 ik ga voor je duimen dat je op korte termijn opknapt en dat ze maar snel geboren mag worden! 🍀

12 dagen geleden

Zijn er nog dwarsliggers of zijn ze allemaal net op tijd gedraaid? Hier na 5 rondes pilletjes ook een stabile plek gevonden in mijn bekken, duurde even maar hij ligt er goed voor om (hopelijk snel) geboren te worden 🤞🏼 Hier was vooral veel angst op vliezen breken en slechte ligging met navelstreng en die is nu weg

12 dagen geleden

Reactie op bosbella

Zijn er nog dwarsliggers of zijn ze allemaal net op tijd gedraaid? Hier na ...
Yes hier een jongetje die al sinds tweede trimester dwars ligt. Nu 38;2 weken. Ik heb het volledig los gelaten omdat er ivm placenta praevia totalis voor aanstaande vrijdag (38;5) een keizersnede gepland staat. Mn dochter (2020) bleef in stuit liggen ondanks meerdere versie pogingen.

12 dagen geleden

Reactie op bosbella

Vorige week versie gepland staan voor onze dwarsligger maar smorgens bij de afspraak bleek hij goed te liggen! Helaas nog totaaaaal niet ingedaald.

12 dagen geleden

Reactie op bosbella

Ja wat een horror scenario met uitzakkende navelstreng etc etc. Maar hier ligt ze ook nog goed, deels ook al ingedaald. Valt me wel op dat als ik op fora lees nog heel veel kindjes draaien in week 37/38. Gewoon iets later dan gemiddeld… ik weet niet goed wat ik hiermee wil zeggen maar vind wel dat ik veel stress heb gehad/mij is aangepraat misschien? Snappen jullie wat ik bedoel? Er was niemand die zei: laat de natuur nog even op z’n beloop, het kan echt nog goed komen.. Ze kan nu nog steeds besluiten weer te draaien maar ja wat doe je eraan 🤷‍♀️

12 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Ja wat een horror scenario met uitzakkende navelstreng etc etc. Maar hier l ...
In zorgverlenersland bedoel ik dan hè 😊

12 dagen geleden

Reactie op Henk24

Yes hier een jongetje die al sinds tweede trimester dwars ligt. Nu 38;2 wek ...
Spannend! Succes vrijdag en veel geluk 🍀

12 dagen geleden

Reactie op bosbella

Hier met 37+3 nog steeds een stuitligging. Vorige week een poging versie gehad maar meneer geeft geen centimeter mee. Heb me er maar bij neergelegd dat het een stuitbevalling gaat worden

12 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Ja wat een horror scenario met uitzakkende navelstreng etc etc. Maar hier l ...
Snap totaal wat je bedoelt, als het dan uiteindelijk allemaal goed ligt heb je echt weken zorgen zitten maken voor niks.

12 dagen geleden

Reactie op SnnevL

Mega snel! Bleek al 5cm te hebben, stond ik wel even van te kijken! Niks va ...
Oh wel lekker zo kort persen. Hoop dat de schade niet al te groot is!

12 dagen geleden

Reactie op monab

Hier met 37+3 nog steeds een stuitligging. Vorige week een poging versie ge ...
Oef jammer! Succes 🍀 wel fijn dat je mag stuit bevallen lijkt me

12 dagen geleden

Reactie op sterre1996

Vorige week versie gepland staan voor onze dwarsligger maar smorgens bij de ...
Dit had ik ook! Daarna helaas nog wel vaak gedraaid. En nu pas goed genoeg ingedaald. Hopelijk gaat wat vlotter bij jou en blijft hij lekker goed liggen!

12 dagen geleden

Hier is onze dwarsligger gisteren geboren! Begon zondagavond spontaan, bleek in het ziekenhuis al 4 cm ontsluiting te hebben. Tijdens de echo geen hoofdje in de bekken wel een navelstreng en een handje dus moest gelijk plat op bed en helemaal bang dat mijn vliezen zouden breken. Een uur later bleek ze wel met haar haafd boven de bekken te hangen maar nog steeds een navelstreng. Ze bewoog echt mega veel dus ze besloten het steeds in de gaten te houden. En weer een uur later lag haar hoofd in de bekken zonder navelstreng! Grote vreugde en gelijk mijn vliezen gebroken en weeenopwkkers gestart om haar met sterkere weeen dieper te laten zakken. Meteen een ruggenprik gevraagd. Toen ging de rest van de bevalling lekker ontspannen. Na een paar uur volledige onstluiting en toen kon het feestje beginnen. Het heeft wat persweeen geduurd maar toen was ze er eindelijk.

11 dagen geleden

Reactie op bosbella

Oef jammer! Succes 🍀 wel fijn dat je mag stuit bevallen lijkt me
Ja zitten nog wel wat haken en ogen aan hoor. Baby moet bijvoorbeeld op het moment dat de bevalling begint niet met de voetjes bij de uitgang liggen etc. Weet dus pas echt zeker dat ik vaginaal kan bevallen wanneer de bevalling begint 😅 We zullen het zien.. hopelijk laat de bevalling niet te lang meer op zich wachten en gaat het allemaal goed 🤞🏻

11 dagen geleden

Worden jullie ook zo onzeker van het feit dat je meteen moet gaan liggen als de vliezen breken? Ik zie mezelf nog niet in de supermarkt of het schoolplein liggen maar wil toch ook niet continu binnen gaan zitten 😑

11 dagen geleden

Reactie op @1991

Hier is onze dwarsligger gisteren geboren! Begon zondagavond spontaan, bl ...
Gefeliciteerd!

11 dagen geleden

Reactie op ZomaarBetty

Worden jullie ook zo onzeker van het feit dat je meteen moet gaan liggen al ...
Hahaha ja ik had dit ook, wat als... heb me er niet door tegen laten houden, zo groot is de kans niet dat dat daar gebeurt.

11 dagen geleden

Reactie op ZomaarBetty

Worden jullie ook zo onzeker van het feit dat je meteen moet gaan liggen al ...
De kans is klein, ik dacht toen de gynaecoloog ons dit vertelde dat ik een mega uitzondering was maar dit wordt natuurlijk aan alle vrouwen verteld waarvan de baby niet goed is ingedaald. Verloskundige zei me daarna zsm gaan liggen, je mag echt nog wel even rustig naar je auto lopen, rustig blijven, zo veilig mogelijk naar huis/ziekenhuis gaan. Ik laat me er niet door belemmeren in ieder geval.

11 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

De kans is klein, ik dacht toen de gynaecoloog ons dit vertelde dat ik een ...
Ja mijn verloskundige zei ook de kans is heel groot dat het lekker thuis gebeurt. Maarja, dit kind kleurt tot nu toe niet heel erg binnen de lijntjes dus zou me niks verbazen als het bij deze net wel ergens anders gebeurt 😅 En m’n hormonen helpen ook niet mee denk. Ik wil gewoon mn bubbel in en thuis bevallen, niet elke week/ paar dagen gaan bekijken hoe ze nu weer ligt met alle gevolgen erbij…