7 Reacties

5 maanden geleden

Ik had dat toevallig gisteren bij de 13 weken echo was gister 13+6 alleen wat groei betreft 3 dagen achter maar de rest was wel een mooie lijn dus mij laten ze nog op mijn uitgerekende datum staan. Maar snap wat je bedoelt🙈

5 maanden geleden

Ja, dat had ik ook! De beentjes liepen 2 dagen achter, het hartje liep precies goed en verder nog wel meer lichaamsdelen die of een paar dagen afwijken of juist op schema lopen. Toen ik hiernaar vroeg aan de echoscopiste, zei ze dat het helemaal normaal is en dat het best een paar dagen vam elkaar mag afwijken. Dus daar ga ik maar vanuit 🤷‍♀️

5 maanden geleden

Ja, groei bepalen is geen exacte wetenschap. Dat kan een paar dagen schelen. Volgens mij is je uitgerekende datum van de 10weken echo? Die houden wij maar aan, volgens die echo is 3nov uitgerekende datum en de andere 5nov. Liever eerder dan later😅

5 maanden geleden

Er zijn altijd marges waarbinnen het normaal is. Niet iedere baby is ook even lang bij geboorte toch!? Als je twijfelt gewoon vragen aan je echoscopiste. Maar een paar dagen maakt echt niet veel uit

5 maanden geleden

Ik heb het bij de 13 weken echo ook even benauwd gehad vanwege de termijn wat ie toen aangaf. Het schol maar 2 dagen maar aangezien mijn eerste kindje een pre-en dysmatuurtje is, vond ik het toch wel een dingetje. En als ik nu zo ziet dat het bij veel mensen voorkomt dat geeft mij toch wel wat geruststelling. Bedankt dus voor je vraag topicopener! 🙏🏻

5 maanden geleden

Zoals iemand al aangeeft: meten bij de echo's geen exacte wetenschap, dat geldt voor zowel de termijnecho als de 13 weken echo. Ze meten iets wat maar een paar cm of soms maar een paar mm groot is. Als het lijntje iets schuiner neergezet wordt, iets korter gemaakt wordt of de foto iets minder scherp is, kan het al iets afwijken wat weer een paar dagen kan schelen. Dus het belangrijk idd dat je tussen de marges blijft. Hoe verder in je zwangerschap, hoe groter de baby wordt en hoe betrouwbaarder de metingen zijn. En ook dan is het nog zo dat 1 tot 3 dagen verschil echt geen probleem zijn, zolang de lichaamsdelen maar niet teveel schelen t.o.v. elkaar (bijvoorbeeld hoofd +3 dgn en buik -3 dgn). Maar dat zal de echoscopiste/verloskundige heus wel aangeven als dat verschil te groot is. Dan krijg je echtpaar groeiecho's om het in de gaten te houden. Want zelfs als dan blijkt dat je kindje te klein of te groot is, hoeft dat geen probleem te zijn. Wij volwassenen zijn ook allemaal verschillend en dat geldt voor babies ook. Mijn ene schoonzusje heeft twee grote babies gehad en de andere twee kleine. Alle 4 zijn ze hartstikke gezond!

5 maanden geleden

Ik ben blij dat ik dan ook niet de enigste ben haha. Bij mij zagen ze bij de 10 weken echo 10+1 terwijl ik op 10+3 zat op die dag. En bij de 13 weken echo zou ik 13+2 zijn maar op de echo 13+0. Ben zelf uitgerekend op 10 nov maar als iedereen dit heeft dan ga ik me er niet al te druk om maken.