88 Reacties
8 maanden geleden
Waarom zou je wachten met iets wat de dokter voorschrijft?
Echt sneu dat ze zo’n jeuk heeft en je er dan niet de medicatie op smeert die helpend is!
Jeuk is het ergste wat er is
8 maanden geleden
Mijn dochter van 2,5 heeft het ook gehad als baby (nu nog steeds). We gebruiken: lanette zalf (dagelijks, vooral het vet houden van huis), cetametogrol (na bad) en hormoonzalf. Hormoonzalf gebruikten we eerst pas als het echt rood/kapot was, maar de laatste tijd steeds vaker. Het werkt gewoon echt het beste 😅 En daarnaast werkt het consistent blijven doen, ook als je denkt dat het minder is..
8 maanden geleden
Reactie op Meandu2452
Waarom zou je wachten met iets wat de dokter voorschrijft?
Echt sneu dat ze ...
Je zou is moeten weten wat voor rotzooi je dan op je kind smeert. Dit soort reactie zit ik echt niet op te wachten.
8 maanden geleden
Je zou is moeten weten wat voor rotzooi je dan op je kind smeert. Dit soort ...
Hoi, mijn baby heeft ook eczeem en ik ben zelf ook niet happig voor een hormoonzalf. Alleen ik ben het een maand aan het proberen met van alles (cetomacrgol vaseline, kokosolie en andere zalfjes tegen droge huid), maar het is alleen erger geworden. De huisarts zal nu een hormoonzalf voorschrijven voor twee weken.
Ik las net toevallig het onderstaande op huidziekten.nl ofzo:
"Sommige ouders hebben ten onrechte een negatief beeld van de corticosteroïden en gebruiken het daarom niet of veel te weinig. Het woord hormoon geeft associaties met geslachtshormonen en het beeld dat de hormonale ontwikkeling gestoord gaat worden. Bij het ophalen van de zalven komen er nog de nodige ongevraagde adviezen van de apothekers(assistenten) bij om deze hormoonzalf vooral niet te lang te gebruiken en maar liever helemaal niet omdat de huid er zo dun van wordt. Deze angsten en beelden moeten met de ouders besproken worden. Bij ernstige steroïdfobie van de ouders is er nu ook de mogelijkheid om Elidel of Protopic voor te schrijven."
8 maanden geleden
Je zou is moeten weten wat voor rotzooi je dan op je kind smeert. Dit soort ...
Rotzooi? Hoe kom je daar nou weer bij. Het is helemaal geen rotzooi.
Als het rotzooi is dan schrijf de arts het toch niet voor. Als je antibiotica nodig hebt neem je dat toch ook?
Eczeem is echt vreselijk vervelend en kun je niet bestrijden met andere producten. Wel onderhouden zodra het weg is.
8 maanden geleden
Vaseline werd door mijn HA afgeraden. Dit werkt op korte termijn eventjes maar sluit de huid teveel af waardoor het niet kan ademen en eczeem daarna erger wordt. De hier al genoemde Lanette creme kreeg ik voorgeschreven voor mn zoontje.
8 maanden geleden
Wij zijn deze aan het gebruiken en wat ik kan zien tot nu toe lijkt het te helpen.

8 maanden geleden
Geen idee of je dit nog leest (verwijderd lid) maar anders heeft iemand anders er mogelijk nog wat aan. Wij hebben weken lopen tobben en hormoonzalf uitgesteld totdat het vocht eruit lief. Uiteindelijk toch overstag gegaan en na anderhalve dag al een wereld van verschil. We hadden het veel eerder moeten doen. Nu smeren we alleen nog als er rode plekjes zijn en de rest elke dag met Bepanthen (de zalf versie), hiermee is het nu goed onder controle
8 maanden geleden
Reactie op bambino24
Geen idee of je dit nog leest (verwijderd lid) maar anders heeft iemand and ...
Goed om te lezen! Wij gaan woensdag naar de huisarts. Vandaag eerste wendag op de opvang gehad en de leidsters schrokken van zn eczeem. We smeren nu met cetomacrogol en hadden het idee dat hij er zelf niet veel last van heeft. Maar denk toch dat we voor iets zwaarder geschut moeten gaan. De dingen die jij in je andere berichtje typt doen we al vanaf geboorte helaas, ondanks dat dus nog steeds flink eczeem ontwikkeld.
8 maanden geleden
Stoppen met alle verzorgingsproducten waar alcohol of parfum in zit. Dit verergeren het. Ook geen wasmiddel met parfum gebruiken.
Shea butter is dik en vettig dat gebruiken we voor het slapen of na bad.
Frambozenzalf is wat lichter dat gebruiken wij overdag op de huid.
La roche posay lipikar baume ap werkt ook super fijn. Hier wisselen we mee af.
Geitenmelk zeep zonder parfum om te wassen en bierzeep voor het haar van uzepia.
Daarnaast uitkijken met kleding zoals polyester. Hier alleen maar wol, katoen en viscose kleding.
8 maanden geleden
Enige wat hier helpt is hormoonzalf. Verder doen we hem maar 1x per week in bad en smeren we iedere keer bij het verschonen vette zalf. Was onder controle, toen gaan babyzwemmen. Nu weer terug bij af…