31 Reacties

2 maanden geleden

Hahahaha hier hetzelfde! Moet de eerste nog baren maar denk al na over wanneer een tweede... (en derde...) Ik zou t graag willen voor de eerste naar school gaat, ik denk als t kindje 1 is dat we contact opnemen voor een nieuwe TP, alhoewel we ook graag een voorjaarskindje willen, dus dan zouden we al eerder moeten beginnen... of later? T kan zomaar weer een tijdje duren he?

2 maanden geleden

Wacht maar eerst af hoe het gaat met 1 kindje. Ik wou ook altijd 2, het liefst binnen 2 jaar. Ik heb nu een fantastische dochter van bijna 5 en ben zwanger van de 2de. Ze is het leukste wat er is, maar ik heb echt onderschat hoe zwar het kan zijn. Ik heb helaas een enorm schlechte slaper gehad, waardoor de wens naar wen 2de pas weer opkwam toe mijn dochter 3 was.

2 maanden geleden

Het is echt even afwachten hoe je je daarna voelt inderdaad. Bij mij begon het toch na een maand of 2 te kriebelen en we wilde het liefst een jaar tot anderhalf ertussen zitten mocht dat lukken en we er klaar voor zouden zijn. Ons 1e kindje is half oktober 2023 geboren en ons 2e kindje wordt eind november 2024 geboren 😊 wij zijn heel blij, maar een meisje dat ik nog spreek van zwangerschapsyoga, zei al oh zo leuk! Maar ik zou het echt nog niet willen nu.

2 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Hahahaha hier hetzelfde! Moet de eerste nog baren maar denk al na over wann ...
Ja met een traject weet je nooit wanneer het lukt dus zou ook nie te lang wachten 😁 maar goed dat je extraatje in de diepvries hebt wij hadden helaas geen extra embryo’s en moeten dus ook opnieuw beginnen met de spuitjes dan 🙃 kijk ik niet echt naar uit

2 maanden geleden

Reactie op Sina Alea

Wacht maar eerst af hoe het gaat met 1 kindje. Ik wou ook altijd 2, het lie ...
Ja dat snap ik als het te zwaar zou zijn dan zou ik idd ook wel wat wachten. Maar als het goed werkt met 1tje waarom dan wachten 😃 tussen mij en mijn zus zit er nog geen jaar leeftijdsverschil en ik heb dit altijd zalig gevonden

2 maanden geleden

Ik ben zwanger van de tweede. Wij zijn weer begonnen met proberen 5 maanden na de bevalling. In de 4e ronde zwanger. Er zal straks 17 maanden tussen dochter en zoon zitten. Hebben geen traject hoeven volgen, maar kan me voorstellen dat dat de keuze ook beïnvloedt

2 maanden geleden

Ook ik ben zwanger van de tweede. Heb PCOS waardoor het bij de eerste ca 1,5 jaar heeft geduurd voordat ik zwanger was. We hebben ervoor gekozen om rond de eerste verjaardag van onze zoon weer te proberen en wonderbaarlijk genoeg was ik meteen zwanger. We hebben straks dus 2 onder 2. Iets wat ik niet had durven dromen, maar ontzettend blij mee en dankbaar voor ben. We hadden vooraf afgesproken om het zeker 3 maanden zelf te proberen en als het niet zou lukken, dan een doorverwijzing te vragen naar het ziekenhuis.

2 maanden geleden

Ik sta nu nog wel open voor een tweede, maar het zou zomaar kunnen dat ik er anders over denken als deze baby er is. Misschien dat er wel een paar jaar overheen gaat. Ik vond het begin van mijn zwangerschap best pittig, dus ik wil wel dat de baby een beetje ouder is voor ik mogelijk weer net zo ellendig ben 🤭

2 maanden geleden

Reactie op eviimilano

Ja met een traject weet je nooit wanneer het lukt dus zou ook nie te lang w ...
Ah ja, dat maakt het weer extra zwaar he? We hebben 2 rondes gehad met maar 1 bevruchting en nu de laatste met eicelactivatie en ineens 5 cryos! (Geen verse tp ivm overstimulatie). Ik voelde wel echt dat m'n kindje in de vriezer lag toen. Misschien omdat we zwanger zijn, maar dat gevoel is nu weg. Ergens hou ik er rekening mee dat we ook opnieuw moeten beginnen voor een volgend kindje... Ken je ook die verhalen van vrouwen die na de eerste met ICSI ineens vanzelf zwanger worden? Ik hoop zo dat ik tot die groep hoor🙈 Ik probeer t los te laten, ik ben ook wel bekend met wat andere dames hier zeggen. T kan heel zwaar zijn en de behoefte voor een tweede kan wegzakken door hoe t gaat met de eerste.. maar ja nu zit t in ons hoofd he? De gedachte die bij mij helpt: ik kan nu sowieso niks echt DOEN. De oven is bezet... maar fantaseren kan altijd😜

2 maanden geleden

Hier ook zwanger vd 2e. Ons zoontje is 3jaar en 3 maanden als de tweede wordt geboren en ik had het echt niet eerder gewild. Ons zoontje sliep slecht het eerste jaar, en we hebben straks nog een klein jaar met zn allen en daarna gaat hij naar de basisschool. Hij is al heel zelfstandig wat ons wel rust geeft! En hebben we alle tijd ook met de baby nog qua quality time als hij straks op de basisschool zit, hebben ze toch een soort gelijke opvoeding/start ☺️
Ik volg! Ik geniet ook enorm van de zwangerschap 🤰🏼 en ben al 43 dus ook niet gezegd dat het nog eens mag gebeuren maar al zeer blij met deze zwangerschap (nu 23 + 5) en ook via icsi zwanger met eerder ingevroren eicellen van toen ik 36 was! 🤍

2 maanden geleden

Wij zijn na 2,5 jaar zwanger geworden met een IUI traject. Ik droom van een 2e kindje maar mijn partner weet dat nog niet. We kijken ook even hoe dit kindje is :) Heb wel heel duidelijk dat ik zelf niet meer naar het ziekenhuis wil. Dus dan zou het natuurlijk moeten lukken. Ben nu heel dankbaar voor 1 dat de wens voor een 2e er is, maar niet ten koste van alles. Heb ook gezegd dat ik na de geboorte niks meer aan mijn lijf wil (spiraal pil) dus mijn vriend mag zelf regelen dat ie condooms gebruikt, ik laat het dan allemaal even los. Voor nu leef ik even in dit moment haha. Sprak deze week wel iemand, ook in een IUI traject, kindje van 7 maanden en nu 19 weken zwanger van de 2e. Ze dachten het zal wel mee vallen bij ons met extra vruchtbaar zijn en dus extra blij dat het natuurlijk gelukt is haha. Wie weet wat de toekomst nog in petto heeft 😉 ik ben zelf nu ook 37, dus even zien wat er gebeurd.

2 maanden geleden

Ik ben ook via icsi zwanger, en mijn vriend vroeg bij het laatste gesprek in het ziekenhuis al heel enthousiast wat de bedoeling is voor wanneer we de tweede willen 😂😅. Tegen ons is toen wel heel duidelijk gezegd dat je minstens een jaar na de bevalling weer mag starten met het traject. Weet natuurlijk niet of dat bij alle ziekenhuizen/klinieken zo is, maar zelf lijkt me minstens een jaar ook wel fijn na zo'n heftig traject met eerst hormonen van de icsi behandeling en daarna de zwangerschapshormonen 😁 maar zelf wil ik ook niet te lang wachten, mocht de wens voor een tweede er dadelijk nog steeds zijn. Idd omdat je met het traject nog minder weet hoe lang het gaat duren/of het überhaupt nog een keer mag lukken

2 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ah ja, dat maakt het weer extra zwaar he? We hebben 2 rondes gehad met maar ...
Ja bij ons zal het altijd via een ICSI traject moeten de natuurlijke wijze is helaas onmogelijk bij ons 🙃 dus je denkt dan toch altijd iets anders na over een 2de of eventueel zelfs 3de. Ik ben bijna 34 jaar en elk jaar dat je te lang wacht gaat de kwaliteit toch ook achteruit dus veel dingen om rekening mee te houden 🙃

2 maanden geleden

Reactie op Hadievera

Ik ben ook via icsi zwanger, en mijn vriend vroeg bij het laatste gesprek i ...
Ik denk er net hetzelfde over 😄 nu mocht de 1ste zwangerschap goed verlopen en ik zou een crème van een kind hebben 🤞 dan zou ik toch geen jaar wachten met al een afspraak te maken met de gynaecoloog. Dan kunnen de vervolg afspraken voor het traject toch al tijdig ingepland worden zodat je zeker al geen extra week langer moet wachten dan wat je zelf voor ogen hebt 😅

2 maanden geleden

Hier nu zwanger van de tweede en onze oudste is nu bijna 2,5. Heb eind augustus vorig jaar een miskraam gehad, dus waren wel al iets eerder weer ermee bezig. Maar als ik heeeel eerlijk ben: ik was er toen eigenlijk toch nog niet helemaal klaar voor. Zoals sommigen hier ook al aangeven: als je kindje slecht slaapt, dan duurt het echt langer voordat je een tweede wil. Onze dochter sliep pas met 20 maanden de nachten door (en nog steeds hebben we periodes waarbij dit niet zo is). Daarnaast was mijn vorige zwangerschap niet zo leuk (28 weken misselijk) en deze is ook geen pretje (18 weken misselijk, maar het is gelukkig nu wel 'al' voorbij en veel bekkenklachten). Wat betreft het herstel van je lijf is 9 maanden denk ik wel minimaal als je volledig wilt herstellen van een eerste. Bij mij duurde dit eerder een jaar. Heb wel totdat ik zwanger was van deze baby borstvoeding gegegeven, dus dan duurt het herstel ook wel iets langer. Wat ik trouwens wel veel om me heen hoor van mensen die in trajecten zitten, is dat een tweede zwangerschap meestal sneller/makkelijker gaat dan een eerste, omdat je lijf al een beetje weet wat de bedoeling is.

2 maanden geleden

Mijn 1e zwangerschap heeft 3 jaar op zich laten wachten, zouden uiteindelijk met IUI starten, maar precies op dat moment bleek ik natuurlijk zwanger. Toen dacht ik ook; snel door voor een tweede straks! Maar na de geboorte van de eerste wilde ik het eerste half jaar echt niet denken aan een 2e. Bij alles waarbij mijn partner rekening hield met een 2e kindje, dacht ik; rot op met je 2e kindje. Ik vond de zwangerschap en eerste maanden echt heel zwaar. Na 1,5 jaar , een paar maanden nadat ik stopte met borstvoeding, kwam ik weer lekker in mijn vel en kwam de wens voor een tweede ook vanzelf weer naar boven. Nu het geluk om na 9 mnd al zwanger te zijn op natuurlijke wijze en ondertussen 23 weken onderweg. 🤰

2 maanden geleden

Hier ging het zwanger worden ook niet geheel makkelijk, meerdere miskramen en na 1,5 jaar zwanger geraakt van ons eerste kindje toen. Ik heb ook altijd een kinderwens gehad voor 2 kindjes en hebben daarom ook besloten het na 6 maanden na de bevalling aan te kijken en weer te gaan proberen, dit mocht in één keer raak zijn, super dankbaar hiervoor! Ons dochtertje word 25 augustus 1 jaar en ik ben van ons tweede kindje 10 november uitgerekend, ze gaan dus ongeveer 1 jaar en 2 maanden schelen en wij vinden het fantastisch!

2 maanden geleden

Hier zit straks 3 jaar tussen nr 1 en 2. Dit was geen bewuste keuze maar duurde 20 mnd om weer zwanger te worden. Wou ze dus aanvankelijk dicht op elkaar maar ben nu zò blij dat er wat meer tijd tussen zit. De oudste beleeft de zwangerschap helemaal en is onwijs bezig met de baby. Ook snapt ze instructies en opdrachtjes en hoef ik haar niet continu meer te tillen (ze kan zelf de trap op en af, zelf eten van het aanrecht pakken en ermee aan tafel gaan zitten, gooit niet meer continu alles op de grond). Het maakt mijn leven een stuk makkelijker zo! Ook was onze eerste een enorm slechte slaper en heb ik zeker het 1e jaar met wallen tot onder m’n borsten geleefd. Nooit geweten dat een mens door kan op zo weinig uurtjes!! Inmiddels hebben we ook weer een normaal slaapritme en wordt het risico om er ‘s nachts voor twee achter elkaar uit te moeten stukken kleiner

2 maanden geleden

Hier nu zwanger van de tweede. Toen de eerste bijna 9 maanden was zwanger geraakt. Had van ons wel eerder gemogen, maar het kwam er steeds niet van 😂😂 elke ovulatie kwam er wel iets tussendoor en dat was het van, oké doen volgende maand wel weer. Maar geen idee hoe snel je met ICSI zwanger kan zijn? Angway, zo dicht op elkaar is alleen maar leuk! Hebben ze wat aan elkaar en ben je er zelf ook weer snel vanaf 😜