31 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje, mijn dochter is straks net geen 2,5 als de tweede wordt geboren. Voor ons is dit perfect. Na de bevalling had ik in eerste instantie het gevoel heel snel weer voor een tweede te willen gaan, maar dat gevoel veranderde naar “misschien vind ik ons gezin wel compleet zo”. Niet omdat we een moeilijk kindje hebben o.i.d., helemaal niet zelfs, maar wel zo’n groot gevoel van liefde en voldoening dat ik het misschien wel goed vond zo. Dat gevoel heeft best een tijd geduurd, toen onze dochter 1,5 was kwam toch het gevoel van een tweede kindje weer naar boven, en dus zijn we er voor gegaan. M’n vriend heeft sowieso altijd de wens voor twee kindjes gehad. En nu komt er dus in november een zoon. 😊

2 maanden geleden

Ik vind het wel knap dat je nu al nadenkt over een tweede haha 😂 toen ik zwanger was van de eerste (heel gewenst!), maar toch overviel het me uiteindelijk allemaal (toen was corona net begonnen) en ook toen ons zoontje was geboren, vond ik het allemaal wat pittiger dan verwacht, want mijn man en ik doen bijna alles alleen, alleen zijn papa leeft nog qua opa's/oma's en we hebben weinig hulp van buitenaf ( en toen ons zoontje 1 jaar oud was, gingen we in die tijd ook nog eens ons huis verbouwen en ik was ook nog eens bij een nieuwe werkgever begonnen, was misschien niet helemaal een perfecte timing 🤣🤪) dus nee we waren er nog lang niet klaar voor. Pas begin dit jaar hadden we beide het gevoel dat we wel graag een tweede kindje willen. Maar we hadden niet gedacht dat het meteen raak zou zijn, want bij ons eerste kindje heeft het 9 maanden geduurd tot ik zwanger werd. Maar dit is helemaal perfect zo voor ons, als de tweede geboren wordt, dan gaat onze eerste 2 maanden later naar de basisschool ☺️ onze zoon wordt ook steeds meer zelfstandiger, dat is ook wel heel fijn met een baby op komst 😊💙 dus ik zie alleen maar voordelen nu er een leeftijdsverschil bijna 4 jaar ertussen zit.

2 maanden geleden

Ik ben nu zwanger van de eerste via IVF. Toevallig vroeg mijn vriend gister wanneer ik de terugplaatsing voor de 2e zou willen. Zijn voorstel was maart 2025. Ik ben 26 november uitgerekend. Tuurlijk joh👍🏻😂😂

2 maanden geleden

Hier ook zwangerschappen via ivf. Onze 1e dochter geboren in maart 21, na 8 maanden het traject weer ingegaan. Onze zoon is van oktober 22, en nu zwanger van de 3e😃 tussen de 2e en 3e wel een miskraam gehad. Snap je gevoel, was bij ons precies zo

2 maanden geleden

Ik heb een zoontje van Maart ‘ 21. (2,5 jaar voorbereiding)🥰 Daarna spontaan zwanger geraakt door wisselen hormonen, helaas een stilgeboorte in Sept’22. En nu zwanger met 1 jaar voorbereiding uitgerekend 1 november 🥳❤️ zit straks bijna 4 jaar tussen.

2 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Hier nu zwanger van de tweede. Toen de eerste bijna 9 maanden was zwanger g ...
Met ICSI moet je eerst goedkeuring krijgen van je gynaecoloog dat je terug mag starten. Daarna als je onmiddellijk mag starten is het wachten tot je u maandstonden hebt en dan mag je starten met de spuitjes (hormonen keur) niet zo aangenaam. En dan is het hopen dat je voldoende eitjes hebt. Ongeveer 2 weken daarna halen ze alle eitjes er uit en moet mijn vriend een sperma staal af laten nemen. En dan is het hopen dat je meerdere bevruchtingen hebt 🤞 zodat je wat extra hebt voor in de diepvries. Dus met een beetje geluk lukt het bij de 1ste terug plaatsing als dit niet slaagt dan is het terug wachten tot je weer mag ontdooien ze 1 uit de diepvries en plaatsen ze die terug. Heb je niets meer in de diepvries dan mag je terug helemaal opnieuw beginnen met de spuitjes 🙃 bij de 1e gaat het soms vlot maar je hebt ook dames die nooit zwanger worden er van ook. Bij mijn zwangerschap van nu had ik geluk dat het bij de 1ste terug plaatsing al raak was. Maar dat kan bij de 2de altijd anders uitvallen. Is iets waar je niet echt een tijd kan op plakken helaas. Helaas heb ik geen extra embryo’s in de vriezer dus de hormonen keur moet ik opnieuw doen.

2 maanden geleden

Reactie op Kruumelke

Ik vind het wel knap dat je nu al nadenkt over een tweede haha 😂 toen ik z ...
Ja ik en mijn vriend dromen van minstens 2 kindjes misschien wel 3. We waren al 5 jaar bezig met onze kinderwens maar door een foutje in mijn vriend zijn gen is dit voor ons niet vanzelfsprekend. En leeftijd speelt ook een grote rol aangezien de vruchtbaarheid van de vrouw na 35jaar telkens jaarlijks afneemt 🙁 dus ik heb niet echt de luxe om een paar jaar te wachten 😉 het kan dat ik bij mijn 2de terug opnieuw zwanger kan zijn bij de eerste poging, maar die kans is bij ICSI heel klein ik had veel geluk bij deze zwangerschap. Maar het kon evengoed anders uitdraaien er zijn veel vrouwen die pas na 4 of 6 terugplaatsingen pas zwanger zijn bij sommige lukt het zelfs helemaal niet. En je krijgt ook maar zoveel pogingen die terug betaald worden door je ziekteverzekering dus het is nu ook niet dat je kan blijven proberen. Dus ik snap dat het misschien wat gek overkomt voor sommige dat ik nu al aan een 2de denk en dit is natuurlijk ook mijn buikgevoel die nu spreekt 😄 voor hetzelfde denk ik hier binnen 6 of 12 maanden anders over eens ik een baby’tje heb. Maar op dit moment wil ik mijn kansen op een 2de en misschien zelfs 3de kindje alleen maar zo groot mogelijk maken 🤞🍀

2 maanden geleden

Reactie op Framboosjebloosje

Ik ben nu zwanger van de eerste via IVF. Toevallig vroeg mijn vriend giste ...
Ik denk niet dat de gynaecoloog na 4 á 5 maanden al terug een terugplaatsing toelaat. Ik hoor meerdere mensen over een rustpauze spreken van 9 tot 12 maanden, zodat je lichaam voldoende hersteld is van de 1ste zwangerschap maar ik kan hier uiteraard mis in zijn en dit kan je best aan je gynaecoloog vragen. Maar ik herken jullie gevoel 😁 liever niet teveel tijd verliezen want in deze trajecten weet je nooit hoelang het kan duren idd. Ik wens je in elk geval al heel veel geluk en plezier bij deze zwangerschap en veel succes bij de 2de ❤️🍀

2 maanden geleden

Reactie op anneriekew

Hier ook zwangerschappen via ivf. Onze 1e dochter geboren in maart 21, na 8 ...
Amai wel goed dat je na 8 maanden al terug in het traject kon stappen 😃 ik dacht dat het pas kon vanaf 9 maand. Ga mij volgende week eens inlichten bij mijn gynaecoloog als ik langs ga dan weet ik dat ook weer. En proficiat met je 3kindje die nu op komst is ❤️ wel droevig nieuws van je miskraam ik wens je veel sterkte dit kan niet gemakkelijk zijn! 🕯️

2 maanden geleden

Reactie op 1-Willeke

Ik heb een zoontje van Maart ‘ 21. (2,5 jaar voorbereiding)🥰 Daarna sponta ...
Jammer te lezen van je stilgeboorte dit moet verschrikkelijk zijn. Ik wens je alle sterkte 🕯️❤️ en ik hoop dat je zwangerschap van nu heel goed mag gaan, ik wens je alle geluk 🍀

2 maanden geleden

Reactie op eviimilano

Met ICSI moet je eerst goedkeuring krijgen van je gynaecoloog dat je terug ...
Och jeetje! Dit klinkt echt ontzettend heftig! Wat fijn dat het de eerste keer direct is blijven “plakken”! Ik hoop voor jullie dat de wens van een tweede kindje ook in vervulling mag gaan! 🩷