105 Reacties

één maand geleden

Ik zal wel een aankomende loeder moeder zijn, maar ben nu ook 7 maanden zwanger en heb 3 glaasjes wijn op oeps ✌🏼

één maand geleden

Nope, niks op. Ik heb er wel zin in, maar die laatste 3 maanden houd ik ook nog wel vol ;)

één maand geleden

Er bestaat ook alcohol vrije wijn. Misschien is dat een oplossing?

één maand geleden

Kan soms best lastig zijn, maar zelfs al bij een slokje wijn of wijn in een verhitte saus heb je kans dat je kind het foetaal alcohol syndroom krijgt. Nog even sterk zijn dus.

één maand geleden

Nee, ik ben echt een wijndrinker, en daar het liefst een sigaret bij, ondanks dat ik het met eten wat minder nauw neem, lees af en toe bijv. tonijn of kroepoek, vind ik alcohol en sigaretten toch écht een no go.

één maand geleden

Als iemand in mijn buurt een glaasje wijn drinkt vraag ik tegenwoordig altijd“mag ik even snuffelen” 🤭 Maar tot nu toe gelukkig alle verleiding kunnen weerstaan om een slokje te nemen! Ik heb al wel een doosje van mijn favo rosé gehaald voor als de baby er straks is, ik hoop dat ik snel een ritme met borstvoeding heb gevonden waar ik dan glaasjes tussendoor kan plannen. Die voorpret helpt me ook.

één maand geleden

Ik verlang ook zo naar een goed koud glas witte wijn. Echter heeft het directe invloed op het kindje waardoor ik echt echt niet neem. Heb overigens wel al m’n vrienden gezegd dat ik een fles pinot grigio wil als kraamcadeau 😂

één maand geleden

Ik durf het (nog?) niet aan (ben ook nog lang niet in het 3e trimester) maar was laatst op een festival en een huisarts was me echt aan het overhalen dat het in het derde trimester echt geen kwaad kan om sporadisch 1 glas wijn te drinken en zei zelfs dat het de ontspanning van de moeder zelfs ten goede zou komen. Blijkbaar is er 10 jaar geleden wetenschappelijke onderzoek naar gedaan, maar is dat in de doofpot gestopt. Google het maar eens! Onderzoek ging over rode wijn.

één maand geleden

Lees eens over het foetaal alcohol syndroom. Alleen al t feit dat het direct bij je kindje terecht komt zou genoeg motivatie moeten zijn om nog éven vol te houden tot de bevalling toch?

één maand geleden

Ik heb ook geen druppel meer aangeraakt sinds ik zwanger ben. Op de avond dat ik positief testte, had ik eigenlijk verjaardag en het gekke is ik had geen idee of ik zwanger zou zijn maar ik hou graag van een wijntje, ik had geen zin in de wijn kreeg er een afkeer van😅 Ik zit nu op 25 weken. Alles voor je kind natuurlijk. Lekker vol houden en denk dat we allemaal niet kunnen wachten op dat lekkere koude glas wijn☺️

één maand geleden

Hahahaha de reactie geweldig! Ben blij dat ik niet de enige ben 🤪. Als ik het heb over wijn bedoel ik 1 glas in de week. Ik moet eerlijk toegeven. Ik heb tijdens me vakantie in Marbella een glas rode wijn op in heel me zwangerschap. Ben wel gelukkig in me 7de maand en ik zit er niet elke avond aan. Weet ook nog wel dat ik zwanger ben. Maar een glas wijn en sigaret daar zou ik nu wel een moord voor doen hahah. Maar leuk om de reactie te lezen. En voor de moeder maffia calm down iedereen heeft er een andere mening over hoeft niet gelijk zo heftig te reageren 🤪🫣😗

één maand geleden

How 'bout no? Gewoon niet. Weet je hoeveel moeite ik heb moeten doen om deze zwangerschap voor elkaar te krijgen? Ga zeker niet het risico lopen om mijn kind haar hersenen te verpesten.

één maand geleden

Als je een glas wijn niet kan laten staan (met alle wetenschappelijke info die tegenwoordig erover bekend is) en het dus drinkt (ook al is het maar één glas) ten kosten van de gezondheid van de foetus in je buik, dan vind ik dat echt schandalig…

één maand geleden

Reactie op FräuleinV

How 'bout no? Gewoon niet. Weet je hoeveel moeite ik heb moeten doen om dez ...
Precies dit dus. Vind het eigenlijk al schandalig dat hier een topic over geopend wordt.

één maand geleden

Reactie op AnnekeHelmond

Ik zal wel een aankomende loeder moeder zijn, maar ben nu ook 7 maanden zwa ...
Geen respect voor

één maand geleden

Foetaal alcohol syndroom krijgt je kind écht niet van 1 glaasje wijn. Wel van binnenuit drinken, maar dat is niet waar dit topic over gaat. Wetenschappelijk gezien weten ze eigenlijk helemaal niet of kleine hoeveelheden alcohol nu echt kwaad kunnen, mede omdat het niet ethisch is om dat te onderzoeken. Het (sterke) vermoeden bestaat echter dat kleine hoeveelheden geen kwaad kunnen. Zelf drink ik geen wijn (vind ik dan toch weer een te hoog alcoholpercentage) maar wel af en toe (lees: maximaal 1 of 2 per week) 'alcoholvrije drankjes' waar dan wel >0,5% alcohol in kan zitten (dus geen 0,0). Dat in combinatie met lekkere 0,0 drankjes en lekkere frisdrank is voor mij genoeg om het vol te houden. Al heb ik wel eens een slokje van een goede rode wijn geproeft bij manlief 🙊 Mijn meest recente favo drankje: Apple Bandit Raspberry 0,0 😊

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Foetaal alcohol syndroom krijgt je kind écht niet van 1 glaasje wijn. Wel v ...
Binnenuit drinken = binge drinken

één maand geleden

Reactie op Vinkie91

Kan soms best lastig zijn, maar zelfs al bij een slokje wijn of wijn in een ...
Dat vind ik heel netjes beschreven. Als je jezelf zodanig sterk moet houden, dan ben je naar mening gewoon verslaafd en is er iets heel anders aan de hand. Alleen omdat het wijn is wordt het over het algemeen gedoogd.

één maand geleden

Schan-da-lig Niet eens topic waardig 😰 Je zou beter moeten weten met de kennis van nu… 💔

één maand geleden

Reactie op hoiiiiiiiiii

Precies dit dus. Vind het eigenlijk al schandalig dat hier een topic over g ...
Misschien is het ook wel gewoon om te provoceren en zit er gewoon iemand achter die zich doodverveeld en dit leuk vindt? Stiekem hoop ik daarop… Helaas ben ik de afgelopen maanden al meermaals geconfronteerd met vrouwen die gewoon roken/gebruiken/drinken tijdens hun zwangerschap. Dat is zo pijnlijk voor iemand die door een fertiliteitstraject zwanger geraakt is…