105 Reacties

één maand geleden

Niet helemaal antwoord op je vraag, en voor op een terras /vakantie heb je er niets aan, maar kijk eens bij WorldofNIX. Die hebben écht goede prijswinnende alcoholvrije wijnen (zowel <0,5 als volledig 0,0!). Echt wat anders dan van de supermarkt of Gall&Gall en niet heel veel duurder. Met de Blanc de Blanc bubbels (volledig 0,0) voelt / smaakt het voor mij echt alsof ik een echt glaasje bubbels drink. Zo erg zelfs dat ik laatst bijna dacht dat ik van het verkeerde glas met echte bubbels had gedronken. Cheers!

één maand geleden

Hi allemaal , Ik zie een aantal meldingen binnenkomen over dit topic , wat ik begrijp . Echter zijn wij een forum waar alles gevraagd mag worden . Wij willen een veilige plek bieden voor iedereen met vragen rondom ouderschap , zwangerschap etc . Dat iets niet oké is om te doen , wil niet zeggen dat we hier niet over mogen praten . Zolang alles respectvol verloopt , kan dit topic wat mij betreft gewoon open blijven . Liefs, Jaleesa|Moderator

één maand geleden

Ik drink alleen 0.0 wijn af en toe. Ik vind de natureo best prima. Of een radler 0.0 of apple bandit 0.0. Ik kan ook echt genieten van een wijntje, maar laat het nu toch echt staan.

één maand geleden

Nee nooit, en de mama's in spe die het wel doen snap ik niet.

één maand geleden

Ik dacht eerst ook veel zin te hebben in een glaasje. Maar toen had ik de 0.0 variant gehaald, en ik was er al snel klaar mee! Zelfde geldt voor 0,0 bier.

één maand geleden

Reactie op F.S.B

Hahahaha de reactie geweldig! Ben blij dat ik niet de enige ben 🤪. Als ik ...
Heeft niks met moeder mafia te maken maar puur gezond verstand. Als je dat niet eens 9 maanden kan laten 😅

één maand geleden

Reactie op zaas

Ik dacht eerst ook veel zin te hebben in een glaasje. Maar toen had ik de 0 ...
Wel een verschil vind ik! Alcoholvrij (speciaal)bier of radler vind ik echt heel lekker, soms zelfs beter dan de met alcohol variant, maar de wijn is inderdaad echt vies en vaak niet eens echt 0.0. Ik moet wel toegeven dat ik 1x een nipje heb geproefd van de wijn van mijn man omdat hij zei dat het zulke lekkere was. Maar zoals al gezegd zo'n hoeveelheid is misschien nog wel minder dan in rijp fruit. Wat misschien ook een lekker alternatief is zijn die alcoholvrije aperitiefje, zoals crodino?

één maand geleden

Reactie op Noel1991

Heeft niks met moeder mafia te maken maar puur gezond verstand. Als je dat ...
Hahahaha nou ik weet niet hoe het met jullie zit maar mijn zwangerschapsbrein voelt alles behalve gezond verstand 😜 Maar eens, het hele perspectief dat alles tijdelijk is maakt de ‘offers’ gelukkig makkelijker.

één maand geleden

Reactie op DaCha

Ik vind dit shamen maar ridicuul. Zwanger zijn is niet altijd even leuk, so ...
Natuurlijk willen we allemaal wel eens een momentje van ontspanning, maar dat kan ook met iets anders dan alcohol. Gezondheid en veiligheid van je kindje hoort altijd voorop te staan en zou in dit geval toch echt belangrijker moeten zijn dan een wijntje drinken op het terras. Er zijn inderdaad ook alcoholvrije alternatieven om mee te genieten.

één maand geleden

Nee, ik hou ook van wijn en begin steeds meer zin te krijgen in een lekker rood wijntje in de avond zoals wij normaal gesproken best wel eens drinken. Maar ik zou er nu niet eens van genieten, zou me tijdens elk slokje veel te schuldig voelen. Nee, gelukkig is de drang niet zo sterk dat ik niet een paar maandjes zonder kan. Mensen kunnen het wel moedermaffia noemen, maar dat vind ik echt onzin. Het is gewoon super ongezond voor je kind die nog steeds super klein en heel kwetsbaar is.

één maand geleden

Nee natuurlijk niet!

één maand geleden

Nee :) als ik gezellig een drankje mee wil drinken dan neem ik apple bandit 0.0, heerlijk! Maar het liefst eigenlijk een koud glas water uit de koelkast ;)

één maand geleden

Wat het beste helpt: omdenken! Ik ben een enorme wijn- en speciaalbierliefhebber, maar ik drink al 3 jaar bijna niets (want zwanger, 1,5 jaar borstvoeding met heel af en toe een glaasje en nu weer zwanger). Ik mis het echt hoor, maar ik zorg gewoon voor een vervanging die nét zo lekker is! Het is een hobby geworden bij ons thuis om de lekkerste alcoholvrije alternatieven te ontdekken. De drankenkast staat er inmiddels vol mee! Mijn man doet fanatiek mee (helpt enorm!), dus het wordt me ook nog geserveerd als ik lig te chillen in de tuin. Tips: - World of Nix (eerder ook al getipt) voor allerlei alcoholvrije wijn, bubbels en bier, maar ook spritz, gin, rum, etcetera. - Vrijwel elke horecazaak heeft tegenwoordig wel iets alcoholvrij’s op de kaart, niet alleen bier maar ook steeds meer wijn/bubbels. Soms moet je er even naar vragen, maar zo heb ik vaak heerlijk kunnen meegenieten op het terras! - Thuis mocktails maken, bijvoorbeeld met alcoholvrije gin, lekkere smaken tonic erbij en iets moois bouwen met ijs, fruit en munt. Maar tegenwoordig hebben ze in de horeca ook echt fijne mocktails! Wat mij betreft dus NIX in de zwangerschap, maar dat betekent echt niet dat je niet mag genieten!🥂

één maand geleden

Ik ben maandag 6 maand zwanger en drink absoluut geen alcohol. Ik zal ook niets bestellen waar mogelijk alcohol kan in verwerkt zijn zoals stoverij of één of andere vissaus waar mogelijk een scheut witte wijn in verwerkt zit. Ik let ook streng op voor alles rond toxoplasmose, rauwe eieren, toxische stoffen in vis en niet-gepasteuriseerde melk/kazen. Dusja ik heb een lijstje van alles wat ik wil eten zodra het weer kan 😂. Heb zoveel zin in eens een goede garnaalkroket. Maar nu gaat de baby voor. Wij zijn eveneens zwanger geraakt via een traject. Ik ben dus al langer van de alcohol, dat was een strikte aanbeveling van de fertiliteitskliniek. Ik heb enkel de dag van de eicel-pick-up s’avonds een glaasje champagne gedronken op de ‘goede oogst’, mijn lichaam was dan toch even 5 dagen cel-vrij 😊. Er zijn er die argumenteren dat stress voor de baby eveneens niet goed is en daarom hun verslaving van een glaasje/enkele sigaretten per dag toelaten. Ik ben het daar persoonlijk niet mee eens. In een traject heb je massa’s stress, dat is gewoon onvermijdbaar, en dat lukt ook. Roken en alcohol is sowieso schadelijk en vormt op zoveel vlakken een risico voor de baby en de zwangerschap. Stress kan je naar mijn gevoel nog met alternatieven opvangen, ga actief op zoek naar wat het stressniveau kan verlagen en zoek desnoods professionele hulp.

één maand geleden

Reactie op hoiiiiiiiiii

Ja sorry, maar dan vind ik je geen haar beter. Drink gewoon water! Heel goe ...
Je weet dat in een rijp.stuk fruit of sinaasappelsap van een paar dagen oud evenveel alcohol zit? Laat je dat dan ook staan?

één maand geleden

Reactie op Vinkie91

Kan soms best lastig zijn, maar zelfs al bij een slokje wijn of wijn in een ...
Van één slokje wijn in je hele zwangerschap het foetaal alcohol syndroom? Heb je daar onderbouwende artikelen/ onderzoeken over? Ik ken meerdere vrouwen die wel eens een mini slokje hebben genomen tijdens hun zwangerschap. Mijn schoonmoeder nota bene heeft gewoon sporadisch gedronken (was normaal in die tijd). Mijn man heeft echt geen foetaal alcohol syndroom. Ik zelf heb ook in het eerste trimester 1 slokje wijn geproefd. En nee verder ben ik absoluut enorm tegen het drinken van alcohol tijdens je zwangerschap. Krijgt mijn kind nu dan het syndroom van 1 slokje of is dit bangmakerij?🫢

één maand geleden

Reactie op tdkramer

Uh, waarom zou je niet mogen klagen dat je iets mist? Dat je het doet is he ...
Ze heeft haar bericht aangepast. In eerste instantie stond er dat ze een glas rode wijn heeft gedronken tijdens haar zwangerschap en vakantie in Spanje. Er mag zeker geklaagd worden en zoals je zelf zegt: het doen is het tweede. Dat heeft ze gedaan, vandaar dat ik ga piepen

één maand geleden

Reactie op Flower221

Van één slokje wijn in je hele zwangerschap het foetaal alcohol syndroom? H ...
Dit is puur bangmakerij hahahaha Echt onzin. Zoals ik al eerder heb gemeld. In rijp Fruit, sommige vruchtensappen en zelfs brood kan <0.5 alcohol inzitten. Als het gekookt wordt kook je er alcohol uit als er dan toch wat overblijft is dat minimaal en vergelijkbaar met bovenstaande. Net als 1 slokje kan heeeelleemaaal geen kwaad. Vroeger dronk bijna elke zwangere vrouw wel 1 wijntje of werd er nog gewoon gerookt en aten ze alles. Tuurlijk let iedereen wat meer op en moet je geen rauw vlees/vis eten, roken en drinken. Maar iedereen die helemaal panisch doet over 1 slok of 1 garnaal o.i.d. hou op met mij!

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Je weet dat in een rijp.stuk fruit of sinaasappelsap van een paar dagen oud ...
Jazeker!

één maand geleden

En dan kan ik het toch even niet laten voor alle mensen die zo heftig reageren: Geven jullie ook allemaal volledig borstvoeding totdat je kind minimaal een half jaar is? En daarna pas heel rustig aan afbouwen en beginnen met hapjes? Want als je dat niet doet, zijn er ook allerlei onderzoeken die uitwijzen dat dit een grotere kans kan geven op allerlei ziektes en aandoeningen. Alleen is het bij ons algemeen geaccepteerd dat je al vrij snel met kunstvoeding begint en met 4 maanden al met hapjes... Maar als je echt het beste voor je kind wil, dan heb je dat jaar (dat zal het toch minimaal duren uiteindelijk) borstvoeding er ook voor over...