6 Reacties

2 maanden geleden

Hee Linda, Wat moeten jullie geschrokken zijn! ☹️ Bij ons ligt het ietsje anders: er werden bij 16 weken vergrootte niertjes gezien wat kan duiden op een afwijking. Ik heb toen heel veel opgezocht hierover en zag ook een aantal gevallen waar kinderen met 1 nier door het leven moesten. Voor zover ik kon zien, kun je daar prima mee leven! Hopelijk vind je wat moeders hier die er bekend mee zijn :-)

2 maanden geleden

Hi Linda, geen kind met 1 niet maar wel zelf maar 1 nier. Hier heb ik gelukkig nooit hinder aan ondervonden want die andere doet het perfect voor 2. Meestal laat ik eens per jaar mijn bloedwaardes checken en als kind heb ik wel eens een echo gehad om de groei van ene nier te checken. Ook hebben we vrienden met een kindje met 1 nier. Daar merken ze ook niets van. Ik snap dat jullie geschrokken zijn maar gelukkig kan je hier net zo goed mee leven als met 2 nieren 🥰

2 maanden geleden

Mijn broertje is geboren met 1 nier! Kerngezond 😘 Inmiddels 26 jaar en ondervind hier 0 problemen mee.

2 maanden geleden

Reactie op mvdkam

Mijn broertje is geboren met 1 nier! Kerngezond 😘 Inmiddels 26 jaar en ond ...
O dat vind ik dus heel fijn om te lezen

2 maanden geleden

Mijn nicht heeft 1 nier kwam hier pas achter toen ze 28 was ongeveer. Ze is gezond en heeft nergens last van.

2 maanden geleden

Hi, ik werk op interne geneeskunde/nefrologie. Hier zie ik regelmatig mensen met 1 nier, dat is geen probleem en bedenk je; je kan als levend persoon ook een nier doneren, dus dat bewijst zich dat met 1 nier leven totaal geen probleem is, anders doen ze dat niet :)