8 Reacties
11 dagen geleden
Ja volgens mij kan dat. Ik heb mijn zoontje tot 2,5 borstvoeding gegeven en dat was het laatste jaar enkel voor het slapen gaan, dus 2X per dag. Heb sowieso nooit last gehad van stuwing of wat dan ook voor borstvoeding gerelateerde kwaaltjes, dus wellicht was dat een mazzeltje.
11 dagen geleden
Reactie op Joykant97
Dankjewel voor jouw reactie!
En hoe (snel) heb je dat afgebouwd naar dat ...
Nouu mijn dochter is in september geboren. (2 maanden te vroeg) ik kolf dus fulltime elke dag. Maar het werd minder waardoor ik telkens moest kolven voor haar flesje en telkens op z’n tijdslimiet zat. Dus nu kolf ik 2 x per dag en heb nergens last van gehad en ik kolf gemiddeld tussen de 100 en 120cc dan. Voor mij is dat voldoende!
Eigenlijk heb ik het niet echt afgebouwd maar merkte wel vooral in de nacht dat ik wat meer lekkende tepels had.
11 dagen geleden
Ja dat kan prima, je productie zal wel teruglopen maar als je dan bijvoeding gebruikt is dat geen probleem. Ik vraag me alleen wel af of je dan lang genoeg gevoed hebt om de productie “in stand te houden”. Als je langer voedt dan hoef je minder moeite te doen om je productie gaande te houden maar na 10 weken zou het misschien ook nog wel kunnen dat je productie geleidelijk steeds meer afneemt tot het stopt.
10 dagen geleden
Ik heb na mijn vorige bevalling volledig gekolfd, omdat ons zoontje niet uit de borst kon drinken. Na 10 weken ben ik gestopt, want ik was zelf helemaal op. Maar mijn productie liep héél hard terug toen ik eenmaal deels op KV overging, en na een paar dagen kunstvoeding vond meneer mijn borstvoeding ook ineens niet meer lekker genoeg. Hij dronk het gewoon niet meer, ook niet als ik het mengde met KV.
Dus zeker proberen als je dat wilt! Maar houdt er rekening mee dat het misschien niet lukt of je kindje gewoon niet meer wil.