7 Reacties
5 maanden geleden
Ik ben ook zwanger van een 2e en heb een dochtertje van 13 maanden. Sinds ik het mensen heb vertelt is er niemand in de familie die mij op zoekt of vraagt hoe het gaat. Ook niemand die hulp aanbied terwijl ik de laatste weken echt niet lekker was met een dreumes in het huis
Ik moet zeggen ik heb mezelf ingesteld op het ook niet meer te verwachten helaas.
Maar als je wilt kletsen mag je mij altijd een pb sturen😊
5 maanden geleden
Reactie op Marsha1995
Ik ben ook zwanger van een 2e en heb een dochtertje van 13 maanden. Sinds i ...
Heel herkenbaar helaas.
5 maanden geleden
Hee. Wat vervelend voor je! Eenzaamheid is echt niet fijn!
Hier bieden ze bij de verloskundige centering pregnancy aan. Dan doorloop je het traject bij de verloskundige in groepsverband. Is juist voor mensen die verder geen anderen om zich heen hebben die ook in deze levensfase zitten. Misschien hebben ze dat bij jou ook?
Een ander alternatief is meedoen aan zwangerfit. Dan heb je ook een groep dames waarmee je lief en leed rondom zwangerschap etc kan delen. Hier kon je daar zelfs postpartum aan mee doen. Vond ik heel fijn voor mijn herstel èn om alle babyverhalen kwijt te kunnen ;)
5 maanden geleden
Reactie op Cv-ketel
Hee. Wat vervelend voor je! Eenzaamheid is echt niet fijn!
Hier bieden ze ...
Centering bieden ze bij ons ook aan. Wij hebben er alleen niet voor gekozen omdat de partner niet mee mag. En mijn man wil toch heel graag bij de controles zijn. Is ten slotte ook zijn kindje.
Zwangerfit kan ik wel voor kijken! Goeie tip!
5 maanden geleden
Wat vervelend om te lezen zeg! Fijn om te lezen dat je bestaande gezin zo heerlijk is🥰. En zo te zien lucht het al op om het hier er even uit te gooien! Ik denk dat we ons allemaal wel eens eenzaam voelen en vooral met die gekke hormonen! Niks geks aan je gevoel dus. Mocht je lekker aan babyklets willen doen, mag je altijd een berichtje sturen! Mijn situatie is niet hetzelfde, maar het is wel ons eerste kindje en beide geen vrienden/vriendinnen met al kinderen😊. Gelukkig is iedereen heel betrokken, vind het zelf alleen lastig omdat je niet de hele tijd over zwanger zijn wil praten, terwijl het wel 100% je wereld is nu haha! Dus kan mij inleven dat het lastig is, dat jij voor je gevoel dit met niemand echt kan delen. Veel knuffels❤️
5 maanden geleden
Ik herken wat je zegt. Als eerste wil ik je graag meegeven dat ik je helemaal niet hormonaal vind.
Ik zelf ben zwanger geworden met behulp van een donor. Ik wist van te voren dat het moeilijk en eenzaam zou gaan worden, en dat is het ook. Heb ook niet echt mensen die me vragen hoe het gaat. Heb wel mensen om me heen, maar die lijken allemaal gefocust op hun eigen leven. Wat ik ook begrijp.
Ik mis de genegenheid ook. Heb onlangs 2 keer met iemand afgesproken en ik word momenteel fijn geghost. Ook niet lekker voor je zelfvertrouwen moet ik zeggen, lol. En al helemaal niet in deze kwetsbare staat.
Daarnaast heb ik geen biologische ouders en mijn pleegouders zijn al zo op leeftijd dat zij ook in hun bubbel leven. Tjah.. het is wat het is denk ik.