5 Reacties

2 maanden geleden

Dat vraag ik mij dus ook af. Maar ik zat ook te denken, als je "natuurlijk" bevalt dan kan je ook voor je uitgerekende datum bevallen en hou je daar ook geen rekening verder mee in je verlof. Dus ik ga denk ik gewoon voor die 4weken voor de uitgerekende datum.

2 maanden geleden

Uitgangspunt is de uitgerekende datum normaal gesproken. Ik ben mijn vorige zwangerschap ook (gepland) bevallen 6 dagen nadat mijn verlof in ging. Vond ik zelf alleen maar fijn want daardoor had ik na de bevalling langer verlof. Ga het proberen deze keer weer zo te plannen 😀

2 maanden geleden

Je krijgt eerder verlof, maar op een andere manier. Verlof gaat altijd uit van je uitgerekende datum. Op het moment van bevallen heet het geen zwangerschapsverlof meer, maar bevallingsverlof. Als je dus 4 weken van tevoren stopt heb je 3 weken zwangerschapsverlof 13 weken bevallingsverlof Op papier heet het dus anders, maar voor jou veranderd er niks.

2 maanden geleden

Je kan vanaf 34 weken zwangerschap met verlof gaan. Dus eerder kan zeker.

2 maanden geleden

Reactie op laura19902

Uitgangspunt is de uitgerekende datum normaal gesproken. Ik ben mijn vorige ...
Dat is ook zo, uiteindelijk maakt het niet zo uit meer wat je zelf fijn vindt en hoe je je voelt zo tegen het einde vd zwangerschap. Ik ga ook voor meer tijd met de baby ipv vrije tijd daarvoor maar wie weet voel ik me slechter dan zal ik wel eerder met verlof gaan ;)