18 Reacties
6 maanden geleden
Haha heel chill om te lezen dat nog iemand dit heeft! Ik ben iemand die echt kan genieten van een gezonde maaltijd, maar nu word ik daar ook misselijk van 🤣 Denk dat we wel moeten proberen om toch groenten naar binnen te werken, maar dan bijvoorbeeld met een soepje of iets dergelijks. Zo doe ik het!
6 maanden geleden
Ik kan helemaal geen warm eten verdragen. Alleen bij het koken ervan ga ik al over mijn nek. Ik leef voornamelijk op brood 😂
6 maanden geleden
Ik dronk eerst altijd cappuccino. Sinds week 6 draait mijn maag alleen al als ik er aan denk, laat staan als ik het ruik. Datzelfde geldt ook voor soep en de geur van gebakken vlees of de airfryer.
Fruit, citrussmaken, aardappelen, water en kroketten met mosterd gaan daar in tegen erg goed..
6 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde. Kon alleen ongezond eten eten en dan echt ongezond zoals friet en noodles zonder voedingswaarde. Ik ben inmiddels 11/12 weken en kan weer gezond eten en ook steeds meer weer. Ik at voorheen namelijk ultra gezond, alles vers , veel groente. Er is nog hoop voor je dus, hoeveel weken ben jij? Devverloskundige zei tegen mij dat er meer mensen zijn die de zwangerschap op friet en hamburgers leven en dat dit beter is dan alles uit te kotsen. Maar ik heb zelf ook sonde drink voeding gekregen omdat ik wel wilde dat t kindje alle vitamines binnenkrijgt. Desondanks werd ik daar soms ook wel heel misselijk van
6 maanden geleden
Ik krijg frietjes er heel makkelijk in deze vakantie, maar mijn gezonde groente burger vond ik 🤢
Kreeg met avondeten ook iets van rijst met spinazie en oesterzwammen, klonk gezond enzo, maar denk niet dat mijn baby gezond wil atm 😅
Thuis kan ik opzich wel gezondere dingen eten, is ook wel makkelijker als je zelf kookt en beslist waar je wel of niet zin in hebt 🤭
6 maanden geleden
Jaaaa, heeel herkenbaar. Ben veel misselijk, maar hoef gelukkig niet veel over te geven. Maar afgelopen weken toch echt die paar happen bloemkool en broccoli wat ik probeerde te eten wel meteen over moeten geven 🙈
Dus ook heel huiverig om groenten te eten nu, want bij de meeste moet ik al kokhalzen bij de gedachte, vooral 's avonds...
Fruit gaat er gelukkig wel heel goed in, dus daar eet ik 4 tot 5 porties van op een dag momenteel. En overdag gaat de groente ook wat beter, dus probeer voor de lunch vaak wel een soepje of pasta met groenten te eten ofzo (salade gaat ook ècht niet momenteel)...
Ik vind het vooral lastig om mijn dochtertje van 2 te vertellen dat ze groenten moet eten als ik er zelf van over mijn nek ga 😅
6 maanden geleden
Bij mij is avondeten een ramp en gekookte groenten een no go… al weken! Ik ben nu 14 weken.
Salades gaan beter.
Het lukt mij vaker om tijdens de lunch groenten te eten ipv in de avond.
Yoghurt en fruit gaan super goed.
Het is jammer dat de avond zo lastig gaat, ook voor m’n man. Soepen gaan wel wat beter, maar alles in kleine beetjes!
Het is gek voor mij want normaal geniet ik zo van avondeten en groenten!
Soms denk ik dat het gaat lukken maar dan staat het op tafel en krijg ik het gewoon niet door m’n keel..
hopelijk trekt het nog bij en anders is het maar wat het is.
6 maanden geleden
Ben 15 weken en de geur van paprika of rijst laat mijn maag gewoon rillen en mij kokhalzen. Ik warme groente krijg ik al helemaal niet binnen
6 maanden geleden
Zo herkenbaar! Alles wat zoet is, gaat er wel in. Maar zodra ik gekruid eten ruik…. Brrrr 🤢
6 maanden geleden
Reactie op Lola28
Heel herkenbaar! Kan de hele week wel friet, brood en fruit eten maar groen ...
Precies dat! 😊
6 maanden geleden
Ik ben een paar keer ‘gedwongen’ naar meer high end restaurants geweest (werk en vrienden die al gepland stonden). Lees 7 gangen en bijpassende wijnen. De wijnen kunnen natuurlijk al niet en de gangen worden al snel vega doordat toch wel veel rauw vlees of vis is. Al die gekke bereidingen groeten, wat vreselijk. Kokhalzen gewoon. Mag ik alsjeblieft gewoon een kip saté met friet en veel te veel mayo?