8 Reacties
6 dagen geleden
Ik snap je. Wij hebben een naam gekozen, maar echt 100% overtuigd ben ik niet. Andere namen vind ik nog minder, dus ik laat het los en we gaan voor deze.
Ik zou gaan voor de naam die jij het leukst vindt. Mijn neefje (het zoontje van mijn zus) is ook naar mij vernoemd (mannelijke versie) en ik vind het alleen maar heel leuk dus ik zou daar niet teveel mee zitten. Succes!
6 dagen geleden
Mijn neefje kreeg pas op dag 2 na de geboorte zijn naam. Zij kwamen er ook niet uit en hebben toen de geboorte afgewacht om vervolgens in alle rust hem een naam te geven.
5 dagen geleden
Reactie op …….jaaa
Ok! En hoe communiceerde je dat naar familie etc? Dat jullie nog even na mo ...
Na de geboorte stelden ze hem gewoon aan ons voor als "hij is er". Ik heb toen ook een kaartje geschreven met lieve ..... achternaam. Ze zeiden toen ze ons belden dat hij geboren was, dat ze nog niet over de naam uit waren en ook niet overhaast nu wilden beslissen omdat hij er al was. Wij zijn dezelfde dag nog even langs geweest en hebben hem hetzelfde genoemd als de gehele zwangerschap al deden als we het over hem hadden. 2 dagen later belden ze ons om te vertellen hoe hij heet. Ik vond het ook wel iets bijzonders en speciaals hebben. Op 1 of andere manier voelde het ook heel normaal en natuurlijk. Daarbij was hetook wel mooi hoe de geboorte niet om de naam ging, maar echt om het verwelkomen van een nieuw leven in de familie.
4 dagen geleden
Hier bijna 39 weken en we zijn er ook nog niet over uit... wat mij gerust stelt: mijn moeder heeft bij mijn zusje en mij ook pas na de geboorte de naam bepaald. Bij mij omdat ze ervan overtuigd was dat ik een jongetje was en dus geen meisjesnaam had en bij mijn zusje omdat ze de gekozen naam toch niet vond passen toen ze er eenmaal was 😂
Dus komt goed!
We hebben een top 5 en ik ga er gewoon vanuit dat ik het wel weet als ze er eenmaal is 😅