8 Reacties

één maand geleden

Eiwitten in je urine kunnen ook duiden op blaasontsteking

één maand geleden

Bij mijn vorige zwangerschap had ik bij 37 weken een te hoge bloeddruk en eiwitten in mn urine. Bleek geen zwangerschapsvergiftiging of iets te zijn, 3 dagen erna ben ik bevallen.

één maand geleden

Reactie op Fleurmii

Eiwitten in je urine kunnen ook duiden op blaasontsteking
Ah! De assistente zei wel dat m’n urine verder schoon was, dus ben benieuwd..

één maand geleden

Reactie op Karrrr

Bij mijn vorige zwangerschap had ik bij 37 weken een te hoge bloeddruk en e ...
Wow, zo snel! Goed om te weten dat hoge bloeddruk en eiwitten dus niet per se hoeven te duiden op zwangerschapsvergiftiging

één maand geleden

Ik had ook een verhoogde waarde +2. Had verder geen andere klachten behalve wat lichte buikpijn. Dokter gaf aan dat het door de afscheiding kan komen.

één maand geleden

Een ‘spoortje’ eiwitten kan ook afkomstig zijn van afscheiding. De urine test zijn daarom niet 100% betrouwbaar.

één maand geleden

Het hoeft inderdaad geen zwangerschapsvergiftiging te zijn, zeker als alle andere controles goed zijn. Eiwitten en witte bloedcellen kunnen (zeker bij zwangere vrouwen) in grotere mate getroffen worden vanwege afscheiding. Daarom wordt er vaak advies gegeven om je goed te wassen alvorens je de midstream urine gaat opvangen.

één maand geleden

Vaak heb je een spoortje eiwitten erin als je zwanger bent. Als ze het op kweek zetten komt het al niet meer terug. Bellen naar de vk spoed lijn als je ineens mega hoofdpijn hebt of moet overgeven. Tot dan heb je echt de tijd en zou me vooral niet te druk maken. De verloskundigen zijn vaak heel goed strikt in deze symptomen. :-) Morgen lekker afwachten. En bij klachten die ik hierboven noemde direct bellen. Alles daaronder hoort er bij volgens mijn praktijk.