Weet iemand of eiwitten in urine altijd duiden op zwangerschapsvergiftiging of HELLP? Of kan je zwangerschapsvergiftiging of HELLP hebben met weinig klachten?
Ik heb vanmorgen urine langs gebracht bij de huisarts om te onderzoeken en toen meteen een afspraak gemaakt voor een onderzoek naar eventuele schimmel down under. Ik heb sinds 5 dagen klachten die op beide kunnen duiden en wil het proberen op te lossen voor de bevalling. Toen ik vanmiddag belde voor de uitslag van het urine onderzoek, gaf de assistente aan dat er een “spoortje” eiwitten gevonden is en dat de huisarts me morgen meer vertelt tijdens de afspraak ivm schimmel. Uiteraard kon ik niet wachten en ben ik informatie gaan zoeken online, waarbij ik steeds dingen tegenkwam gerelateerd aan zwangerschapsvergiftiging/HELLP. Ik zou dat wel wat naar vinden, want ik wil graag thuis bevallen en als ik het goed begrepen heb, kan ik het dan niet meer proberen? Al is gezondheid natuurlijk het belangrijkste.
Toevallig had ik vanmorgen ook een controle bij de verloskundige. Mijn bloeddruk was prima en is het ook altijd geweest. Ik heb ook geen extreme buikpijn, alleen de gewone menstruatiekrampen die bij dit termijn horen (37 weken). Wel heb ik een paar keer een naar gevoel gehad bij mijn middenrif, maar niet dusdanig dat ik me er zorgen over maakte. Ook ben ik wel een paar keer misselijk geweest een paar weken geleden, maar had gelezen dat dit kan gebeuren in het derde trimester.
Kortom, ben benieuwd of iemand hier ervaring mee/kennis over heeft? Ik maak me geen grote zorgen doordat ik me prima voel, maar ben dus wel benieuwd of ik daarop kan vertrouwen.