28 Reacties

één maand geleden

En dit kan volgens het internet inderdaad gewoon vanaf 36 weken als je het met de hand doet! Dus volgensmij heb ik niks gedaan wat niet kan/mag☺️ moet zeggen dat ik verbaasd was hoeveel eruit kwam met de hand voor de eerste keer.

één maand geleden

Na jullie reacties toch ff VK gebeld en die gaf ook aan, lekker doen en mooi als je wat in de vriezer hebt!

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Dan is het overlegd en medisch onderbouwd. Dat is heel wat anders als op ei ...
VK gebeld, en kan er mee doorgaan met de hand. Is geen enkel probleem!

één maand geleden

Mijn vorige zwangerschap heb ik totaal 2x met de hand gekolfd. Er kwam bijna niks, maar na de eerste keer een nacht voorweeën gehad en bij de tweede keer al harde buiken tijdens het kolven wat doorzette in m’n bevalling. Was wel in week 39 gelukkig. Ik weet natuurlijk niet zeker wanneer ik anders bevallen zou zijn, maar het begon vrijwel direct dus. Na de bevalling had ik zonder extra kolven al snel een heeeele ruime melkproductie, dus met de vriezervoorraad kwam het snel goed! Kortom: ik doe het niet zomaar meer en zeeeker niet voor 37 weken. Het kan dus echt dat je er snel en heftig op reageert! Bedenk je ook dat hoe vroeger je bevalt (bijv. bij net 37 weken), hoe meer kans dat je baby moeite heeft met krachtig aan de borst drinken, met als gevolg dat je productie alsnog in de problemen komt. Maar misschien is het over een paar weken wel weer m’n redding als ik het zwanger zijn helemaal zat ben.🤭

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Na jullie reacties toch ff VK gebeld en die gaf ook aan, lekker doen en moo ...
Dan is het in ieder geval overlegd. Dat scheelt al een hoop. Mooie opbrengst ook zo. Zou dan het electrische lekker laten wezen als dit zo goed gast.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Dan is het in ieder geval overlegd. Dat scheelt al een hoop. Mooie opbrengs ...
Ja dit ging prima! Was ook met 2min per borst klaar. Dus laat dat elektrische ook mooi achterwegen.. mijn zoon is na de geboorte teveel afgevallen, omdat m’n voeding te langzaam op gang kwam, of omdat hij gewoon veel meer nodig had dan ik kon geven. had uiteindelijk mega overproductie met twee borstontstekingen tot resultaat.. dus denk dat het goed is dat ik straks een voorraadje colostrum heb, mocht de meid ook niet genoeg van mij krijgen of in ieder geval mee nodig hebben, maar het moet dus ook niet te gek worden.. dus gewoon nu met de hand om de dag even doen. Merk wel dat ik nu na de eerste keer voorweeen heb. Maar dit heb ik al twee/drie weken, dus geen idee of het een met het ander te maken heeft of het los van elkaar staat. Maar we gaan het wel zien!

één maand geleden

Reactie op LiselotteMus

Ik heb de Vulpes goods pro kolf (gouden randje) en de spuitjes heb ik op am ...
Dank je wel! Ben je meteen de eerste keer begonnen met elektrisch kolven, of eerst handkolven?

één maand geleden

Reactie op Selmx

Dank je wel! Ben je meteen de eerste keer begonnen met elektrisch kolven, o ...
Nee, eerst met handmassage geprobeerd en daarna met een handkolf