16 Reacties
één maand geleden
Wij hebben bij onze eerste geboren in januari de gewone kruiken gebruikt. Ik vond ze ook spannend maar ze zijn wel makkelijk om te gebruiken en in je kinderwagen mee te nemen hoor😉
Ik wilde ook graag elektrische kruiken maar onze kraamzorg raadde dit af dus lees even mee naar ervaringen.
één maand geleden
Als je ze juist gebruikt kan er niets mis gaan. Bij ons heeft de kraamzorg hier heel goed geholpen hoe en op welke manier ze te gebruiken.
De elektrische werden door hun afgeraden omdat deze minder lang warm blijven en je kindje vooral in het begin daardoor heel snel kan afkoelen zonder dat je het door hebt.
één maand geleden
Reactie op Valerryyx
Ah dat snap ik, las inderdaad wel dat ze wat minder lang warm blijven . De ...
Wat minder lang is wel echt een onderschat iets. Gaat echt om een paar uur wel. Ze worden minder warm als de andere kruiken en koelen sneller af. Kraamzorg mocht hier ook geen electrische gebruiken in het bedje. Er moesten aluminium kruiken zijn.
één maand geleden
Reactie op CVDBW92
Ik heb deze 2 jaar geleden gebruikt bij mijn dochter, en ben.er heel tevred ...
Ik heb deze ook maar niet gebruikt omdat hij zichzelf warm kon houden.
M’n kraam zei dat ik een aluminium kruik beter kan gebruiken, heb ze nu beide.
Snap niet waarom deze eigenlijk minder “goed” is?
één maand geleden
Reactie op AlleGerdasVerzamelen
Ik heb deze ook maar niet gebruikt omdat hij zichzelf warm kon houden.
M’n ...
Het gaat vooral om de eerste weken dat dit minder goed is. Wat hiervoor al gezegd is, hij wordt minder warm en koelt sneller af. De Kraamzorg gaf aan dat je zodra je kleintje zichzelf beter op temperatuur kan houden prima over kan stappen op zo’n elektrische, en heb daar ook hele goede verhalen over gehoord. Maar in het begin ff ouderwets!
één maand geleden
Reactie op L0123
Leek mij ook handig maar onze kraamzorg raadde het ook af omdat ze minder l ...
De normale warm water kruiken hebben wij natuurlijk ook. Die zijn ook verplicht om in huis te hebben. Dit is voor ons ook bedoeld als een toevoeging. Misschien dat ik hem haal voor als ze ietsje groter is. Meestal in januari pas echt koud in Nl en dan is ze al 2 mnd
één maand geleden
Reactie op Valerryyx
De normale warm water kruiken hebben wij natuurlijk ook. Die zijn ook verpl ...
Maar moet je dan nog warmhouden? Dan zou ik t.z.t. kijken of dat nog wel nodig is. Warm houden is meestal maar een weekje ofzo is mijn ervaring dan hoor
één maand geleden
Mijn ervaring als moeder én kraamverzorgende is dat je de kruiken NIET samen gebruikt met de baby in bed of in de kinderwagen. Dit is enkel bedoeld voor het voorverwarmen. Indien de baby onder de temperatuur is van 36.5 is het advies om huid op huid contact te doen en daarna gewoon warm aan te kleden i.c.m. warm toedekken. Een elektrische Kruik maakt dus in dit ge al niet uit.
één maand geleden
Ik snap niet zo goed waarom men het afraad, ik heb die normale kruiken nog van de oudere kinderen, ik vond het best onhandig. In de kraamperiode zullen we die wel weer braaf gebruiken.
Ons huis is heel koud en het lijkt me juist handig om het bedje warm te houden tijdens het voeden/verschonen. Ipv dan ook weer warm water voor die kruiken koken. Dat kost best veel tijd ‘s nachts.