2 Reacties

één maand geleden

Mijn verloskundige heeft mij altijd uitgelegd dat je kleintje tot aan de 28 weken nog veel ruimte heeft om “rond te zwemmen” en makkelijk van positie verandert. Daardoor voel je soms beweging op een heel andere plek, soms harder dan normaal, soms juist zachter, en sommige dagen zou het zomaar kunnen dat je helemaal niks voelt. Gemiddeld pas vanaf week 28 is je kleintje zo groot geworden dat het omdraaien en bewegen veel minder voor komt, en de bewegingen in een vast patroon/ritme te herkennen zijn. En zelfs dat is een gemiddelde, sommige baby’s zitten zo gepositioneerd bijvoorbeeld achter de placenta of zo dat ze überhaupt nauwelijks te voelen blijven. Lang verhaal kort, niks om je zorgen over te maken!

één maand geleden

Vooral toevallig denk ik, tenzij jouw baby al gebruik maakt van een agenda of kalender 😅 Anders kan hij/zij toch niet weten wanneer het zondag is. Hier ook soms een paar dagen wat minder (intens) bewegen en dan weer wel. Is helemaal normaal. Maar je kan bij twijfel toch gewoon de verloskundige bellen? Tegenwoordig kun je toch net zo makkelijk vanuit een ander land bellen?