63 Reacties
14 dagen geleden
Reactie op Noé91
Dan ben ik blij dat ik fijne mensen rondom me heb die gewoon af en toe eens ...
Ik neem het nu toch een beetje terug wat ik gezegd heb. Irriteer me mateloos! Schoonmoeder belt elke dag ineens om te vragen of het nog niet op gang aan het komen is, ik ben 37+5… mens kan nog een paar weken duren. Begin een beetje te koken van binnen bij het idee dat iedereen maar denkt gelijk onze kleine te zien en gevoel van afpakken eigelijk…
Nu is het ook bijna een jaar geleden dat we een kindje later in de zwangerschap hebben verloren dus dat zal ook niet mee helpen kwa gevoel. Krijg gewoon een soort jaloers/boos gevoel.
En dan die verhalen van mensen die het nodig vinden om te vertellen dat het vroeger wel anders ging, stonden ze tot de laatste dag op de werkvloer en 3 dagen na de bevalling stonden ze terug. Chapeau Gerda, je brengt alle vrouwen rechten met deze domme uitspraken ineens weer 50 jaar terug de tijd in.
Dat het nu toch wel lang duurt en ze eindelijk eens mag komen begin ik nu ook elke dag te horen. De vraag hoeveel kg ik ben bijgekomen komt m’n neus uit en maakt me onzeker.
Weet niet of m’n hormonen een inhaal slag hebben gemaakt of ik me aanstel maar ik kan zoveel mensen ineens niet meer hebben! Ik blijf vriendelijk reageren en laat merken dat ik er niet van gediend ben, maar soms worden alle fatsoensnormen van mensen van tafel geveegd.
Moest even ventileren en van me afschrijven voordat m’n partner de dupe wordt …🙃
14 dagen geleden
Reactie op Noé91
Ik neem het nu toch een beetje terug wat ik gezegd heb. Irriteer me mateloo ...
En wat nou als je niet meer opneemt? En achteraf gewoon appt dat je lag te slapen/ff bezig was en vraagt wat er was?
Zelf vind ik appen minder vervelend dan bellen bij deze dingen en het geeft me tijd om na te denken wat ik terug wil zeggen.
Maar sowieso ben ik zwanger van de eerste, en zeg ik uit mezelf al dat ik verwacht dat ze tot 41 weken blijft zitten en ik heb het idee dat mensen dat een beetje overnemen. Slechts 1 vriendin heeft het op dr heupen en vraagt elke week of ze er al is. Maar die vergeet ook wat de uitgerekende datum is en denkt telkens dat ik veeeeel verder ben. 😂 nu 38 weken, maar terug redenerend in m’n gesprekken met haar zou die kleine al bijna moeten lopen!
14 dagen geleden
Dat is heel simpel
Als ik iets voel dan gaan wij er hier wat mee doen. Nee als ik iets voel zijn jullie niet de eerste die dat weten omdat we genoeg hebben aan onszelf. Ja als de baby er is horen jullie het. Voor nu laat me gewoon met rust. Vragen elke dag/elk uur hierover worden niet meer beantwoord ik heb genoeg aan mezelf. Jullie krijgen eens in de zoveel tijd een update en alle vragen daaruit komende ga ik ook niet meer beantwoorden. Die energie heb ik zelf hard nodig. Als er iets is of jullie iets kunnen doen vragen we dat. Tot later 👋
Zoiets was mijn algemene app aan mensen bij de eerste. Zou dat gewoon naar mensen appen en ook niet meer reageren. Je telefoon lekker ver weg leggen.
14 dagen geleden
Reactie op DaCha
En wat nou als je niet meer opneemt? En achteraf gewoon appt dat je lag te ...
Ja doe ik idd ook, negeer telefoontjes maar dan belt ze op m’n vriend, hij snapt niet dat ik het zo irritant vindt🫢voelt gewoon niet als een interesse vraag vanuit mensen hoe het met je gaat maar gewoon dat ze je kind willen zien.
Vind haar normaal echt super lief, maar nu wordt ik er gek van ook alle dingen die ze wilt
plannen na de bevalling. Laat me gerust zeg, zie dan wel hoe ik me voel en hoe het met de kleine gaat, weet zelf niet eens wanneer de bevalling is 🫣 maar zeg al vertrouw m’n gevoel momenteel ook niet door die hormonen
14 dagen geleden
Reactie op Noé91
Ja doe ik idd ook, negeer telefoontjes maar dan belt ze op m’n vriend, hij ...
Dat anderen je agenda aan het indelen zijn is echt niet normaal hoor. Zou hier het ook zeker met je partner over hebben. En daar een dikke streep door zetten samen. Je weet niet hoe je bent en je weet niet hoe je je voelt na tijd. Je zit echt niet te wachten op uren mensen om je heen. Hier in het ziekenhuis sturen ze mensen na 30 min gewoon weg omdat ze zien dat ik het niet trek. (Heb ook flinke complicaties na de ruggenprik bij de keizersnede). Alleen onze zoon mag dan blijven en de oppas (opa en oma) word verteld de kamer te verlaten en te wachten beneden in het ziekenhuis.
Mijn schoonmoeder kreeg hier gister ook een flinke deksel op dee neus. Die kwam binnen ging op een stoel zitten plofte echt neer. Wij willen niet dat anderen de baby vasthouden hadden we al verteld van te voren. Onze zoon is ook meer als 10% geboorte gewicht kwijt dus moet aansterken en extra voeding krijgen we mochten daardoor niet naar huis gister. Mijn schoonmoeder ging zitten in de kamer. Zo zeg ze geef die baby maar eens even aan oma. Dus ik zeg dat gaat niet gebeuren die baby moet groeien heeft genoeg aan zichzelf en ons. Mijn schoonmoeder ja maar je hebt er al 1 en dan met een 2de is dat altijd anders. Deze moet zo ie zo sterker worden want hij moet weerstand opbouwen. Stond de verpleegkundige al die tijd achter de deur. Die komt binnen. Zo zeg ze voor oma is het bezoekmoment nu voorbij. Die kan de kamer direct verlaten. Baby's hebben papa's en mama's nodig die ze beschermen. Geen bemoeizuchtige oma's. Ze kon direct vertrekken. 👋
14 dagen geleden
Reactie op Miloutje
Dat anderen je agenda aan het indelen zijn is echt niet normaal hoor. Zou h ...
Nee ik trek uiteindelijk ook mijn eigen plan, laat me niet zeggen wat ik moet doen. Vind het vooral erg dat mensen hun fatsoen kwijt zijn en zelf niet inzien dat het gewoon niet oké is. Ik hoop echt dat ik zelf nooit zo word.
Wat erg zeg, ze kunnen het zó verpesten voor hunzelf en zeker ook voor jou! Krijg je al stress als je weet dat ze komt, wel erg fijn dat ze in het ziekenhuis er streng op zijn en ook wat ervan zeggen! Vind het echt schandalig…
Hoop dat je snel wat opknapt en jullie kleintje ook 🙏☘️
14 dagen geleden
Reactie op Noé91
Nee ik trek uiteindelijk ook mijn eigen plan, laat me niet zeggen wat ik mo ...
Het is net alsof baby's maar algemeen bezit zijn ofzo volgens mensen. Ik snap dat oprecht niet. Zorg goed voor jezelf en jullie kostbaarste bezit. Een ander zorgt en voorziet alleen in zijn eigen behoeften en wat hun leuk vinden is mijn ervaring ook bij de 2de nu weer.
14 dagen geleden
Ik word vooral ook moe van mezelf dat ik elke nacht denk: komt er al iets? Begint het al? 😅 Ben nu 38+6 en de eerste was er met 37+1 al dus dit voelt al alsof t allemaal heel lang duurt haha!
Woensdag word ons zoontje 1, dus elke andere dag is prima. Zul je zien dat de tweede ook woensdag komt 🫠🥲
14 dagen geleden
Reactie op Miloutje
Het is net alsof baby's maar algemeen bezit zijn ofzo volgens mensen. Ik s ...
Oef ja hier word de tweede ook al “geclaimd”. Eerste zoon is bijna 1 jaar dus nu in de fase dat hij overal op wil klimmen dus is niet meer zo knuffelig. Dus de nieuwe baby word nu al bestempeld als: “oh ja dan word ik de favoriete tante van de nieuwe baby en die dwing ik gewoon om te knuffelen” eh… nee?
14 dagen geleden
Ik heb mijn ouders en schoonouders beloofd dat ik ze gelijk vertel als ik weeën krijg. Dat heeft ze veel rust gegeven.
14 dagen geleden
Reactie op Noé91
Ja doe ik idd ook, negeer telefoontjes maar dan belt ze op m’n vriend, hij ...
Hij geeft dan gewoon antwoord? Maar dat is ook prima! Als alle zwangerschaps communicatie via hem loopt wordt jij ontzien. 😉 moet hij alleen niet in dezelfde kamer gaan bellen en jou laten meegenieten van het hele gesprek 😅😂
13 dagen geleden
M'n schoonmoeder begon dezr week over kraamvisite. Heb aangegeven dat we de 1e week niet op ooms en tantes zitten te wachten en dat ik op het kaartje heb aangegeven dat mensen vooraf moeten appen, ik doe niet aan onaangekondigd bezoek. Heb ik sowieso al een hekel aan, maar dan helemaal hahah. Toen maakte ze een vage tussen neus en lippen door opmerking dat mensen inderdaad niet zomaar langs moest komen, maar zij kwam wel hoor! Ik zeg ja je bent van harte welkom, maar niet onaangekondigd. Ik dacht laat ik maar gelijk duidelijk zijn. Toen zei ze ook iets van, nee dat weten we nou wel dat jij daar niet van houd 🤣🤣 dacht prima dan is de boodschap duidelijk hahaha.
Mensen eisen/verwachten ook gewoon van alles, nog voordat het kind er is. Zó vervelend. Dat ik denk, hallo het is ons 1e kind mogen we HEEL FF bijkomen en met z'n 3e genieten van onze bubbel..
13 dagen geleden
Reactie op Stephanielea
M'n schoonmoeder begon dezr week over kraamvisite. Heb aangegeven dat we de ...
Je kan inderdaad maar beter “te” duidelijk zijn. Mijn schoonmoeder had zichzelf al praktisch uitgenodigd in het ziekenhuis om de bevalling bij te wonen, toen ben ik ook maar even bot en erg duidelijk geweest.
13 dagen geleden
Zo herkenbaar echt verschrikkelijk irritant, 9 jaar lang zelden een berichtje gehad van mijn schoonmoeder en nu bijna elke dag hoe het gaat, ik weet dat ze dit uit controle doet omdat ze dit laatst zei dat ze het niet leuk vind dat wij niet melden wanneer de bevalling begint. Dit omdat wij zelf willen kijken hoe het met mij en de kleine gaat voor de gelijk voor de deur staan… ik merk dat ik dit echt heel erg vervelend vind en vooral irritant. 9 jaar lang was ik nooit zo belangrijk en ineeens wel! Gaat haar alleen om de kleine dat irriteert me.
13 dagen geleden
Reactie op Stephanielea
M'n schoonmoeder begon dezr week over kraamvisite. Heb aangegeven dat we de ...
Ik irriteer mij hier ook zo erg aan bij mijn eigen schoonmoeder... roept steeds wanneer ik aangeef wat we wel/niet verwachten dat ze mij volledig begrijpt, maar ondertussen wel denken dat ze uitzondering op de regel is.
Vorige week zijn hier wat dingetjes voorgevallen waarin ze telkens over onze grenzen heen ging. Ze vindt het allemaal maar heel spannend, die laatste loodjes en probeert controle te houden door hier meerdere keren onaangekondigd voor de deur te staan. Dit terwijl we hebben aangegeven dit niet te willen. Gisteren is mijn vriend even langs geweest bij zijn ouders en ze heeft meteen geroepen dat ze in de kraamweek iedere dag langs gaat komen om te helpen. Gelukkig heeft mijn vriend heeeeeel snel aangegeven dat dit niet de bedoeling is. Dat ze wel welkom is, maar dit echt van tevoren moet vragen en er ook oké mee moet zijn als we een dag geen bezoek willen. Helemaal drama, schoonmoeders heeft geroepen dat het wel haar kleinkind is. Ofterwijl: ze vindt dat ze het recht heeft om hier elke dag te zijn.
Krijg er helemaal kippenvel van. Mijn schoonvader en mijn vriend hebben dit zoveel mogelijk proberen te begrenzen maar aangezien ze zich mijn hele zwangerschap al niet aan onze afspraken houdt heb ik er echt een hard hoofd in.