9 Reacties

19 dagen geleden

Ik zou je lijf nu de tijd geven het eventueel zelf op te pakken. Bij mijn dochter hebben ze de inleiding toen wel doorgezet ondanks de hoge niet verstreken baarmoedermond etc en m’n lijf heeft vol nee gezegd. Na 3-4 cm al door het ballonnetje toch een spoedkeizersnede gekregen daardoor. Als je zelf nog oké bent met de kwaaltjes en je lijf zou ik echt nog afwachten. Maar ook kei irritant dat het ziekenhuis zo besluiteloos is zeg! 🫣

19 dagen geleden

Reactie op Lies90g

Ik zou je lijf nu de tijd geven het eventueel zelf op te pakken. Bij mijn ...
Ja dat is zeker een scenario wat je natuurlijkl niet wil, dat hebben ze me gister ook verteld dat die kans daardoor groter wordt. Dus ik heb er ook zeker vrede mee dat ik de tijd nog krijg om het natuurlijk te laten komen. Hopelijk lukt dat, zou het allermooiste zijn. Maar wat je zegt haha, zeker frustrerend hoe alles loopt 😅.

19 dagen geleden

Zo begrijpelijk de frustratie! Mag ik vragen waarom ze überhaupt kiezen voor inleiden met zwangerschapsdiabetes? Wordt anders de baby te groot? Ik vind het echt slecht van het ziekenhuis dat ze zo besluiteloos zijn. Je moet altijd doen wat voor jezelf goed voelt, maar als ik in jouw schoenen had gestaan zou ik wachten tot 41 weken.

19 dagen geleden

Reactie op hoiiiiiiiiii

Zo begrijpelijk de frustratie! Mag ik vragen waarom ze überhaupt kiezen voo ...
Ja vooral omdat er inderdaad kans is op een grotere baby, dus moeilijke bevalling en door het gebruik van insuline is dat een extra reden. Echt een duidelijk antwoord heb ik daar nooit echt op gehoord, maar online las ik wel dat de insuline invloed 'kan' hebben op de kwaliteit van de navelstreng in die laatste weken. Fijn juist om te horen wat anderen zouden doen, ik zal uiteindelijk m'n eigen gevoel volgen, maar merk dat dat gevoel even een beetje ontregeld is. Dus dankjewel!

19 dagen geleden

Zo vervelend! Je bent zo afhankelijk van het ziekenhuis, en je probeert jezelf zo goed als mogelijk voor te bereiden, maar toch word je een beetje van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb zelf een hoge bloeddruk en bij mij willen ze waarschijnlijk ook gaan inleiden. Ik merk alleen nu al dat er ook wat verschil in zit per gynaecoloog wanneer ze dit willen doen, en merk ook dat ze niet goed kunnen onderbouwen waarom het nodig is (mijn bloeddruk is echt net op het randje, dus net niet te hoog). Merk dat ik er ook erg onrustig van word. Ik zou inderdaad ook lekker afwachten tot 41 weken, en dat met het ziekenhuis communiceren (voordat je dalijk morgen weer gebeld wordt met de vraag of je toch wel kan komen). Dan heb je voor nu even rust en zal met 41 weken de kleine vast meer zijn ingedaald! Succes 🥰

19 dagen geleden

Goh jeetje wat een rollercoaster. Wat stom zo, je moet ingeleid worden en dan toch niet? Wat is dat voor beleid, kan er wel en beetje boos om worden. Is alles goed uitgelegd en met je gecommuniceerd? Je mag best om meer uitleg vragen als iets niet duidelijk is. Verder, je hoeft niet nu al de keuze te maken 40 of 41 weken. Laat het etc bezinken. Ook als je voor de 41 weken gaat, mag je je altijd bedenken en andersom ook! Zelf zou ik denk ik wachten, maar dat is nu gemakkelijk zeggen niet in jouw situatie. Sterkte ermee.

19 dagen geleden

Ik had hetzelfde als bij jou. Ook zwangerschapsdiabetes en hoge insuline gebruik. Ballonnetje had net niet genoeg gewerkt, en moest 2x tabletten slikken.ze lag niet vast in de baarmoedermond en ze durfden toen de vliezen nog niet te breken. Uiteindelijk begon mijn lichaam toch zelf weeën te maken waarbij ik binnen 2u bevallen was 😅 Luister naar je lichaam en geef aan wat je wenst. Als je merkt dat je last hebt, weer melden voor vervolg!

19 dagen geleden

Reactie op Deligrace

Ik had hetzelfde als bij jou. Ook zwangerschapsdiabetes en hoge insuline ge ...
Wat fijn om van iemand te lezen die dit ook heeft gehad! Wanneer kreeg jij uiteindelijk weeën? Heb je het ook even de tijd gegeven?

19 dagen geleden

Reactie op Aaker52

Goh jeetje wat een rollercoaster. Wat stom zo, je moet ingeleid worden en d ...
Nou zeg dat.. ze vertelden dat eigenlijk de persoon die met mij dit heeft afgesproken, dit meer had moeten overleggen, omdat het dan nooit al in week 38 was afgesproken. Best gek dat alles binnen één ziekenhuis. Ik was destijds ook echt wel van slag dat ik ingeleid moest worden, wilde het graag natuurlijk laten komen, maar uiteindelijk neergelegd bij deze keuze. En nu sta ik weet terug bij af, mentaal gewoon een beetje verwarrend. Goed dat je dat zegt hoor, misschien hoef ik het inderdaad ook nog niet zo vast te leggen allemaal.. Ik ben benieuwd hoe het gesprek morgen gaat en ga gewoon duimen dat ze zichzelf gaat aandienen binnenkort 🩷