Hallo allemaal, ik ben vooral even benieuwd of iemand dit ook heeft gehad en behoefte om van me af te schrijven.. Afgelopen zondag was de datum waarop ik mij mocht melden voor de start van de inleiding. Vanwege zwangerschapsdiabetes en gebruik insuline, moest ik rond week 38 ingeleid worden. Dit werd melden voor de ballon met 38+3 en gisterochtend (38+4) starten met de echte inleiding (infuus/vliezen breken). Zondag dat ik me meldde kwam al het bericht dat ze nog niet echt ingedaald was en mijn baarmoedermond nog heel hoog lag. Ik kreeg de keuze om weer naar huis te gaan, ze vonden het achteraf toch wat vroeg.. En dit terwijl ik eerder heb gevraagd hoeveel ruimte er was om nog langer te wachten ipv inleiden. Die ruimte was er toen niet.
Echt even schakelen en ik had me hier nu op ingesteld, dus doorgezet. Gister hele dag wisselende keuzes vanuit het ziekenhuis, ballon was los gekomen en 3cm ontsluiting, maar het hoofdje lag nog steeds niet vast en de baarmoedermond was nog niet verstreken. Daarna was de vraag wel of niet infuus starten, toch maar eerst vaginale tabletten om de baarmoedermond verder te verweken. Dit deed vrijwel niets. Rond 18.00 uur kwam de gynaecoloog met het verhaal dat ze eigenlijk geen medische noodzaak zagen om dit nu door te zetten, oftewel, ik mocht weer naar huis..
Nu thuis op de bank, met lege handen thuiskomen. Morgen weer een afspraak om verder te bespreken hoe of wat. Iemand hier ook ervaring mee? Merk dat ik het best lastig vind wat ik nu wil. Wachten tot week 41 (maximale duur dat ze me willen laten doorlopen), of toch een 2e afspraak voor inleiden rond 40 weken?