11 Reacties
één maand geleden
Hier hele positieve ervaring. Tijdens de vorige zwangerschap gebruikt op advies van een vriendin die gynaecoloog is en nu weer. Mijn bekkenfysio is er ook heel positief over en zegt dat het in het buitenland gebruikelijker is, maar dat de medische wereld in NL wat dat beter heel terughoudend is. Bij mijn eerste bevalling een persfase gehad van 7 minuten en geen scheur of hechtingen oid :) Ik kreeg complimenten dat ik zo goed wist hoe ik moest persen (had ook de uitdrijving geoefend erme). Het eruit floepen van het ballonnetje had ik ook wel een beetje. Bij mij helpt het om op m'n zij te gaan liggen met een kussen tussen m'n knieën. Ontspant ook m'n bekken meteen goed.
24 dagen geleden
Reactie op Jonya
Hier hele positieve ervaring. Tijdens de vorige zwangerschap gebruikt op ad ...
wanneer was je hiermee begonnen? En ben je met het opbouwen tot 10 cm gekomen?
24 dagen geleden
Ik heb ook zoiets, maar dan de Aniball... ik krijg m niet eens ingebracht🥴 ik moet t ballonnetje helemaal leegdrukken en dan kan ie naar binnen, maar t oppompen kan ik ook niet tot 'neutrale stand' zeg maar.. nu vrees ik een beetje voor de bevalling als zo'n stom klein ballonnetje al moeite kost..
22 dagen geleden
Hoihoi hier 3x gebruikt en 3x geen schrammetje te zien na de bevalling. Nu deze 4e keer ga hem zeker weer gebruiken want ben er zelf van overtuigd dat het heeel veeel ellende kan schelen (vooral bij een 1e kindje).
Dat eruit floepen is wel herkenbaar inderdaad, ik hield hem dan tegen met m’n andere hand.
Het is geen leuke bezigheid maar zeker wel de moeite waard om er wat tijd en energie in te steken!
Bij de voorbereiding van ons 1e kindje ook bij 37 weken mee begonnen en kwam uit eindelijk tot die 10 cm, koste zeker wel moeite.
Bij de 2e en 3e keer heb ik het ballonnetje een een paar keer geoefend (net voor en tijdens de bevalling 🙈) toen kwam ik tot 8 cm, maar was alsnog voldoende om zonder kleerscheuren er vanaf te komen 😅
Dus hier zeker een positieve ervaring en zou hem zeker gebruiken/aanraden!!
Heel veel succes ermee hè! 😃 Later ben je jezelf dankbaar 🤗
22 dagen geleden
Reactie op Zaralizzy12
wanneer was je hiermee begonnen? En ben je met het opbouwen tot 10 cm gekom ...
Ik ben er met 36 weken mee begonnen vanwege inleiding bij 38 weken en ben niet helemaal tot de tien centimeter gekomen hoor. Was ook wel voorzichtig, want wilde geen wondjes of scheurtjes oplopen vlak voor de bevalling natuurlijk. Ik ben inmiddels bevallen met een persfase van 5 minuten en wederom geen hechtingen oid dus nog altijd positief over de epino :)
22 dagen geleden
Reactie op Jonya
Ik ben er met 36 weken mee begonnen vanwege inleiding bij 38 weken en ben n ...
Aah oke. Ik word wss ook ingeleid dus ben ook al begonnen. Ik kan het nu opbouwen tot ongeveer 7 cm. Als ik tot dan pomp is het op het randje van oncomfortabel. En dan laat ik het 10 min zitten. Dit is trouwens wel mijn eerste baby. Doen/deden jullie het ook op deze manier?
22 dagen geleden
Hier ook positieve ervaring. Vorige keer bevallen met 38+6. Bevalling ging heel snel: 4 uur en oersfase van 6 min. Had maar twee hele kleine scheurtjes waar ik eigenlijk nauwelijks last van had. Dus was wel heel blij dat ik 'geoefend' had vantevoren.
Overigens ook geen 'ring of fire ' gevoeld, maar wel dat het hoofdje stond (voelde het heel duidelijk, maar deed geen pijn).
Dat eruit floppen had ik de eerste paar keer ook. Als ik het me goed herinner heeft dat juist ook met het ontspannen van je bekkenbodem te maken. Dus misschien nog wat andere oefeningen proberen om die ontspanning goed te oefenen?