Hoi hoi, voor de meeste is het nu bijna zover. Ook voor mij, ik ben vandaag 37 weken zwanger en dat betekend dat ik mag starten met de EPI - NO
Een ballonnetje die je moet inbrengen en op kan pompen, hiermee moet je leren ontspannen en kun je het gevoel van “rekking” beter onder controle krijgen. Ook kun je de bekkenbodemspier goed trainen met ontspannen en spannen.
Ik merk alleen dat ik het inbrengen moeilijk vind, ik weet niet goed wanneer het ballonnetje goed zit en ik moet hem ook echt tegen houden anders floept hij er uit. Ik heb het nu pas 2 keer gedaan maar ik merk dat ik hier tegen aan loop, dan duurt 15/20 minuten erg lang en wordt m’n arm lam van de tegendruk die ik moet geven.
Heeft iemand ervaringen met de epi no? Zo ja hoor ik de tips heel graag!! Ik wil het graag proberen omdat mijn zus helemaal uitgescheurd is 3 maanden geleden. Ik ben hierdoor erg bang en wil ook alles aanpakken om het eventueel te kunnen voorkomen. Baat het niet dan schaadt het niet. Ook lees ik heel veel positieve ervaringen.
Alvast bedankt !