5 Reacties
5 maanden geleden
Hier ook! Maar helaas geen tips.
Al meer dan 10 jaar bekend met migraine, waarbij ik ook regelmatig mijn zicht kwijtraakte ; en in mijn directe familie iemand met chronische migraine ( elke dag aanvallen). Bij de eerste zwangerschap was het bij gelukkig helemaal verdwenen, na de zwangerschap kwam het terug maar wel op een manier dat het te handelen was (2 x per maand). Dus ik had hoop..
Alleen nu is het zo dat ik helaas bijna dagelijkse aanvallen heb maar sowieso minimaal 5x per week, waarbij ik gemiddeld 1x per week ook heel mijn zicht kwijtraak.
Ik loop dus ook al 10 jaar in het ziekenhuis ervoor, en krijg nog regelmatig tips door mijn familielid die aan haar artsen dingen navraagt voor mij. Helaas zijn er voor mij geen medicijnen die ik momenteel mag slikken/zouden werken. Hier dus het advies een spiegel van paracetamol én echt naar het lichaam luisteren dus ook echt veel rust houden. Het is verschrikkelijk, maar ik weet wel dat de zwangerschap voorbij gaat en dan wéér alles zal veranderen. Dus daar houd ik mij aan vast.
En als je medicijnen van de dokter hebt gehad, zou ik mij geen zorgen maken dat je je baby wat aan doet! Er zijn bepaalde medicijnen die jeet mate mag!
5 maanden geleden
Reactie op BabyboyL
Hier ook! Maar helaas geen tips.
Al meer dan 10 jaar bekend met migraine, w ...
Jeetje, wat super heftig zeg dat je het zo vaak hebt en medicijnen niet werken/mogen op dit moment. Vind je heel moedig dat je er zo instaat en die pijn zo volhoudt. En een fijn vooruitzicht dat het zich straks weer herstelt na je zwangerschap ❤️
5 maanden geleden
Niets tegen acute pijn, maar ik heb ook sinds jonge leeftijd last van migraine met aura. Een wondercombinatie om de frequentie en vooral ook hevigheid van aanvallen 95% van de tijd te minderen is Bijenpollen van Lucovitaal en Magnesium Bisglycinaat. Op m'n 22e gaan slikken en 12 jaar later nog steeds elke dag. Het is ongelofelijk wat dat doet. Voor mij, maar ook voor mijn moeder, een kennis van haar en een vriendin van mij.
Daarnaast ben ik in het eerste trimester naar de acupuncturist gegaan, omdat mijn migraine erg hormonaal is en ik ook, zelfs met die combi, om de 3 a 4 dagen weer op bed lag (wél zonder kotsen en wanhopig makende hoofdpijn en maar een paar uur!). Ook dat heeft geholpen! Sowieso wel fan van acupunctuur.
Ik geloof helemaal in westerse medicijnen en geneeskunde, maar vooral tijdens een zwangerschap kom je daar niet verder mee. Ik zou zeggen, probeer het eens... wellicht werkt het net zo goed voor jou. Sterkte 🌸
5 maanden geleden
Hier 16 weken en tijdens de zwangerschap veel meer migraine met aura… ik vrees dat het bij mij nu ook te maken heeft met veel prikkels en te weinig rust😖 die aura’s zijn bij mij echt het ergste.. afgelopen weken echt 4 a 5 dagen achter elkaar migraine. Nu op doktersadvies volledige rust in de hoop dat de aanvallen minder worden. Anders volgende week weer verder kijken…