23 Reacties

2 maanden geleden

Dit klinkt echt heel erg naar allemaal. Mijn man zijn nichtje is ook zwanger en had ook deze klachten. Zij heeft zich al vroeger laten testen op zwangerschaps diabetes, omdat het op een gegeven moment gewoon meer een last was. Misschien een idee om daar op te laten testen?

2 maanden geleden

Hoi hoi, dit klinkt ook misschien als een ontsteking aan je evenwichtsorgaan. Heb dit wel eens gehad en is precies wat jij omschrijft, kwam ook ineens opzetten en kon alleen maar op bed half zitten met een emmer op schoot. Ging wel weer weg na een dag. Als het langer aanhoudt misschien toch de huisarts ook even bellen. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

2 maanden geleden

Helaas niet echt iets helpends. Ik heb hetzelfde gehad, ook vlekken zien. Bij mij hielp zout eten 10 minuten. Bij mij hielp, zodra je wat minder duizelig bent, bewegen. Al was het maar wandelen, dat bloed beetje rondpompen. Verder werd het steeds iets beter richting 20 weken, dan klimt t mogelijk weer wat op. Heel naar voor je, beterschap😘

2 maanden geleden

Reactie op KimberlyDM

Dit klinkt echt heel erg naar allemaal. Mijn man zijn nichtje is ook zwange ...
Dankjewel voor je reactie. Ik heb over 3 weken de suikertest gepland staan en voor nu maakt de vk zich daar geen zorgen dus vermoed dat dat wel oké is

2 maanden geleden

Reactie op Mama_M_1995

Hoi hoi, dit klinkt ook misschien als een ontsteking aan je evenwichtsorgaa ...
Dankjewel! Ja ik had ergens ook zo'n vermoeden dus na je berichtje even gegoogled en zo voelt het wel precies.. Hoop zo erg dat het dan morgen weer beter is.. De huisarts had ik ook al gebeld maar die snapte er niets van en had het over buikgriep zelfs. Dus denk dat ik daar weinig aan ga hebben

2 maanden geleden

Reactie op kimvheertum

Helaas niet echt iets helpends. Ik heb hetzelfde gehad, ook vlekken zien. ...
Dankjewel! Ik ben nu 20w5d.. en ik zou heel graag wat willen bewegen maar heb oprecht nog geen minuut gehad waarin dat ging. Voel me zo beroerd..

2 maanden geleden

Ik heb ook dezelfde bloeddruk als jou en ook vetschillende klachten. Vooral naar je lichaam luisteren, meer kan je echr niet doen dan alles wat je nu al doet. Al gedacht aan magnesium? Liefs xx

2 maanden geleden

Wat vervelend, ik had dit vorige zwangerschap ook. Het kan ook een ijzertekort zijn, stroop zit veel ijzer in. En Keltisch zout een snufje in je water doen helpt mij deze zwangerschap enorm.

2 maanden geleden

Reactie op Michhh

Ik heb ook dezelfde bloeddruk als jou en ook vetschillende klachten. Vooral ...
Ja je hebt ook gelijk.. magnesium moet ik mee oppassen ivm schildklier dus daar durf ik nooit echt aan te beginnen eerlijk gezegd. Heb je een idee welk type zou kunnen helpen? Dan vraag ik m'n internist dat morgen

2 maanden geleden

Reactie op RianC

Wat vervelend, ik had dit vorige zwangerschap ook. Het kan ook een ijzertek ...
Dankjewel! Ja de vk heeft vanochtend gecheckt maar zei dat ijzer nog goed zit. Wel had ik rond 11 weken een b12 aan de ondergrens dus die moet ik morgen prikken omdat dat misschien nog wat zou kunnen verergeren

2 maanden geleden

Reactie op kimvheertum

Helaas niet echt iets helpends. Ik heb hetzelfde gehad, ook vlekken zien. ...
Ik heb/had exact hetzelfde als jij. Incl. Flauwvallen. Heel vervelend maar lijkt erop dat het nu wegtrekt. 21 weken zwanger nu.

2 maanden geleden

Reactie op Vlinderrr

Dankjewel! Ik ben nu 20w5d.. en ik zou heel graag wat willen bewegen maar h ...
Begrijp het helemaal hoor. Het lastige is dat je er helaas bijna geen invloed op hebt. Dit zijn wel pittige weken, bij 20 weken is ie vaak op zijn laagst. Hoop voor je dat de bloeddruk snel weet wat opkrabbeld 🫶

2 maanden geleden

Ik ben afgelopen maandag voor het eerst flauwgevallen. Ik werd duizelig en het ging maar niet over, dus toen wilde ik even naar het toilet lopen om water over mijn gezicht te gooien, en volgende wat ik weet is collega's die over mij heen gebogen staan en ik zie op de grond lig. Gelukkig niet op mijn buik of hoofd gevallen, maar best wel eng. De verloskundige maakte zich niet direct zorgen, dit komt vaker voor in deze termijn dat je even een dip hebt in je bloeddruk of suiker en ik weet nu wat je wel en niet moet doen en heb nu altijd zoute Drop en dextro bij me op het werk. In ieder geval niet gaan opstaan en lopen maar gewoon vast op de grond gaan zitten of liggen. En je spieren aanspannen schijnt te helpen. Sindsdien nog geen nieuwe aanvallen gehad. Maar dat van jou klinkt wel anders, als je er constant last van hebt. Wat zegt de vk?

2 maanden geleden

Reactie op KimberlyDM

Dit klinkt echt heel erg naar allemaal. Mijn man zijn nichtje is ook zwange ...
Hmm bij zwangerschapsdiabetes heb je toch juist hoge suikerwaardes? Nooit gehoord dat mensen dan flauwvallen?

2 maanden geleden

Dit komt vaak voor! Hoe veel week ben je? Bij de 20 weken heb je de MID PREGNANCY drop. In deze periode is je bloeddruk het laagste. Ik heb dit zelf helaas ook. Denk goed om het rustig op staan en nie te veel doen anders heb je kans op flauwvallen. Ik eet ook voldoende zout en doe er alles aan maar, krijg de bloeddruk helaas ook niet omhoog

2 maanden geleden

Ik heb helaas meermaals BPPD gehad… dat kwam dan ook vrij plots opzetten. En daar is wel wat aan te doen (epley beweging. Maar ga echt even langs je huisarts, want lage bloeddruk, ijzertekort of b12 tekort,.. het kan allemaal.

2 maanden geleden

Hey hey helaas ook last van. Ik zit inmiddels in doe ziektewet omdat ik niet overeind bleef zonder flauw te vallen. Mijn bloeddruk hangt constant rond de 80/50. Mijn arts heeft me steunkousen aangeraden om een beetje te helpen. Verder een kwestie van luisteren naar je lichaam en rustig aan doen helaas. Mijn verloskundige zei ook dat er niet veel aan te doen was. Geloof me ik heb ook alles geprobeerd qua eten en dergelijke. Ik probeer dingen te doen in de ochtend, dan gaat het nog redelijk maar in de middag kan ik niets meer.

2 maanden geleden

Reactie op DaCha

Ik heb helaas meermaals BPPD gehad… dat kwam dan ook vrij plots opzetten. E ...
Het kan maar het hoeft trouwens niet. Mijn ijzer, b12 en thyroide zijn blijkbaar prima.

2 maanden geleden

Reactie op krulstaartjes

Het kan maar het hoeft trouwens niet. Mijn ijzer, b12 en thyroide zijn blij ...
Nee snap ik. Het kunnen zoals ik schrijf zoveel dingen zijn en dan kan je toch echt beter even langs de huisarts gaan. Als je de oorsprong iets zekerder weet, is de oplossing ook dichter bij.

2 maanden geleden

Ah balen zeg!! Ik heb van mezelf sowieso wat lager, maar had ook inderdaad afgelopen weken 90/48. Precies hetzelfde bij de vorige zwangerschap, toen was het ook zo laag rond deze periode. Mijn tip is om regelmatig een broodje te eten. Zout werkt voor geen meter bij mij. Kan chips en drop eten maar blijf dan omvallen. Gewoon iets echt voedzaams werkt beter. En dan eet je dus stukken meer dan normaal maar het hielp mij wel!