36 Reacties

één maand geleden

Wij kregen van de kraamhulp tijdens de intake de waarschuwing het niet te doen (niet dat wij hem willen maar was algemene info) ivm schimmel en bacterie vorming in de machines. Ze schijnen niet goed genoeg schoon gemaakt te kunnen worden

één maand geleden

Reactie op Prisico

Wij zaten eraan te denken maar hoorde dat je dat hele apparaat ook elke dag ...
Let wel op dat je voldoende flink water in de waterkoker doet. Als je er maar een klein(er) laagje in doet dan slaat ie door en wordt het water warmer dan 40 graden (uit ervaring met Philips waterkoker met gradeninstelling). Duurt daardoor wel langer voordat het water warm is.

één maand geleden

Reactie op Berelientje

Wij kregen van de kraamhulp tijdens de intake de waarschuwing het niet te d ...
Dat is niet waar, je kan het gehele apparaat zo goed als volledig uit elkaar halen en grondig schoonmaken en reinigen. Het is maar net hoe goed je er zelf mee om gaat!

één maand geleden

Ik vind het zonde van ons geld. Nou ben ik van plan om in eerste instantie borstvoeding te geven dus zou hem dan ook niet gebruiken. Mocht ik uiteindelijk over gaan op flesvoeding gebruik ik gewoon voor de nachten en onderweg een thermosfles met heet water welke ik aanvul met koud water voor de gewenste temperatuur. Zo deed ik dit bij mijn zoon ook en ging top. Ik denk dat telkens dat ding schoonmaken je ook tegen gaat staan.

één maand geleden

TS vraagt om ervaringen, ze zegt zelf ook al in te zien dat het een duur apparaat is. Ik heb hem ook op m’n lijstje staan, ondanks dat we een quooker hebben en evt kunnen mixen, maar vind het vaak geklooi. Gemak dient de mens :) Aangezien het zonder lucht en klontjes mixt zou het ook werken tegen krampjes die daardoor zouden komen. Iemand daar ervaring mee?

één maand geleden

Hier ook gebruikt bij de eerste! Ideaal! Er gingen verhalen dat hij niet juist doseert. Dit komt als je het ronddraaiende gedeelte in de 'melkpoedervoorraad' niet goed in elkaar hebt geklikt. Ik heb alles daarna tot de gram afgewogen en geen verschil als normale dosering met schepjes. Qua schoonmaken ook weinig werk. Ca 1 x per dag even het gedeelte waar de poeder en melk samenkomen. Wanneer je dit niet doet kan ik me voorstellen dat de nieuwe poeder er niet meer goed 'langskan'. Echt een aanrader hoor!!!

één maand geleden

Ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen hier nog warme flesjes geeft. Is dit vanwege de combinatie met borstvoeding? Of is het advies in Nederland gewoon anders dan in België? In België krijgen we al jaren het advies om flesjes op kamertemperatuur te geven.. dus gewoon flesjes met water klaarzetten voor de hele dag en op het moment zelf poeder erbij doen (al dan niet met poedertoren op voorhand afgemeten). Super makkelijk zo!

één maand geleden

Zonder te oordelen over het wel of niet gebruiken van een flesjesmaker.. ieder zijn voorkeur! Ik hoor vooral positieve verhalen om me heen, mits je hem goed schoon houdt. Het is inderdaad een aardige investering en begrijpelijk dat niet iedereen daar het budget voor heeft of wil uitgeven. Wij hebben er eentje via Marktplaats gekocht voor de helft van de winkelprijs. Hij is helemaal netjes, goed schoon en de vorige eigenaresse was enthousiast over het apparaat (haar kinderen zijn nu te groot voor flesjes). Dus mocht je twijfelen vanwege de prijs, dan kan dit nog een optie zijn. :)

één maand geleden

Reactie op Eva F

Ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen hier nog warme flesjes geeft. Is d ...
Onze eerste 2 kindjes dronken ook echt geen fles op kamertemperatuur. Moest echt goed warm zijn. Dat kan ook nog haha!

één maand geleden

Reactie op Eva F

Ja advies is anders! Ik ben Nederlands en woon in NL (Brabant) en werk in België en stond hier idd van te kijken toen mijn Belgische collega’s zeiden fles op kamertemperatuur aan te bieden.

één maand geleden

Reactie op Eva F

Maar, lost het poeder dan wel goed op? Het is idd niet gebruikelijk in nl geloof ik.

één maand geleden

Reactie op Eva F

Wat grappig dat het zo'n verschil is met Nederland! En dan vul je de flesjes bijv met een pak water uit de supermarkt wat op het aanrecht staat?

één maand geleden

Reactie op Kopjethee

Maar, lost het poeder dan wel goed op? Het is idd niet gebruikelijk in nl g ...
Ja lost gewoon prima op!

één maand geleden

Reactie op Itsamiracle🍀

Wat grappig dat het zo'n verschil is met Nederland! En dan vul je de flesje ...
Ja precies! Hier is het gebruikelijk om flessenwater te kopen dat goed is voor baby's (Evian/Aldi water met roze dop) en hier doen we gewoon poeder bij. Er zijn zeker ouders die het nog opwarmen uit gewoonte van vroeger, maar de laatste jaren is het advies dus gewoon op kamertemperatuur. Scheelt ook een hoop gedoe wanneer je op verplaatsing bent.

één maand geleden

Reactie op tdkramer

Dat is niet waar, je kan het gehele apparaat zo goed als volledig uit elkaa ...
Puur het advies wat ik kreeg. Geen aanval ofzo